Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

DownrightMouse59

DownrightMouse59

16-07-2021 om 22:48

En toen bleef Viva bestaan...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik blijf ook hier. Had het naar mn zin op Viva en geen last van kliekjes of whatsoever, maar ik vind dit zó'n rare manier van doen. En ik vind het ook echt van arrogantie getuigen. Het eerst met ons uitmaken en daarna denken dat het "blijft zoals het is". Dooeeiii  

Wel beetje eens met Impala. Ik wil hier blijven, maar nieuwe aanwas is ook belangrijk anders bloedt het dood. Maar komende maandjes blijf ik iig hier. 

Ook ik denk hier te blijven. De sfeer is hier minder vijandig en het is fijn dat er nog geen vastgeroeste patronen zijn. Ik heb niks tegen de wat meer 'prominente' viva'ers, maar zoals in elk aspect van het leven, zijn het vaak wel de dominantere mensen die de toon bepalen. Hier ervaar ik dat (nog) niet. En de moderatie is strak genoeg om mij het vertrouwen te geven dat niemand zal worden afgebrand. Ik heb al deelgenomen aan best een gevoelige discussie, zonder dat er werd ingegrepen. Dus het kan ook hier best knetteren. Maar het blijft wel respectvol.

ja, same here. Ik vind via eigenlijk leuker en de mensen van via hebben echt hun best voor ons gedaan en dat kan je van viva niet zeggen 

SugaryPanther19

SugaryPanther19

17-07-2021 om 10:06

Aviendha schreef op 17-07-2021 om 10:00:

(...) nieuwe aanwas is ook belangrijk anders bloedt het dood. Maar komende maandjes blijf ik iig hier.

Ik verwacht toch wel dat de uitgever van Viafora de komende maanden - nadat eerst het forum is afgebouwd met functies - publiciteit gaat genereren: persberichten uitstuurt naar relevante organisaties, advertenties gaat plaatsen op social media. Wat betreft google: je kunt ook advertentieruimte inkopen bij Google zodat je bovenaan een pagina komt te staan, bv bij termen waar vrouwen veel op googlen.

@ ouders.nl wat zijn jullie plannen hiervoor?

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

17-07-2021 om 10:07

Aardbei_86 schreef op 17-07-2021 om 09:54:

Ik wil hier ook blijven omdat de sfeer hier wat milder is. Wel zou het jammer zijn als het hier te mild wordt dat er geen tegengas gegeven kan worden. Ook een goeie discussie vind ik altijd wel fijn om te lezen. Ik lees nog op weer een ander forum en als je daar kritisch bent en niet in het straatje van de TO meepraat dan ben je onaardig. Zo gezellig en mild hoeft nou ook weer niet van mij.

Tegengas en een goeie discussie is helemaal niks mis mee en juist soms ook nodig, daar is iedereen het wel mee eens denk ik?! Aan zgn 'meehuilers' heeft een TO niets, dan heeft een topic openen waarin gevraagd wordt naar een neutrale blik ook geen zin. 

Zoveel mensen met zoveel (andere) visies, juist dát is verhelderend en leerzaam, maar als je dat enkel denkt te kunnen bereiken door grof op de man te spelen, dan is dat zeker niet de manier om jouw visie door iemands strot te duwen! 

ik stel een samenwerking voor met Viva ze kunnen daar wel wat leren van hier qua gebruiksvriendelijkheid

Aardbei_86 schreef op 17-07-2021 om 09:54:

Ik wil hier ook blijven omdat de sfeer hier wat milder is. Wel zou het jammer zijn als het hier te mild wordt dat er geen tegengas gegeven kan worden. Ook een goeie discussie vind ik altijd wel fijn om te lezen. Ik lees nog op weer een ander forum en als je daar kritisch bent en niet in het straatje van de TO meepraat dan ben je onaardig. Zo gezellig en mild hoeft nou ook weer niet van mij.

Nee dat is weer het andere uiterste, dat hoeft van mij ook niet.

CharliesA schreef op 17-07-2021 om 09:57:

[..]

Jammer, waarom is dat nodig? Ga je dan slecht gehumeurd forummen? Doe je dat dan in het echte leven ook tegen onbekende mensen? Of alleen op een anoniem forum? Ik snap daar namelijk echt niets van.

