Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

DownrightMouse59

DownrightMouse59

16-07-2021 om 22:48

En toen bleef Viva bestaan...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik wissel gewoon tussen drie fora 😊

BeertjeColargol schreef op 17-07-2021 om 17:12:

[..]

Het zou kunnen dat ze open blijven om een klein groepje geprivilegeerde forummers te plezieren. Dat houd ik niet voor onmogelijk. Verder denk ik niet dat ze het voor het geld doen, ik denk niet dat er veel aan het forum te verdienen is.

Verder hoeft het DPG nauwelijks iets te kosten om het Viva Forum in de lucht te houden. Aan technisch onderhoud wordt weinig gedaan dus dat kost ze ook bijna niets. DPG Media heeft op al hun servers genoeg serverruimte om het forum te kunnen draaien. Veel dataverkeer genereert het niet, want de bestanden die van en naar de server gestuurd worden zijn voornamelijk tekstbestanden en geen plaatjes.

Geloof je dit echt?

WandaVision schreef op 17-07-2021 om 17:09:

Ik blijf uit principe hier. Plus hier werkt het 100x beter. Als je hier wensen doorgeeft dan wordt er echt wat mee gedaan. Bij viva kon je nog beter een vis op de muur tekenen en wachten tot ie ging zwemmen. Input geven was alleen mogelijk voor de vorm. Ze deden er geen klap mee. Als viva toch minder geld met hun doorstart forum dreigt binnen te harken donderen ze het alsnog zonder blikken of blozen bij het grofvuil. Watch my words.

Jij hebt het afgelopen jaar duidelijk niet opgelet. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

17-07-2021 om 17:27

Cookielover schreef op 17-07-2021 om 17:25:

[..]

Dat is een mening cookie lover

Hamer schreef op 17-07-2021 om 17:16:

Ik wissel gewoon tussen drie fora 😊

Ik ook 

[..]

Geen klap zal niet waar zijn.

Maar het is niet zo dat de helft alle bugs en opmerkingen in een jaar is opgelost. Het was duidelijk dat de TD er maar zeer beperkt tijd aan mocht besteden.

NinjeTurtle schreef op 17-07-2021 om 17:27:

[..]

Geen klap zal niet waar zijn.

Maar het is niet zo dat de helft alle bugs en opmerkingen in een jaar is opgelost. Het was duidelijk dat de TD er maar zeer beperkt tijd aan mocht besteden.

Dat is zo. Maar er werd/wordt door de nieuwe lichting mods veel beter gecommuniceerd dan eerder, daarom vind ik die opmerking van WandaVision kort door de bocht.

[..]

Nou ja zeg wat is dit nou weer voor reactie? Alle dingen die ik irritant vond op viva zijn niet opgelost. De zoekfunctie is ruk. Je gaat niet standaard naar je laatste reactie. Ik kreeg regelmatig guru's, de lees meer knop bleef, het vastlopen bleef, en de PB functie was tot op het laatst een regelrecht drama. Dus dan heb ik volgens jou niet opgelet? Sure.

Om nog maar te zwijgen over alle andere irritante dingen. Zoals die oversekste content in die zijbalk. En dat ze het zo hadden ingericht dat je met name op je telefoon door het verspringen van dingen tijdens het laden steeds op reclames klikte (die vaak ook geluid bevatten waardoor je je de kolere schrok) en zo waren er wel meer dingen die vanuit hun verdienmodel op zich logisch zijn maar mij als forummer zeer stoorde. Ik vond het eerste forum van viva back in the days echt vele malen fijner forummen dan wat er nu staat. En dan hebben ze dat hier binnen een paar weken met respect riching de gebruikers toch maar mooi opgelost/gemaakt.

WandaVision schreef op 17-07-2021 om 17:09:

Ik blijf uit principe hier. Plus hier werkt het 100x beter. Als je hier wensen doorgeeft dan wordt er echt wat mee gedaan. Bij viva kon je nog beter een vis op de muur tekenen en wachten tot ie ging zwemmen. Input geven was alleen mogelijk voor de vorm. Ze deden er geen klap mee. Als viva toch minder geld met hun doorstart forum dreigt binnen te harken donderen ze het alsnog zonder blikken of blozen bij het grofvuil. Watch my words.

Viafora heeft daar baat bij. Ze moeten natuurlijk mensen werven. Je ziet het bij Doen ook. Ze proberen ook daar om aan zoveel mogelijk wensen tegemoet te komen.

Bij Viva heeft het technische gedeelte geen prioriteit. Misschien nu wel, want met twee extra fora zullen ze toch iets moeten doen om voldoende views te krijgen.

Ik denk ook dat als een doorstart van het Vivaforum niet succevol is dat ze de boel alsnog op slot gooien.

Cookielover schreef op 17-07-2021 om 17:31:

[..]

Dat is zo. Maar er werd/wordt door de nieuwe lichting mods veel beter gecommuniceerd dan eerder, daarom vind ik die opmerking van WandaVision kort door de bocht.

Ik denk dat Wanda het technisch bedoelde. Niet hoe er gemodereerd wordt

Ja dat denk ik dus ook. Dat wanneer het ze tegenvalt dan boem kunnen we alsnog de hik krijgen met zijn allen.  Het lijkt alsof sommige mensen ook vergeten hoe beroerd slecht het werkte toen het huidige forum werd gelanceerd door onze strot werd geduwd terwijl het verre van af was achter de schermen

NinjeTurtle schreef op 17-07-2021 om 17:39:

[..]

Ik denk dat Wanda het technisch bedoelde. Niet hoe er gemodereerd wordt

Klopt.

WandaVision schreef op 17-07-2021 om 17:40:

[..]

Klopt.

Ooooh, mijn excuses 🙈

Ik heb de afgelopen dagen veel gezeur over het (ban)beleid op Viva gelezen, dus ik was een beetje te snel en had niet door dat je opmerking sloeg op het technische aspect...

WandaVision schreef op 17-07-2021 om 17:35:

Om nog maar te zwijgen over alle andere irritante dingen. Zoals die oversekste content in die zijbalk. En dat ze het zo hadden ingericht dat je met name op je telefoon door het verspringen van dingen tijdens het laden steeds op reclames klikte (die vaak ook geluid bevatten waardoor je je de kolere schrok) en zo waren er wel meer dingen die vanuit hun verdienmodel op zich logisch zijn maar mij als forummer zeer stoorde. Ik vond het eerste forum van viva back in the days echt vele malen fijner forummen dan wat er nu staat. En dan hebben ze dat hier binnen een paar weken met respect riching de gebruikers toch maar mooi opgelost/gemaakt.

Die 'lees ook' had ik gelukkig onder m'n addblocker kunnen verbergen. Wil die ranzige troep niet in beeld. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.