Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Eet jij buiten in augustus/september?

Peiling

Eet jij buiten tijdens de wespenmaanden?
103 stemmen
22%
30%
35%
13%

ik eet ook nooit buiten. Alleen met wandelen iets gemakkelijks eten. Ik heb het zelden aangenaam buiten. Te koud/warm, sterke wind, beestjes, geluiden, teveel pratende/kijkende mensen enz. 

Nee, ik (mijn gezelschap past zich eigenkijk wel altijd aan op mij) ben een van de weinige die je ook in zomer binnen aantreft. 

even los van de wespen…..ik zit wel heel graag in de schaduw als ik buiten eet. In de ( brandende) zon eten vind ik niet fijn.

Nee als het even kan, niet. Maar dat geldt ook voor mei, juni en juli. Ik houd niet van buiten eten. Hooguit een keer een barbecue. Gelukkig eten de meeste mensen in mijn bubbel ook niet graag buiten. 

IngridT schreef op 13-08-2025 om 17:25:

even los van de wespen…..ik zit wel heel graag in de schaduw als ik buiten eet. In de ( brandende) zon eten vind ik niet fijn.

Vooral vandaag niet!

We hebben nog op een terrasje gezeten en toen ik in het restaurant naar de wc ging, was het binnen heerlijk koel, bij nader inzien had ik liever binnen gezeten.

Misschien moet de vraag eerder gesteld worden als: als je regelmatig buiten eet, ga je dan binnen eten als er wespen zijn?

Onze tuintafel en stoelen staan direct achter de schuifpui onder ons geweldige Cubola zonnescherm (ook geschikt voor storm en hoosbuien) en zijn altijd te gebruiken (met of zonder kussen).
Wij zitten heel vaak buiten, ongeveer zodra het kan. 
Met de temperaturen van overdag vandaag zitten we aan de voorkant in de schaduw van het huis.

Je mag hier ook geen wespen dood slaan trouwens, tenzij ze jou serieus bedreigen. Ze zijn namelijk nuttig voor de bestrijding van andere insecten.

Al die limonade en koffiebroodjes houdt ze maar af van deze belangrijke taak dus voortaan eerst binnen eten, goed je mond afvegen en daarna pas buiten gaan zitten.

rionyriony schreef op 14-08-2025 om 06:57:

Je mag hier ook geen wespen dood slaan trouwens, tenzij ze jou serieus bedreigen. Ze zijn namelijk nuttig voor de bestrijding van andere insecten.

Al die limonade en koffiebroodjes houdt ze maar af van deze belangrijke taak dus voortaan eerst binnen eten, goed je mond afvegen en daarna pas buiten gaan zitten.

Nee hoor, zodra het limonadewespen worden, is dat meestal omdat hun taak erop zit voor het seizoen. Er zijn geen wespenlarven meer die hen van zoetigheid voorzien, dus dan maar extra op de limonade afgaan.

Zeesterretje schreef op 13-08-2025 om 17:24:

ik eet ook nooit buiten. Alleen met wandelen iets gemakkelijks eten. Ik heb het zelden aangenaam buiten. Te koud/warm, sterke wind, beestjes, geluiden, teveel pratende/kijkende mensen enz.

Nee, ik (mijn gezelschap past zich eigenkijk wel altijd aan op mij) ben een van de weinige die je ook in zomer binnen aantreft.

Ook geen ontbijt of lunch buiten? Of koffie met iets?

Miepjecody schreef op 15-08-2025 om 23:32:

[..]

Ook geen ontbijt of lunch buiten? Of koffie met iets?

Doen wij ook nooit, we zitten echt maar heel zelden buiten. Soms met bezoek als het mooi weer is. Maar onze tuintafel staat eigenlijk het hele jaar voor niks buiten 

Ik weet dat het gebeurt, zie genoeg buren om mij heen die ook niet buiten zijn maar ik kan het mij zo slecht voorstellen. Als het even kan zijn wij buiten.  Doordeweeks ontbijten we binnen, omdat ik alles dan de avond vantevoren klaar kan zetten.  Maar alles daarna en in het weekend soms ook het ontbijt buiten. Op die hele hete dagen zoeken we soms wel de koelte binnen op maar tussen de 20 en de 26 graden leven wij buiten. Sinds wij op 30 juli terug waren van vakantie is de tv alleen aan geweest, omdat man het laatste stukje van de etappe van de tour de France wilde kijken. Journaal kijk ik op de tablet met oortjes buiten.
Dochter moest voor haar werk en online cursus doen en die zit ook buiten. We hebben zelfs een stroompunt buiten om laptops en tablets te stekkeren bij de tuintafel. Aangelegd in coronatijd maar bleek heel handig ook in de gewone zomers. 

Wij hopen buiten te kunnen blijven eten tot zeker half september. Daarna vaak nog wel een kopje thee buiten of lunchen buiten.  Met het zonnetje erbij kan het al gauw hier.  Vandaag even geen zon maar ook dan zijn we buiten. 

Onze tuintafel staat tijdens het avondeten vol in de zon. Kan ik nu ook niet verplaatsen, want het zwembad staat op de andere plek. Ik vind het vaak gewoon te warm om buiten te zitten, wil in de schaduw zitten maar die is er dan dus niet. Buiten gaan zitten om daarna op de iPad iets te kijken, doe ik echt nooit. Ik kijk veel liever iets op de tv, dus dan zitten we binnen ik wil wel graag een overkapping, waardoor ik dus de kussens enz kan laten liggen en ik in de schaduw kan zitten. Dan zou ik sneller buiten gaan zitten dan nu waarbij ik eerst de tafel en stoelen moet afborstelen/poetsen, dan de kussens moet pakken en dan pas kan zitten. Is me gewoon teveel moeite. En momenteel staat het onkruid ook nog eens kniehoog op het hele terras en dat is niet fijn. 

Ik zit nooit buiten, word ik ontzettend onrustig van.

Ik zit alleen graag buiten als het er stil is, ik in de schaduw kan zitten en een goed boek te lezen heb. Die drie dingen bij elkaar. Als ik wat wil drinken, dan is het alleen water of thee. Eten en zoet drinken doe ik speciaal binnen ivm de wespen en andere insecten. Wespen vinden mij woest aantrekkelijk, de muggen zijn voor mijn man en kinderen.

Buiten eten in de achtertuin is ook nog eens mega onhandig, dan moet ik via de bijkeuken 2 deuren door, veel meer meters lopen met de spullen, terwijl we vanuit de keuken in 2 stappen bij de eettafel binnen zijn zonder onaangenaam insectengezelschap. 

buiten koelt je eten ook altijd veel sneller af vind ik. Daar hou ik niet van.

Ah, zijn de wespen bij jou. Ik heb ze nog niet gezien, sowieso alarmerend weinig insecten. Nou eet ik nooit op een terras, er is onlangs weer een glutenvrij café in de buurt gesloten. Maar thuis zit ik graag in de tuin, met of zonder eten. Gisterenavond laat hebben we in de tuin worstjes gegrild. Alleen een paar nachtmotten, vleermuizen en padden gezien. Die hadden het niet op onze worstjes voorzien. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.