Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

DownrightMouse59

DownrightMouse59

16-07-2021 om 22:48

En toen bleef Viva bestaan...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ainne schreef op 21-07-2021 om 14:15:

Ik was zo’n 25 jasr geleden verslaafd aan tijdschriften, Viva, Flair, ik las zelfs Libelle en Margriet.
Mijn familie nam ze nog wel voor me mee de afgelopen jaren, als ze op visite kwamen, maar dan was het echt blader-blader en in het oud papier. Echt totaal geen interesse meer in.

Dit. Ik heb in december zo'n leespakket gekregen met Vriendin, Party, Weekend en Mijn Geheim en die zit nog altijd in plastic. 

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

21-07-2021 om 14:17

CharliesA schreef op 21-07-2021 om 14:13:

[..]

Bizar, je zou toch denken dat de sexuele revolutie voor heel andere interviews zou zorgen? Maar waarschijnlijk bedoel je de opzet: zo van fait divers, naar interview, naar beauty, naar gezondheid, weer een verhaal van een lezer, de kookrubriek, de make-over etc.

Je zou dat mss verwachten, maar ik persoonlijk vind de huidige jeugd op seksueel vlak een stuk preutser dan toen ik puber was. Of is dat enkel mijn beleving 🤔?

Hoorde dat paar jaar terug ook van een medewerker van de Rutger's stichting.
En her en der online verhalen dat de m/v taakverdeling traditioneel blijft / wordt.

U2fan schreef op 21-07-2021 om 14:17:

[..]

Je zou dat mss verwachten, maar ik persoonlijk vind de huidige jeugd op seksueel vlak een stuk preutser dan toen ik puber was. Of is dat enkel mijn beleving 🤔?

Volgens mij niet. 

Ik merk het zelfs bij vrouwen van rond mijn leeftijd (begin-midden 30). Ooit heel verbaasde reactie gehad dat ik met mijn vriendinnen naar de sauna ging, want dan zie je je vriendinnen naakt. Moest nog net mijn kin niet van de grond rapen.

Ainne schreef op 21-07-2021 om 14:16:

[..]

Sinds Corona heeft de kapper geen tijdschriften, en geen koffie, meer. Ik neem nu mijn Kindle mee

De afgelopen 2 keer wel bij mijn kapper, hij heeft de boel verbouwd en verfklanten hebben nu een eigen ruimte. Perfect voor mij  

Ik ben vroeger lid geweest van de Viva. Als welkomstcadeautje kreeg ik 3 "vieze" boekjes. Eentje over plasseks, eentje over seks in de bus, de derde ben ik vergeten. Voor een tiener reuzespannend. De belevenissen van Kikki zijn een slap aftreksel van die verhaaltjes. Destijds vond ik het best een leuk blad. In een wachtkamer pak ik liever de Viva dan de Libelle, maar kopen zou ik niet meer doen.

Ik heb een abonnement op de Donald Duck😄(Ben 43 jaar en geen kinderen dus helemaal voor mezelf). Verder lees ik tijdschriften als National Geographic of de Quest.

Bij de kapper lees ik, heel stereo type, de roddelbladen.

Vrouwenbladen al heel lang niet meer. 

CherokeeRose schreef op 21-07-2021 om 14:22:

Bij de kapper lees ik, heel stereo type, de roddelbladen.

Ik ook. Had ooit een kapper waar je geen roddelblaadjes meer kon lezen "want dat paste niet meer in het concept".

Heb toen maar besloten dat ik zelf ook niet meer in het concept paste, en nu lees ik weer gewoon de Story en Privé bij de kapper.

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

21-07-2021 om 14:26

Lollypopje schreef op 21-07-2021 om 14:20:

[..]

Volgens mij niet.

Ik merk het zelfs bij vrouwen van rond mijn leeftijd (begin-midden 30). Ooit heel verbaasde reactie gehad dat ik met mijn vriendinnen naar de sauna ging, want dan zie je je vriendinnen naakt. Moest nog net mijn kin niet van de grond rapen.

Precies! Ik zie het ook bij mijn nichtje van 14 die al moeite heeft aan te geven bij haar moeder dat ze een grotere maat BH nodig heeft. 

U2fan schreef op 21-07-2021 om 14:01:

[..]

Ik zeg, meldt het in

https://www.viafora.nl/forum/over-het-forum/wat-mist-er-nog-op-het-forum

Mwah. Ik weet niet of het in het algemeen echt handig is, daar zou ik voor mezelf even over moeten nadenken. Was meer een reactie op de betreffende forummer.

CharliesA schreef op 21-07-2021 om 14:13:

[..]

Bizar, je zou toch denken dat de sexuele revolutie voor heel andere interviews zou zorgen? Maar waarschijnlijk bedoel je de opzet: zo van fait divers, naar interview, naar beauty, naar gezondheid, weer een verhaal van een lezer, de kookrubriek, de make-over etc.

Nee, meer de onderwerpen op zich, mode beauty, huis, tuin en keuken, recepten, dat werk. Het grootste verschil echter is dat er niet over seks werd gesproken (stel je toch eens vóór in die tijd, ondenkbaar)  maar wel over relaties met als opvallend verschil dat er tips werden gegeven hoe je tijdens de "groote schoonmaak"  die dagen duurde in die tijd je je man en kinderen tevreden kon houden en ze zo min mogelijk mest belasten met de overlast van die schoonmaak waaronder het feit dat je dus ook elke dag uitgebreid diende te koken voor de man en kinders die zo te lijden hadden    

LightheartedEmu17

LightheartedEmu17

21-07-2021 om 14:33

U2fan schreef op 21-07-2021 om 14:04:

[..]

Ik lees daar ook nog steeds mee hoor, zou liegen als ik zeg dat ik dat niet doe . Geeft me alleen steeds maar weer de bevestiging dat ik liever heb dat het daar gebeurt dan op Viafora

Genoeg mensen die inmiddels op beide fora schrijven en die niet wensen weggezet te worden als zure wijven et cetera hoor.

Doe nou even niet alsof Viva de hel zelf is.

Als je hier een leuke sfeer wilt houden, dan ga je niets steeds zitten spieken op een forum dat je blijkbaar niet aanstaat en het hier zwart zitten te maken.

Vuilspuiterij hier is net zo ‘erg’ als vuilspuiterij daar.

Word er behoorlijk beu van inmiddels.

U2fan schreef op 21-07-2021 om 14:26:

[..]

Precies! Ik zie het ook bij mijn nichtje van 14 die al moeite heeft aan te geven bij haar moeder dat ze een grotere maat BH nodig heeft.

Mijn vader, die bij mijn weten niks van mijn levensstijl weet, zei ooit dat ik echt in de verkeerde tijd ben geboren. Seksuele revolutie had ik beter gepast Overigens heb ik toen wel heel snel het gesprek naar een ander onderwerp gestuurd 😂

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

21-07-2021 om 14:35

@Smyle60
Juist daarom verbazen sommige topics mij soms ook als ik lees dat, anno 2021, sommigen nog steeds zo vasthouden aan de rolverdeling van toen!

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

21-07-2021 om 14:36

Lollypopje schreef op 21-07-2021 om 14:33:

[..]

Mijn vader, die bij mijn weten niks van mijn levensstijl weet, zei ooit dat ik echt in de verkeerde tijd ben geboren. Seksuele revolutie had ik beter gepast Overigens heb ik toen wel heel snel het gesprek naar een ander onderwerp gestuurd 😂

🤣 je hebt hem niet naar je topic verwezen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.