Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Een zaterdag vraag over kussens

Heb jij een speciale kussen . Hard . Zacht . Slaap jij met 1 kussen of meerdere ?
Alles wat je kwijt wil over kussens 😅

Roos57

Roos57

12-10-2025 om 08:42 Topicstarter

Auwereel schreef op 12-10-2025 om 08:24:

Ik heb soms dat ook de arm waar ik niet op lig begint te tintelen. Vandaar al die steunkussens bij mij.

Zal dat de leeftijd zijn ?

Bakblik schreef op 11-10-2025 om 19:07:

Eer Sylvana support kussen met zo'n rand voor de nek. Dat kussen is voor als we nog even liggen te kletsen voordat we gaan slapen. Ik ben een buikslaper dus vaak duw ik het kussen weg als ik slaap.

Die heb ik ook, de rode ( de dunste ) variant. Speciaal gemaakt voor buikslapers. Super fijn ding. Al lig ik wel meestal op mijn zij trouwens. Ik had eerst een iets dikkere gekocht maar die was weer veel te dik voor mij. Deze is ideaal. Ook voor als ik toch af en toe op mijn buik wil slapen. Gekocht bij Swiss Sense. Hiervoor altijd kussens van Ikea gehad maar deze is echt tien keer beter. 

Auwereel schreef op 12-10-2025 om 08:24:

Ik heb soms dat ook de arm waar ik niet op lig begint te tintelen. Vandaar al die steunkussens bij mij.

Herkenbaar. Ik ben niet super oud ( vinnik dan) namelijk 50 maar bij mij komt dit ook echt door mijn reuma. 

Vraagje voor alle jubeljaar over een latexkussen: wat maakt dat dit zo lekker slaapt en waar koop je het?

Fenyw schreef op 12-10-2025 om 16:01:

Vraagje voor alle jubeljaar over een latexkussen: wat maakt dat dit zo lekker slaapt en waar koop je het?

Het vormt zich naar je hoofd en als je je hoofd verplaatst, komt het weer in model. En het is zacht en toch stevig. Je kunt het eigenlijk overal wel kopen waar je kussens koopt. En  ik zie net dat ik heb zitten liegen, mijn kussen is van traagschuim. Maar de eigenschappen zijn zowat hetzelfde.

Poezenmeisje schreef op 11-10-2025 om 09:08:

Meerdere, afwisselend.

Gewoon omdat ik geen fijn kussen kan vinden. Duur, goedkoop, veren, kapok, traagschuim, schuimrubbervlokken, pindavorm, voedingskussen...

Zo herkenbaar. En dan probeer ik een nieuwe in de winkel en denk die lijkt me wel beter en dan ga ik er thuis op liggen en vind het dan toch weer niks. 

Wieder schreef op 12-10-2025 om 17:24:

[..]

Het vormt zich naar je hoofd en als je je hoofd verplaatst, komt het weer in model. En het is zacht en toch stevig. Je kunt het eigenlijk overal wel kopen waar je kussens koopt. En ik zie net dat ik heb zitten liegen, mijn kussen is van traagschuim. Maar de eigenschappen zijn zowat hetzelfde.

Latex reageert sneller, dus als je veel beweegt geschikter dan traagschuim volgens mij. 

Fenyw schreef op 12-10-2025 om 16:01:

Je zakt er niet te diep in weg waardoor het goede ondersteuning aan je nek bied en het is toch zacht en comfortabel. De mijne komt van morgana.

Je hebt ze in verschillende hoogtes en wij mochten dat uitproberen en mochten het kusen ook terug brengen als het niet beviel.

Ik heb nu al zo'n 15 jaar een latex kussen en wil echt niets anders meer.

Roos57

Roos57

12-10-2025 om 20:00 Topicstarter

Een ieder weer bedankt 🙏 voor het reageren.

Wieder schreef op 12-10-2025 om 17:24:

[..]

Het vormt zich naar je hoofd en als je je hoofd verplaatst, komt het weer in model. En het is zacht en toch stevig. Je kunt het eigenlijk overal wel kopen waar je kussens koopt. En ik zie net dat ik heb zitten liegen, mijn kussen is van traagschuim. Maar de eigenschappen zijn zowat hetzelfde.

Behalve dan, dat traagschuim de warmte meer vasthoudt. Ik vind het juist zo fijn dat ik niet steeds m'n kussen hoef om te draaien. 

Ik heb een latex kussen van Jonk

100% Natuurlatex – Jonk Volendam

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.