Huiskamer
Roos57
11-10-2025 om 09:06
Een zaterdag vraag over kussens
Heb jij een speciale kussen . Hard . Zacht . Slaap jij met 1 kussen of meerdere ?
Alles wat je kwijt wil over kussens 😅
Poezenmeisje
11-10-2025 om 09:08
Meerdere, afwisselend.
Gewoon omdat ik geen fijn kussen kan vinden. Duur, goedkoop, veren, kapok, traagschuim, schuimrubbervlokken, pindavorm, voedingskussen...
Auwereel
11-10-2025 om 09:15
Een (eenvoudig) vlinderkussen voor onder mijn hoofd, een stevig rolkussen voor tussen mijn knieën en onderbenen, en een fluffy kussen voor in mijn armen. Als ik met mijn man will knuffelen moet ik eerst de twee laatstgenoemde kussens uit de weg leggen.
Herfstappeltaart
11-10-2025 om 09:19
Ik slaap op 1 kussen en wel eentje met een vulling van kapok. Die kan ik helemaal naar mijn zin "in model boetseren" anders krijg ik pijn in mijn nek en hoofd. Nadeel is dat kapok niet gewassen kan worden. Dus veel luchten en af en toe een nieuwe.
Roos57
11-10-2025 om 09:24
Auwereel schreef op 11-10-2025 om 09:15:
Een (eenvoudig) vlinderkussen voor onder mijn hoofd, een stevig rolkussen voor tussen mijn knieën en onderbenen, en een fluffy kussen voor in mijn armen. Als ik met mijn man will knuffelen moet ik eerst de twee laatstgenoemde kussens uit de weg leggen.
😀
Tuinfluiter
11-10-2025 om 09:51
Ik heb een kussen van latex en dat ondersteunt mijn nek heel fijn. Je zakt er niet in weg en daardoor blijft mijn neus ook goed open.
Ik mocht het uitproberen en terug brengen als het niet beviel. Daardoor durfte ik het ook uit te proberen want het is wel een heel duur kussen.
BlairW
11-10-2025 om 10:04
Ik heb 1 kussen. Zo’n traagschuim ding van Ikea. Vrij stevig, is een soort dunne trapezium vorm en ik heb hem altijd op de kleine kant liggen zodat er een overstekende rand is. Daar kan mijn schouder onder en dan ondersteund die rand mijn nek goed. Erg fijn kussen!
Wieder
11-10-2025 om 10:09
Ik heb ook een latex kussen, sinds ik er ooit zo een kocht, wil ik nooit meer anders. Ik vind een nieuw kussen kopen een ramp, maar het moet toch met enige regelmaat, want wassen gaat niet. De laatste keer kocht ik het merk waarmee je doodgegooid word aan reclames in podcasts, en dat bevalt goed, dus de volgende gaat er weer zo een worden, dan hoef ik me niet rot te zoeken tot ik weer een fijne heb.Â
Yumi
11-10-2025 om 10:10
Tuinfluiter schreef op 11-10-2025 om 09:51:
Ik heb een kussen van latex en dat ondersteunt mijn nek heel fijn. Je zakt er niet in weg en daardoor blijft mijn neus ook goed open.
Ik mocht het uitproberen en terug brengen als het niet beviel. Daardoor durfte ik het ook uit te proberen want het is wel een heel duur kussen.
Na tig miskopen, hier ook een latex kussen. Mocht het 2 weken proberen, anders had ik het ook niet aangedurfd vanwege de kosten. Wil nooit meer iets anders!
Daglichtlamp
11-10-2025 om 10:54
Hier ook latex, een dunlopillo serenity. Ik geloof dat dit specifieke kussen niet meer leverbaar is, dus ik zal de volgende keer een alternatief moeten vinden, maar het wordt zeker weer latex.Â
krulliebollie
11-10-2025 om 11:14
ik heb sinds kort wen cloudpillow kussen om op te liggen. Best oké. Ben niet super enthousiast maar het is oké. Manlief is er wel blij mee. Verder heb ik een kussen tussen mijn knieën en aan beiden kanten eentje om mijn arm over te leggen. Mijn reuma is blij als er iets ‘ hangt’. Manlief moppert ook wel eens dat hij mij dan niet makkelijk kan knuffelen maar ja pijn is ook niks.Â
Appelwangetje
11-10-2025 om 12:28
ik heb een silvana met neksteun.
Koop elke 3-4 jaar nieuwe. Ontzettend fijn kussen. Man heeft een cloudpillo sinds kort en ook voor hem eindelijk t ideale kussen gevonden
Venusss
11-10-2025 om 12:41
Ik heb de Mikoala sleep better-set. Niet goedkoop, maar zo fijn. Het hoofdkussen kan ik naar wens aanpassen en het lichaamskussen zorgt ervoor dat ik minder last van mijn heupen krijg.
MMcGonagall
11-10-2025 om 12:43
Ik heb een kinderkussen, of eigenlijk het dunste donzen kussen dat ze bij IKEA hadden. Vaak doe ik die gedurende de nacht ook nog weg omdat hij dan niet lekker ligt of te warm wordt. In hotels leg ik ze ook altijd direct weg en ik snap niet dat mensen op zo’n hoog kussen kunnen slapen. Ik ben een rugslaper, misschien ligt het daaraan.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.