Huiskamer
Renmuis
13-08-2025 om 08:34
Eet jij buiten in augustus/september?
We zijn in Nederland natuurlijk over het algemeen dol op terrasjes. Gisteren zat ik ook weer op zo'n terrasje, maar helaas waren er naast alle gezellige mensen ook een flink aantal ongenode gasten: wespen. Ze kropen in glazen en flesjes, wandelden rond op de tafels en snoepten mee van de broodjes en pannenkoeken. Toch viel het me op dat het cafe binnen helemaal leeg bleef, en iedereen koppig buiten bleef zitten eten, en zelfs zoete cocktails bleef bestellen en andere magnetische zoetigheid die vervolgens dan weer opgeofferd werden als wespenval.
Ik hou dus helemaal niet van wespen. Ik begrijp dat ze nuttig zijn maar wat mij betreft krijgen die geelzwarte mormels het hele jaar een pleinverbod. Dat werkt helaas niet, dat weet ik ook, dus wij hebben onze drankjes en hapjes wel mee naar binnen genomen en daar heerlijk en ongestoord gegeten. Ik ben benieuwd of we echt zo uniek zijn als het lijkt, dus even een luchtige poll.
Peiling
Eet jij buiten tijdens de wespenmaanden?
Meesje
13-08-2025 om 10:45
Ik ben niet bang voor voorbij vliegende wespen. Was vroeger wel banger. Maar nadat ik 3x in korte tijd gestoken werd niet meer. Het doet veel pijn en daarna heb je nog een tijd jeuk. Maar ik reageer verder niet heftig allergisch oid. Dus geen reden om te rennen.
Wespen op mijn eten wapper ik weg. Alleen nu met kleine kinderen mijd ik het wel. Die stoppen wrs gewoon een hap incl wesp in de mond. En dat is wel gevaarlijk.
Wieder
13-08-2025 om 10:49
Ik eet sowieso niet graag buiten, dan komt er "buiten" op. Eten is voor mij bij voorkeur een binnenactiviteit. Ik vind het nu ook veel te warm om buiten te zijn, dus zomer an sich is voor mij ook veelal een binnenactiviteit. 20 tot 23 graden, heerlijk. Warmer, blegg. Kouder, helemaal prima, ik trek wel een jas aan. Wespen maken het alles nog veel verschrikkelijker, wespen binnen vind ik zelfs een misdaad en sorry wesp, die verdient de doodstraf. Uitgevoerd door iemand anders want ik durf er niet in de buurt te komen 😅. Laat ons zeggen dat dit niet perse mijn seizoen is.
rionyriony
13-08-2025 om 10:54
Online gevonden: vrolijk gekleurde flessen, bekers en bestek en zoete parfums schijnen ook insecten aan te trekken. Ook de aanwezigheid van mensen en hun bewegingen. Dat zie je trouwens ook - mensen die druk om zich heen gaan meppen worden juist achtervolgd.
Maarja, de meesten kunnen het niet opbrengen om met een insect op hun wang of lip rustig te blijven zitten.
PS: de hoeveelheid teken zijn toegenomen en dus ook de borreliose (Lyme).
Herfstappeltaart
13-08-2025 om 11:01
Ik eet eigenlijk alleen buiten als we onderweg zijn op de fiets. Dan vind ik het heel leuk om lekkere meegebrachte broodjes op een bankje te nuttigen. Thuis eet ik liever binnen. Ik hou helemaal niet van wespen en zodra die rond me heen cirkelen ben ik weg.
Laatst zat ik met een vriendin koffie met lekkers te nuttigen bij Intratuin binnen notabene en ook daar waren wespen.
Terrassen zijn in deze maanden niet heel fijn vind ik.
Herfstappeltaart
13-08-2025 om 11:01
rionyriony schreef op 13-08-2025 om 10:54:
Online gevonden: vrolijk gekleurde flessen, bekers en bestek en zoete parfums schijnen ook insecten aan te trekken. Ook de aanwezigheid van mensen en hun bewegingen. Dat zie je trouwens ook - mensen die druk om zich heen gaan meppen worden juist achtervolgd.
Maarja, de meesten kunnen het niet opbrengen om met een insect op hun wang of lip rustig te blijven zitten.
Ook haarspul en zonnebrand is aantrekkelijk voor ze.
Auditor
13-08-2025 om 11:37
Bij mij thuis zijn geen wespen en ik heb een heerlijk prieel waar ik relatief koel zit. Dus ik eet heel graag buiten.
Moyrrie
13-08-2025 om 11:38
Ah, dan dan zal het bij mij de zonnebrand zijn💡. Ik gebruik geen haarspul of parfum.
Liara
13-08-2025 om 11:48
Thuis eet ik altijd buiten in de zomer. Heerlijk in de zon of als het te warm is onder de bomen achterin de tuin. Er vliegt heel soms een wesp bij de tafel, maar meestal zijn ze hier niet.
Bij restaurants eet ik hoogstens een broodje buiten, maar diner sowieso altijd binnen.
mich_me
13-08-2025 om 11:55
wij leggen vaak een stukje eten op het uiteinde van de tafel..dan gaat de wesp daar zijn ding doen en kunnen wij eten.
Ik ben allergisch voor wespen,.maar vind het heerlijk om buiten te eten
Zusterclivia
13-08-2025 om 13:12
Ik eet sowieso niet heel vaak buiten, af en toe op een terrasje, maar dat gebeurt niet vaak. Buiten een drankje drinken gebeurt iets vaker.
Het viel mij laatst op hoe weinig wespen ik dit jaar gezien heb. In mijn tuin heb ik wel veel bijen, hommels ed, maar geen wesp.
Auwereel
13-08-2025 om 14:51
Er zit een wespennest in mijn tuin en daar zijn buren niet blij mee. Ik ga de wespenstichting maar eens vragen of-ie kan worden weggehaald.
https://wespenstichting.nl/
Ik eet wel graag op een terrasje en probeer de wespen zo ver te krijgen dat ze het stukje eten nemen wat ik voor ze apart heb gelegd, maar meestal vinden ze mijn stuk appeltaart toch lekkerder.
KnorrendKitten
13-08-2025 om 15:04
wij zitten en eten ook graag buiten. Zover ik weet zijn we nog nooit naar binnen gevlucht voor wespen of ander vliegends.
BlairW
13-08-2025 om 16:10
Nee, wij eten echt nooit buiten. Vind het gewoon niet zo fijn om in onze tuin te eten, heeft niks met wespen te maken. Moet ik eerst die tafel weer poetsen, dan de kussens uit de garage, eten mee naar buiten. Teveel gedoe, dus we eten lekker binnen met de deur dicht en de airco aan
wij zitten ook eigenlijk nooit in de tuin, maar dat komt ook omdat we alleen een eettafel hebben staan. Ik wil wel een loungeset, liefst met kussens die buiten kunnen blijven liggen of met een overkapping er overheen.
Pimpelmees67
13-08-2025 om 16:55
Wij eten nooit buiten. Onze woonkamer ligt een stuk hoger dan de tuin en alles moet dus een trap af worden gesleept. Hartstikke onhandig. En mijn man is panisch voor wespen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.