Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Escape room

In navolging op het legpuzzel topic, nu ook een topic voor de escape room fanaten. 
Ben jij alweer geweest in de afgelopen tijd? Heb je er al veel gedaan? Speel je ook de bordspellen / online of alleen IRL?

Ervaringen en enthousiasme uitwisselen, algemene tips of opmerkingen plaatsen en gewoon lekker erover kletsen = leuk, daarvoor is dit topic ook bedoeld.
 
Maar let op; SPOILEREN IS NIET TOEGESTAAN 😬

Peiling

Wat vind jij van escape room-en?
31 stemmen
32%
32%
6%
29%
0%
0%

Ik heb echt het gevoel al 10 jaar onder een steen te hebben geleefd. Heb er nog nooit één gedaan 😂

Hobbelster

Hobbelster

08-10-2021 om 23:07 Topicstarter

TO trapt af. 
sinds 2019 had ik de smaak te pakken en ben een aantal keer met man geweest (dus met z’n 2) en met vrienden (4 personen). 
ik vind het zo ontzettend leuk om te doen! Helaas vindt mijn man het alleen leuk voor af en toe. En toegegeven, ze zijn niet allemaal even mooi, verrassend of interessant. Maar we hebben zeker al mooie gedaan! 
1 Vd toppers was die in centrum Maastricht. 
Tijdens Corona hebben we ons redelijk vermaakt met de bordspellen, maar dat haalt het natuurlijk niet bij the real thing. 

Hobbelster

Hobbelster

08-10-2021 om 23:08 Topicstarter

Lollypopje schreef op 08-10-2021 om 23:06:

Ik heb echt het gevoel al 10 jaar onder een steen te hebben geleefd. Heb er nog nooit één gedaan 😂

Hahhaha wel van gehoord toch? 
Er komen er steeds meer. Het is echt zo ontzettend leuk! 

Hobbelster schreef op 08-10-2021 om 23:08:

[..]

Hahhaha wel van gehoord toch?
Er komen er steeds meer. Het is echt zo ontzettend leuk!

Jep en ken ook genoeg mensen die het hebben gedaan. Alleen nooit met mij 😂

Hobbelster

Hobbelster

08-10-2021 om 23:09 Topicstarter

We kunnen wel een keertje samen gaan, als we allebei fit genoeg zijn. Ontsnappen uit de longcovid’gevangenis’ 

Hobbelster schreef op 08-10-2021 om 23:09:

We kunnen wel een keertje samen gaan, als we allebei fit genoeg zijn. Ontsnappen uit de longcovid’gevangenis’

Laten we daar eerst maar uitkomen inderdaad. Ik ben de sleutels nog aan het zoeken

Maar lijkt me zeker leuk tzt

Heel leuk maar ook te duur om heel vaak te gaan. Ik ken ook geen mensen die het net zo leuk vinden als ik, dus ik ga een keer per jaar of zo.

Vaak redden we het overigens niet. Heel gek is dat, dan zijn we toch met een groepje divers slim. Ze zijn gewoon soms te moeilijk.

ik weet niet zo goed wat ik moet stemmen op de poll. Ik vind het super leuk maar 1x per jaar is wel genoeg 😅 je moet ook echt met een groep zijn. Dat is een heel georganiseer voor 'zo vaak als ik kan'. 

Niet een echte escaperoom, maar wij vonden dit erg leuk https://prisonisland.nl/.
Een soort gevangenis met 32 cellen met in iedere cel een ander spel. Je mag zo vaak als je wil proberen, maar als je ‘af’ bent moet je eruit. De kunst is om binnen de tijd die je geboekt hebt zoveel mogelijk cellen op te lossen. Was vooral ook leuk met de kinderen, ik denk dat een echte escaperoom vaak te moeilijk is om met kinderen te doen.

ik speelde 20 jaar geleden al graag Myst op de pc. Daarna ook de sequels zoals Riven en Uru. Van die laatste is dan ook een gratis online versie gemaakt. Verder houd ik van de Rusty Lake games. Heb nog niet in het echt gespeeld

1x gedaan met collegas van kinderopvang. Eigenaar moest lachen. Hij zei ik heb nog nooit zo snel mensen al de aanwijzingen zien vinden om daarna pas te puzzelen.🙈😂

dochter gaat graag naar Escaperooms en vind prisoneiland t leukste.

PriceyRook54

PriceyRook54

09-10-2021 om 09:15

Ik heb het dit jaar voor het eerst gedaan, met mijn twee tieners in Galway (Ierland). Echt geweldig, het verrassingseffect was het beste omdat we totaal niet wisten wat ons te wachten stond. Achteraf gezien was ie waarschijnlijk vrij simpel, maar perfect voor onze eerste keer. 

Daar werd ons toen de Escape Boat aangeraden in Dublin (waar wij wonen) en die hebben we in augustus gedaan, man was toen ook mee. Die is dus echt ge-wel-dig en stukken moeilijker! Dikke vette aanrader mocht je ooit hier zijn. 

Wij gaan twee a drie keer per jaar. Doen we samen met een bevriend stel die er ook dol op is. We hebben ook wel eens een city escape gedaan. Was met strengere corona maatregelen en buiten mocht het dus nog wel. Heel anders dan een echte escape room maar was nog best grappig om te doen.
Over een paar weken hebben we weer een boeking staan. 

Lollypopje schreef op 08-10-2021 om 23:06:

Ik heb echt het gevoel al 10 jaar onder een steen te hebben geleefd. Heb er nog nooit één gedaan 😂

Ik ook niet. Hoor van veel mensen dat ze het zovaak al gedaan hebben met werk of zo dat ze het beu zijn maar ik nog nooit.

Hobbelster

Hobbelster

09-10-2021 om 11:10 Topicstarter

Ainne schreef op 09-10-2021 om 09:15:

Ik heb het dit jaar voor het eerst gedaan, met mijn twee tieners in Galway (Ierland). Echt geweldig, het verrassingseffect was het beste omdat we totaal niet wisten wat ons te wachten stond. Achteraf gezien was ie waarschijnlijk vrij simpel, maar perfect voor onze eerste keer.

Daar werd ons toen de Escape Boat aangeraden in Dublin (waar wij wonen) en die hebben we in augustus gedaan, man was toen ook mee. Die is dus echt ge-wel-dig en stukken moeilijker! Dikke vette aanrader mocht je ooit hier zijn.

Dat is een goede tip! Ik zou heel graag eens naar Dublin willen en deZe gaat dus op de wishlist voor dingen om daar te doen  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.