Huiskamer
LiefsteFeetje
17-07-2021 om 16:18
Dees * schreef op 17-07-2021 om 16:11:
[..]
Dat is natuurlijk de oplossing voor de FOMO's onder ons. Gewoon af en toe een korte samenvatting van wat er allemaal op Vief gebeurt. Dat scheelt ons een hoop tijd.
En dan op Viva een 'ondertussen op het Viafora'. Vet handig.
Lulu_
17-07-2021 om 16:31
Calliope schreef op 17-07-2021 om 10:46:
[..]
Ik ben een van die vivameelezers die hier wel mee 'durft' te schrijven, maar dat maakt me niet antiviva. Het ging me daarr soms ook gewoon te snel en het form werkt te omslachtig.
Zo denk ik er ook precies over! Heb met plezier op viva gelezen en in mijn vaste groepjes geschreven, maar hier voelt t gewoon iets gemoedelijker.
Ik vond het er vooral op de actueel pijler vaak hard aan toe gaan. Maar eerlijk gezegd voel ik hier ook niet echt de behoefte om mee te schrijven op die pijler.
De zwanger pijler bijvoorbeeld vond ik juist heel fijn op viva, heb er veel steun aan gehad toen het allemaal effe niet zo lekker liep bij ons.
Herfstappeltaart
17-07-2021 om 16:31
Moxxie schreef op 17-07-2021 om 16:11:
O nee, ik was de mosterd grapjes nog niet tegengekomen hier en hoopte stilletjes dat iedereen 'm zou vergeten
.
Sorry. Liever niet meer dan?
Moet ik dan zeggen: O ik zie dat iemand me al is voor geweest?
Sophia_!
17-07-2021 om 16:34
hèhè, heb je ook eens een dagje een echt leven, mis je meteen vanalles. Nou, ik ga niet terug naar Viva, ik vind de sfeer niet om te nassen daar. Ik hou meer van Kumbaya 
NinjeTurtle
17-07-2021 om 16:46
Lollypopje schreef op 17-07-2021 om 16:12:
[..]
Wees blij dat ze het hier nog niet over klussen hebben gehad
Nu je het erover hebt...
Moxxie
17-07-2021 om 16:48
Herfstappeltaart schreef op 17-07-2021 om 16:31:
[..]
Moet ik dan zeggen: O ik zie dat iemand me al is voor geweest?
Ik heb dus serieus zitten zoeken naar een vervanger (weer
) maar ik kan niks vinden. Ja, de Belgen zeggen vijgen na Pasen maar ik denk niet dat ik daar mijn zin mee kan doordrijven.
ImpassionedRaven59
17-07-2021 om 16:50
Ik heb zo ongeveer deze hele topic doorgelezen en hier en daar een hartje uitgedeeld. Ik heb eigenlijk niet zo heel veel toe te voegen aan de positieve commentaren over dit forum en aan de kritische commentaren over het Viva Forum. De sfeer is hier beter, de moderators communiceren goed, en technisch is het allemaal in orde.
Wat betreft dat laatste kan het contrast bijna niet groter zijn. Hier heeft een team van vrijwilligers in een paar weken tijd een technisch goed werkend en goed uitziend forum uit de grond gestampt, waarvoor het team van Viafora uiteraard alle respect verdient. Aan de andere kant zien we een mediagigant met in 2020 een omzet van 1766 miljoen euro en een netto winst van 178 miljoen euro, zesduizend vaste medewerkers waaronder een professionele IT-afdeling, maar om het Viva Forum technisch goed werkend te houden is kennelijk te veel gevraagd.
Over de reden waarom DPG Media alsnog besluit om door te gaan met het Viva Forum, kunnen we slechts speculeren. In het ergste geval hebben een aantal forummers die daar naar verluidt (ik weet niet of dat echt zo is) allerlei privileges hebben, geslijmd of ze het Viva Forum toch alsjeblieft in de lucht willen houden. Het besluit van DPG Media om toch door te gaan met het Viva Forum viel wel vrij kort nadat er hier een beetje een opstootje was, en dat is mij wel opgevallen. Maar goed, dit is pure speculatie.
