Huiskamer
Lollypopje
21-07-2021 om 14:39
U2fan schreef op 21-07-2021 om 14:36:
[..]
🤣 je hebt hem niet naar je topic verwezen?
Nope, maar ik heb mede daardoor het vermoeden dat ik het niet van een vreemde heb 
FixedLyrebird78
21-07-2021 om 14:43
eva-luna schreef op 21-07-2021 om 14:33:
[..]
Genoeg mensen die inmiddels op beide fora schrijven en die niet wensen weggezet te worden als zure wijven et cetera hoor.
Doe nou even niet alsof Viva de hel zelf is.
Als je hier een leuke sfeer wilt houden, dan ga je niets steeds zitten spieken op een forum dat je blijkbaar niet aanstaat en het hier zwart zitten te maken.
Vuilspuiterij hier is net zo ‘erg’ als vuilspuiterij daar.
Word er behoorlijk beu van inmiddels.
Je leest mijn reactie als negatief, jammer, het is enkel mijn gevoel en mening die ik uitsprak en daar is niets aan miszegd. Ik zet ook niemand in een negatief daglicht.
FixedLyrebird78
21-07-2021 om 14:44
Lollypopje schreef op 21-07-2021 om 14:39:
[..]
Nope, maar ik heb mede daardoor het vermoeden dat ik het niet van een vreemde heb
Grappige constatering
Lollypopje
21-07-2021 om 14:47
U2fan schreef op 21-07-2021 om 14:44:
[..]
Grappige constatering![]()
Het is ook dat we op heel veel gebieden op elkaar lijken. Als we tegenpolen waren had ik er waarschijnlijk niks van gedacht.
EnchantedDragonfly18
21-07-2021 om 15:10
Smyle60 schreef op 21-07-2021 om 14:10:
Maar over de bladen als Margriet, Libelle, Viva, ik heb een enorme stapels ingebonden Margrieten, Libelles en Panorama's uit de dertiger en veertiger jaren en serieus, in al die decennia is de (basis)inhoud nog steeds zo goed als hetzelfde, heel grappig om door die oude tijdschriften door te bladeren
Vooral zaken als: breipatroon voor een zondagsch vestje voor zusje en de toen al witmakende tandpasta's
![]()
Ik heb hier gebonden jaargangen van de katholieke illustratie van 1927-jaren 50, ruilen?😜
EnchantedDragonfly18
21-07-2021 om 15:12
coolpack2 schreef op 21-07-2021 om 14:28:
[..]
Mwah. Ik weet niet of het in het algemeen echt handig is, daar zou ik voor mezelf even over moeten nadenken. Was meer een reactie op de betreffende forummer.
Ik vind het ook handig!
redbulletje
21-07-2021 om 15:15
CharliesA schreef op 21-07-2021 om 13:42:
[..]
Asterix en Obelix? Dat blijft toch altijd leuk? Zou ik ook nog wel even willen lezen 😊
Ik heb die hele serie in gebonden versie in een box. Was ook mijn favoriete strip als kind en vorig jaar heb ik ze nog herlezen: heerlijk!
SugaryPanther19
21-07-2021 om 15:17
Smyle60 schreef op 21-07-2021 om 14:31:
[..]
Nee, meer de onderwerpen op zich, mode beauty, huis, tuin en keuken, recepten, dat werk. Het grootste verschil echter is dat er niet over seks werd gesproken (stel je toch eens vóór in die tijd, ondenkbaar) maar wel over relaties met als opvallend verschil dat er tips werden gegeven hoe je tijdens de "groote schoonmaak" die dagen duurde in die tijd je je man en kinderen tevreden kon houden en ze zo min mogelijk mest belasten met de overlast van die schoonmaak waaronder het feit dat je dus ook elke dag uitgebreid diende te koken voor de man en kinders die zo te lijden hadden
![]()
OMG, dat is wel heel erg.
Maar ik denk dat de restanten van die rolverhouding nog steeds doorwerken.
SugaryPanther19
21-07-2021 om 15:20
redbulletje schreef op 21-07-2021 om 15:15:
[..]
Ik heb die hele serie in gebonden versie in een box. Was ook mijn favoriete strip als kind en vorig jaar heb ik ze nog herlezen: heerlijk!
Geweldig! Heb nu echt zin om ze weer eens te lezen, heb er geloof ik eentje bewaard. Weet niet of ik er meer had, maar was op een gegeven moment wel erg bezig met minimaliseren
Heb toen ook sportspullen weggedaan die ik later weer nodig had.
Ik vond die A & Obelix dat hun haar maar door bleef groeien zo grappig, en met idefix, zo schattig.
Lizzyliz
21-07-2021 om 15:40
Als je lid bent van de bieb kun je de app Tijdschriftenbieb downloaden en dan kun je gratis tijdschriften lezen zoals Flair, Psychologie Magazine, Happiness, Nouveau, Margriet, Vrij Nederland etc. De nieuwste, dus geen ouwe meuk.
SugaryPanther19
21-07-2021 om 15:47
Lizzyliz schreef op 21-07-2021 om 15:40:
Als je lid bent van de bieb kun je de app Tijdschriftenbieb downloaden en dan kun je gratis tijdschriften lezen zoals Flair, Psychologie Magazine, Happiness, Nouveau, Margriet, Vrij Nederland etc. De nieuwste, dus geen ouwe meuk.
Wow, wat een goede tip! Dat wist ik helemaal niet. Ga het in mijn vakantie uitproberen
SugaryPanther19
21-07-2021 om 15:50
https://www.oba.nl/collectie/databanken/kranten-tijdschriften.html
Je kunt nog veel meer via de bieb online lezen aan kranten e.d. met een app.
Veldbloemen
21-07-2021 om 17:27
Vf_Watervrouw schreef op 21-07-2021 om 12:27:
Doelgroep van het blad was mijns inziens heel anders dan doelgroep van het forum. Dat er forumquotes in het blad stonden heb ik daardoor uiteraard zelden of nooit meegekregen.
Ja klopt, 2 heel verschillende doelgroepen!
CharliesA schreef op 21-07-2021 om 12:42:
Ik vind al die vrouwenbladen, of het nu Jan, Linda of Viva is zo oninteressant. En ik ben een echte lezer. Probleem is dat je er 4-6 euro voor moet neertellen en je hebt zo'n blaadje in 30 minuten doorgenomen, en dat is al veel - en dan kan het bij het oud papier. Zonde van het geld, en het papier.
Op internet staat al zoveel informatie. En de mode is meestal ronduit bagger in die bladen, of te truttig of te extreem.
Het enige wat er leuk aan is, is dat je wat papier kunt doorbladeren als je in je eentje een terrasje wilt doen. Tegenwoordig herlees ik op terras al mijn oude boeken, en die bewaar ik trouw.
Het forum is veeeel leuker![]()
Ik heb heel lang geleden wel eens een abonnement op de VIVA gehad. Ik heb inderdaad destijds opgezegd om precies de reden die je hier noemt: Ik had het blaadje in 20 - 30 minuten al uit. Ik vond het zonde van het geld.
Draceana
21-07-2021 om 17:36
Lizzyliz schreef op 21-07-2021 om 15:40:
Wat een goede tip. Ik ben meteen gaan kijken en heb voor het eerst in 20 jaar weer in de Viva gekeken😂