Huiskamer
Pepperoni
17-07-2021 om 00:15
Nou, ik ben vanaf 24 juni hier actief en ik blijf hier. Viva kan wat mij betreft de pot op met dat rare gedoe en wispelturigheid. Ik geloof trouwens wel dat het echt is.
En ik vind het zo sneu voor de mensen die ontzettend hun best hebben gedaan om iets nieuws op te zetten. Maar ook voor veel leden die daar al zo lang lid waren en zich hebben laten anonimiseren.
QuarrelsomeSnail25
17-07-2021 om 00:16
Heb het net in een ander topic ook al geschreven, maar wil het hier ook graag delen. (ja, ik doe ook graag mijn plasje erover) 
Weet je wat zo fijn is? Mijn drukke hoofd en slechte geheugen. Lang leve de ADD.
Want hoewel ik veel nicks nog wel herken uit de tijd dat ik nog wél meeschreef daar en veel namen regelmatig in allerlei settings en topics zie langskomen als meelezer, heb ik totaal geen hinder van vooroordelen of oud zeer e.d.
Ik zie forummer X steeds in een topic ietwat gemeen zijn, maar elders heel zacht. Forummer Y laat zich overal van een fijne kant zien, totdat ik toevallig stuit op een topic waar hij of zij opeens fel van leer trekt.
En het fijne is dus, dat ik dat niet onthoud!
Dit forum voelt voor mij fris en fruitig, waar alles nog open ligt en ik geen oude spinnenwebben hoef mee te dragen of weg te werken.
En dat gun ik eigenlijk iedereen hier. Oud-gedienden van daar, van hier of van elders, nieuwe leden of oude met nieuwe nicks: met z'n allen een nieuwe start. En elkaar fijn leren kennen. Of niet fijn natuurlijk, want je kunt tenslotte niet met iedereen vriendjes zijn. 
Moxxie
17-07-2021 om 00:17
Mevrouw75 schreef op 17-07-2021 om 00:13:
[..]
Hier ben ik hoor.
Joehoe! Jij kent mij niet maar ik jou wel hoor! ♥️
Solomio
17-07-2021 om 00:24
Dus als ik behoefte heb aan kumbaya kom ik hier, als ik gewoon een beetje lol wil hebben ga ik daar.
PhilDunphy
17-07-2021 om 00:24
Ik vind het blijk geven van erg weinig kennis omtrent het eigen forum: eerst willen stoppen en dan ineens verrast zijn door het aantal mensen dat dit vervelend vindt. Oh, dan blijven we toch open..
Dit kun je als forumeigenaar toch gewoon aan zien komen? Je weet het aantal bezoekers. Je weet de inkomsten van het forum en of dit de kosten van de medewerkers dekt die het forum moeten managen. Je kan toch zo'n besluit onmogelijk laten afhangen van de reacties van een aantal bezoekers?
Ik ben nog niet zeer ervaren op dit forum, maar waardeer het in elk geval zeer dat de zoekfunctie het doet, dat ik posts kan liken en dat ik automatisch naar mijn laatst gelezen reactie spring. Dus ik acht de kans aanwezig dat ik uiteindelijk hier blijf hangen.
Vf_Watervrouw
17-07-2021 om 00:26
Poezie schreef op 16-07-2021 om 23:58:
Het lijkt wel echt te zijn: https://www.trouw.nl/cultuur-media/het-legendarische-viva-forum-blijft-toch-bestaan~b6897b14/
Die kwam ik inmiddels ook tegen en op het topic op viev heeft een moderator gemeld dat het topic geopend is omdat er een nieuws/krantenartikel zou komen.
QuarrelsomeSnail25
17-07-2021 om 00:27
Weedbee schreef op 16-07-2021 om 23:11:
[..]
Ik denk dat er nu ook een tweedeling komt. Viel het niemand op hoeveel meelezers van VF zich hier de eerste dagen aangemeld hebben met de uitleg dat ze (soms al jaren) meelazen, maar nú pas de 'moed' hadden om mee te gaan schrijven? Ook al zou uiteindelijk maar de helft of een kwart dat doen .. dan nóg is dat best een redelijk aantal. Ik ben maar een ouwe taart, maar trek daar dan de conclusie uit dat mensen zich geintimideerd voelden. Ik had zelf ook niet de behoefte om bij VF mee te doen. Ben niet zo adrem en bij veel topics had ik uiteraard een mening, maar werd dat al door tig anderen gepost en nog meer plasjes over hetzelfde hoeft dan niet. Ben benieuwd hoe dit nu verder gaat. Mss nog meer reclame bij VF .. of betalen? Kan me nl. niét voorstellen dat er zomaar ineens een doorstart komt, zonder dat daar financiële voorwaarden aan verbonden zijn. We gaan het zien.
Dat viel zeker op! Bij veel mensen, zag ik vorige week toen het net gestart was. Ik incluis. 
Saga
17-07-2021 om 00:29
Hen74 schreef op 17-07-2021 om 00:27:
[..]
Dat viel zeker op! Bij veel mensen, zag ik vorige week toen het net gestart was. Ik incluis.
Nou inderdaad. Blijven we toch lekker met z'n allen hier
kay89
17-07-2021 om 00:30
Ik heb hier "de moed" gekregen om mee te schrijven, omdat ik bij Viva jarenlang domweg niet kon inloggen.
Moxxie
17-07-2021 om 00:31
Hen74 schreef op 17-07-2021 om 00:27:
[..]
Tuurlijk, dat heb ik ook al gezegd. Heb het jaren geleden ook geprobeerd om mee te gaan schrijven maar ik ga me toch niet eerst maanden uitsloven voor de ballotagecommissie.
WickedCurlew89
17-07-2021 om 00:34
Wat een aanfluiting.
Na jaren geen werkend forum in elkaar kunnen flansen nu weer dit ongeloofwaardige gedoe.
Veldbloemen
17-07-2021 om 00:36
Het is dus toch echt waar dat het VIVA forum blijft.
Oke even wennen aan het idee weer. Wel een rare aktie om het viva forum op te doeken en dit een aantal weken later net 2 weken voor het einde weer terug te draaien.
Ik ga hier in ieder geval niet meer weg.
Ik schreef op VIVA af en toe. Ik las wel veel mee. Ik merk dat ik op viaforum aktiever ben. De sfeer lijkt hier gemoedelijker.
Mick87
17-07-2021 om 00:44
Ik blijf denk ik hier. Vind het gebruiksvriendelijker én andere sfeer en wat nieuwe aanwas. Mss dat ik sommige topic op Viva blijf volgen