In ieder geval lijkt de handelwijze van DPG Media nog het meest op die van een man die zijn vriendin dumpt, vervolgens ziet dat zijn vriendin op zoek gaat naar een nieuwe vriend en dan ineens zijn vriendin weer terug wil.
redbulletje
17-07-2021 om 16:53
Mag toch hopen dat dat DPG er wél een fatsoenlijke technische dienst op zet om het forum werkbaar te maken.
Snap trouwens sowieso niet dat ze in de landelijke media schermen met 2,8 gebruikers van dat forum. De meeste waren waarschijnlijk eendagsvliegen die ooit 'n keer een vraag hebben gesteld. Geen diehard forummers.
Draceana
17-07-2021 om 16:53
BeertjeColargol schreef op 17-07-2021 om 16:50:
In ieder geval lijkt de handelwijze van DPG Media nog het meest op die van een man die zijn vriendin dumpt, vervolgens ziet dat zijn vriendin op zoek gaat naar een nieuwe vriend en dan ineens zijn vriendin weer terug wil.
Het zou zo een Viva-topic kunnen zijn
DistinctMarten43
17-07-2021 om 16:54
BeertjeColargol, jij denkt echt dat ze het doen om de forummers te plezieren?
Nee joh, puur voor het geld. Blijkbaar valt er iets te verdienen daar.
Dees *
17-07-2021 om 16:55
Tja ach, wat mij betreft hoe je daar niet per se de nadruk op te leggen. We zien zelf ook wel dat het een herhaling is.
Maar als je daar toch behoefte aan hebt, ook prima.
Zelf ben ik ook wel eens mosterd, maar ik benoem dat nooit. Hoop dat dat dan ook prima is.
Draceana
17-07-2021 om 16:56
redbulletje schreef op 17-07-2021 om 16:53:
Mag toch hopen dat dat DPG er wél een fatsoenlijke technische dienst op zet om het forum werkbaar te maken.
Snap trouwens sowieso niet dat ze in de landelijke media schermen met 2,8 gebruikers van dat forum. De meeste waren waarschijnlijk eendagsvliegen die ooit 'n keer een vraag hebben gesteld. Geen diehard forummers.
Tja, als je alle gebruikersnamen telt. Van mij bestaat er ook nog één van 20 jaar geleden waar ik geen wachtwoord en bijbehorend e-mailadres van heb. En dan heb ik het nog niet eens over alle gebruikers die op anoniem staan met een uniek nummer erachter.
WandaVision
17-07-2021 om 17:09
Ik blijf uit principe hier. Plus hier werkt het 100x beter. Als je hier wensen doorgeeft dan wordt er echt wat mee gedaan. Bij viva kon je nog beter een vis op de muur tekenen en wachten tot ie ging zwemmen. Input geven was alleen mogelijk voor de vorm. Ze deden er geen klap mee. Als viva toch minder geld met hun doorstart forum dreigt binnen te harken donderen ze het alsnog zonder blikken of blozen bij het grofvuil. Watch my words.
ImpassionedRaven59
17-07-2021 om 17:12
Doornroosje9 schreef op 17-07-2021 om 16:54:
BeertjeColargol, jij denkt echt dat ze het doen om de forummers te plezieren?
![]()
Nee joh, puur voor het geld. Blijkbaar valt er iets te verdienen daar.
Het zou kunnen dat ze open blijven om een klein groepje geprivilegeerde forummers te plezieren. Dat houd ik niet voor onmogelijk. Verder denk ik niet dat ze het voor het geld doen, ik denk niet dat er veel aan het forum te verdienen is.
Verder hoeft het DPG nauwelijks iets te kosten om het Viva Forum in de lucht te houden. Aan technisch onderhoud wordt weinig gedaan dus dat kost ze ook bijna niets. DPG Media heeft op al hun servers genoeg serverruimte om het forum te kunnen draaien. Veel dataverkeer genereert het niet, want de bestanden die van en naar de server gestuurd worden zijn voornamelijk tekstbestanden en geen plaatjes.