Huiskamer
Roos57
05-03-2026 om 10:51
Een zonnig donderdag ochtend vraagje
Ben jij altijd stipt op tijd . Of altijd te laat ? Of juist veel te vroeg ergens aanwezig?
Barst hier los .
Rogue
06-03-2026 om 09:11
Roos57 schreef op 05-03-2026 om 12:00:
ik was laatst als eerste bij de tandarts aan de beurt . En nog wachten .
Hoe dan 😇
haat dat, zij mogen wel 15-30 min uitlopen maar oh wee als jij laat bent
PinkFlower
06-03-2026 om 09:35
Ik haat mensen die te vroeg komen. En ja ook 10 minuten. Dan ben ik gewoon nog niet klaar. Ik vind dat erger dan te laat.
Ik ben zelf altijd stipt op tijd. Bij de dokter, het werk, tandarts enz. Zelfs als ik probeer om 5 min eerder er te zijn ben ik nog precies op tijd.
Prive ben ik ook regelmatig te laat. En nee dat doe ik niet expres. "Je kan toch eerder vertrekken". Ja alsof ik dat niet weet! Zelfs met het idee eerder te vertrekken zijn we (ja hele gezin hier) nog te regelmatig te laat. Niet extreem als in uren maar variërend tussen de 5 min en de 20 min.
Vooral in de ochtend. Schijnt een adhd ding te zijn. Die hebben hier 2 van de 3 gezinsleden waaronder ik. En echt we doen wel ons best, maar het lijkt wel of dat laatste halfuur om voor te bereiden altijd opeens 10 min is. Tijd inschatting is sowieso een ding bij mij.
kerst
06-03-2026 om 09:45
PinkFlower schreef op 06-03-2026 om 09:35:
Ik haat mensen die te vroeg komen. En ja ook 10 minuten. Dan ben ik gewoon nog niet klaar. Ik vind dat erger dan te laat.
Ik ben zelf altijd stipt op tijd. Bij de dokter, het werk, tandarts enz. Zelfs als ik probeer om 5 min eerder er te zijn ben ik nog precies op tijd.
Prive ben ik ook regelmatig te laat. En nee dat doe ik niet expres. "Je kan toch eerder vertrekken". Ja alsof ik dat niet weet! Zelfs met het idee eerder te vertrekken zijn we (ja hele gezin hier) nog te regelmatig te laat. Niet extreem als in uren maar variërend tussen de 5 min en de 20 min.
Vooral in de ochtend. Schijnt een adhd ding te zijn. Die hebben hier 2 van de 3 gezinsleden waaronder ik. En echt we doen wel ons best, maar het lijkt wel of dat laatste halfuur om voor te bereiden altijd opeens 10 min is. Tijd inschatting is sowieso een ding bij mij.
Heel herkenbaar.
oudmaarnognietkoud
06-03-2026 om 10:18
Altijd op tijd en bij zakelijke afspraken liever wat te vroeg dan te laat. Bij vrienden en familie komt het wat minder nauw. Vaak spreek ik dan af tussen zolaat en zolaat, met een kwartiertje speling.
oudmaarnognietkoud
06-03-2026 om 10:32
Dolfje schreef op 06-03-2026 om 07:48:
[..]
Hier ook zo.
En ik haat haasten en stress dus bij vliegveld etc ben ik altijd extra vroeg. Liever even extra wachten, kom de tijd wel door op mijn telefoon dan de kans de boot te missen
![]()
Om er dan achter te komen dat die boot niet vanaf het vliegveld vertrekt
Rogue
06-03-2026 om 10:50
PinkFlower schreef op 06-03-2026 om 09:35:
dat laatste is super herkenbaar, stel dat we om 13:00 wegmoeten, dan zegt vriend tegen mij dat we om 12:50 weggaan. omdat hij weet dat ik nooit op tijd ben.
Marty1984
06-03-2026 om 10:50
Als ik bezoek verwacht zorg ik dus ook gewoon dat ik bij voorkeur een kwartier van tevoren klaar ben. Aangekleed, huis op orde, ...
Als ze een kwartier te vroeg zijn ... geen probleem. Bel gerust aan en kom gerust binnen.
Als een uur te vroeg komen ... dan belanden ze midden in de voorbereidingen.