Als een andere forummer erg op mijn irritatie zit en blijft zitten in een gesprek bijvoorbeeld. Ik blijf altijd netjes en respectvol, maar dan zal ik er ook heus weleens iets minder liefs uit flappen.

Daarnaast ben ik ook van directe en duidelijke communicatie, als iemand iets doms doet en blijft doen, dan ga ik niet met zachte handschoenen lopen aaien. Als iemand vervelend is, dan zeg ik dat. Ook die dingen kunnen door de ander als "niet lief" worden geclassificeerd.

En soms haalt iemand gewoon echt het bloed onder mijn nagels vandaan en dan flap ik er ook weleens iets uit, dan voor Lollypop begrippen heftig is, maar in vergelijking tot sommige andere forummers behoorlijk mild is. 

Om het bovenstaande samen te vatten: "Ik ben ook maar een mens"

Overigens is wat ik bij mijzelf schaar onder "niet lief" van een hele andere orde dan wat je hier van de week zag gebeuren.

Discussies zijn toch ook prima? Wat me zo tegenstaat op Viva is dat afbranden en belachelijk maken van een ander. Je ziet dat nu ook weer gebeuren in het topic waarin aangekondigd werd dat dat forum doorgaat.

SugaryPanther19

SugaryPanther19

17-07-2021 om 10:15

GroenTuintje schreef op 17-07-2021 om 10:07:

ik stel een samenwerking voor met Viva ze kunnen daar wel wat leren van hier qua gebruiksvriendelijkheid

Absoluut niet, wat mij betreft concurreert Viafora ze helemaal van het toneel af.

Zo, even een pittig meningsverschil.

♥️

Ik denk dat ik hier ook blijf hangen, vind de sfeer hier beter en het forum werkt ook veel fijner. 

Ik heb ook gezien dat er veel mensen meelazen op Viva, maar hier pas een account aanmaakten. Dat typeert het probleem van het Viva forum voor mij, niet iedereen voelt zich blijkbaar veilig genoeg om mee te schrijven. En hoewel ik daar zelf wel meeschreef, snap ik het wel. Ik heb topics totaal zien ontsporen en overgenomen zien worden door bepaalde "grappige" forummers. En ja, ook al gebeurt dat bij een klein deel van de topics, het gebeurt wel. Doordat er vervolgens niet wordt ingegrepen, hou je een bepaalde cultuur in stand en versterk je die juist. Zonde, want er gebeurde ook zoveel goeds daar... 

Ik opende dit topic met de gedachte "dat kan toch niet waar zijn?" Maar het is dus echt zo... Vreemd, dat gezwabber. 
Ik blijf ook maar gewoon hier, de sfeer is inderdaad gemoedelijker en al ben ik geen veelposter, hier en daar wat meeschrijven bevalt me toch ook wel

Whut ? 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

17-07-2021 om 10:19

Wat mij opvalt is dat sommige mensen heel voorzichtig zeggen dat op het andere forum vaak de stemming niet goed was of ze durven niks te posten daar. Als je een beetje gaat zoeken is dat een vrij grote groep vrouwen die daar last van heeft. In de tijd waar we nu leven is dat te gek voor woorden. Juist een forum waar ze oproepen doen dat voor alle vrouwen torgangelijk moet zijn word getreiterd en gepest en mensen het vuur aan de schenen gelegd omdat ze een andere mening hebben of een taalfout hebben gemaakt. Ik vind dat deze kant van dat forum eens bekend moet worden. Dit is een maatschappelijk probleem! 

Millie91 schreef op 17-07-2021 om 10:01:

Ook ik denk hier te blijven. De sfeer is hier minder vijandig en het is fijn dat er nog geen vastgeroeste patronen zijn. Ik heb niks tegen de wat meer 'prominente' viva'ers, maar zoals in elk aspect van het leven, zijn het vaak wel de dominantere mensen die de toon bepalen. Hier ervaar ik dat (nog) niet. En de moderatie is strak genoeg om mij het vertrouwen te geven dat niemand zal worden afgebrand. Ik heb al deelgenomen aan best een gevoelige discussie, zonder dat er werd ingegrepen. Dus het kan ook hier best knetteren. Maar het blijft wel respectvol.

Oh, ik heb dat wel al ervaren, maar dan de andere kant op. 

Maar goed, het is opnieuw stormen en normen. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.