Mensen moeten hier van een klere-eind weg komen, dus ik vind het eigenlijk totaal normaal dat ze op tijd / vroeg genoeg vertrekken en als het verkeer mee zit te vroeg zijn.
Ik vind het erger dat mensen weten dat op bepaalde routes élke keer file is, maar echt élke keer erin slagen een half uur te laat te zijn onder het motto "oops, er geen rekening mee gehouden".
Zit ik daar opgedirkt, klaar, de champagne koud, wachtend tot ik eindelijk die deur kan opendoen. En niet wetend wanneer dat moment aanbreekt.
Waarbij eventuele andere gasten ook zitten te wachten tot je eindelijk opdaagt.
Broadway
06-03-2026 om 11:06
altijd te vroeg en ik accepteer ook niet als iemand zonder communicatie te laat is.
Dolfje
06-03-2026 om 11:14
oudmaarnognietkoud schreef op 06-03-2026 om 10:32:
[..]
Om er dan achter te komen dat die boot niet vanaf het vliegveld vertrekt
![]()
Nee maar wel bij een verkeerde terminal staan of de locatie van de autoverhuurder niet kunnen vinden... Dus met genoeg tijd was dat toch wel stressvoll maar had gelukkig geen conse omdat ik altijd ruim de tijd incalculeer.
MelMel
06-03-2026 om 11:29
Ik ben vaak te laat. Tien tot twintig minuten. Ik denk altijd dat ik nog wel iets anders kan doen voor ik weg ga - even snel vaatwasser leegruimen bijvoorbeeld. Daarnaast een optimistische kijk op reistijd. Op die manier één of twee keer een vlucht gemist.
Ik heb trouwens een hekel aan te laat komen.
Marty1984
06-03-2026 om 11:35
Dolfje schreef op 06-03-2026 om 11:14:
[..]
![]()
Nee maar wel bij een verkeerde terminal staan of de locatie van de autoverhuurder niet kunnen vinden... Dus met genoeg tijd was dat toch wel stressvoll maar had gelukkig geen conse omdat ik altijd ruim de tijd incalculeer.
Let op in Lissabon Airport
.
Daar blijkt de helft van de vluchten uit een ander gebouw dan het hoofdgebouw een kwartier verder te vertrekken.
Nog niet vaak zo blij geweest met "voldoende marge" qua reizen.
(Vooral omdat achteraf de bagage-afhandeling en incheck ook nog eens een nachtmerrie bleek te zijn.)
yette
06-03-2026 om 12:39
MelMel schreef op 06-03-2026 om 11:29:
Ik ben vaak te laat. Tien tot twintig minuten. Ik denk altijd dat ik nog wel iets anders kan doen voor ik weg ga - even snel vaatwasser leegruimen bijvoorbeeld. Daarnaast een optimistische kijk op reistijd. Op die manier één of twee keer een vlucht gemist.
Ik heb trouwens een hekel aan te laat komen.
Als je niet zeker weet of je nou één of twee keer een vlucht hebt gemist, ga je wel héél relaxed om met reistijden
Dorestad
06-03-2026 om 15:24
Marty1984 schreef op 06-03-2026 om 11:35:
[..]
Let op in Lissabon Airport
.
Daar blijkt de helft van de vluchten uit een ander gebouw dan het hoofdgebouw een kwartier verder te vertrekken.
Nog niet vaak zo blij geweest met "voldoende marge" qua reizen.
(Vooral omdat achteraf de bagage-afhandeling en incheck ook nog eens een nachtmerrie bleek te zijn.)
En wat dacht je van Düsseldorf? Mijn brus stond daar bij het verkeerde vliegveld....
Groentetuin
06-03-2026 om 15:25
Ooit had ik een belangrijke cursus
Ik reed met iemand mee, een altijd te laatkomer.
Maar afgesproken hij wist wat een hekel ik daaraan had, hij zou op tijd komen.
Maar goed ruim een half uur te laat dus, ik zat op hete kolen.
Hij zei: we zijn toch al te laat, ga je mee ergens koffiedrinken?
Nooit meer met hem meegereden dat moge duidelijk zijn.
Ted68
06-03-2026 om 18:18
Ik ben altijd 10 minuten te vroeg, en mijn man is 10 Minuten te Laat geboren….Een grote ergenis. Zet hem als ik iets voor ons samen afspreek altijd de verkeerde tijd… want dan erger ik me niet zo…..