Huiskamer
Roos57
25-10-2025 om 16:30
Een weekend vraagje over de radio 📻
Heb jij als je thuis bent de radio aan ? Muziek op ? Of luister je wat anders ?
En waar luister je dan naar ?
Evt Luisterboeken
Evt Postcads
Alles wat je kwijt wil 😀.
Koettie
25-10-2025 om 16:32
Heb meestal Kinkfm opstaan. Hoewel nu de top1500 komt vanaf maandag, dat sla ik liever over. Al die kapotgedraaide nummers van Metallica hoeven voor mij niet. Komende weken dus spotify
Marty1984
25-10-2025 om 16:39
Ik ben opgegroeid met ouders die de radio altijd hadden en nog altijd hebben opstaan.
Radio 2 - een Vlaamse "familiezender".
Gek word ik ervan als ik op bezoek ga en die radio staat de hele tijd te loeien.
Op kamers stond de radio alleen af en toe op bij het nieuws.
Toen ik introk bij man stond daar wel weer meestal de hele dag de radio op. Radio 1. Muziek, nieuws en sport. En af en toe een cd.
Sinds de dag dat we verhuisd zijn is man zijn radio-verslaving weg.
Ik moet zelf 's ochtends alleen het nieuws horen voor ik uit bed stap.
Alleen in man's auto staat standaard de radio nog aan. Radio 1 of Klara - klassieke muziek.
Heel soms ga ik wat rondkijken op Youtube en muziekclips bekijken. Maar dan heel bewust.
Knutselkei
25-10-2025 om 16:42
Als ik poets dan heb ik de radio aanstaan. Op mijn guilty pleasure....100% NL . even uurtje meezingen.
Verder geen radio aan.
Snachts heb ik een luisterboek voor als ik niet kan slapen maar moet elke dag wel terugspoelen
afrodite05
25-10-2025 om 16:43
Vrijwel altijd Npo Radio 2. In het weekend vind ik Jeroen van Inkel een irritante dj en op vrijdag Eddie (Eddy?) Keur. Maar verder heb ik doordeweeks graag de radio aan. Voorkeur voor Ruud de Wild. Zijn Ruud du soleil deze zomer vond ik heel leuk om naar te luisteren.
Als we in de auto zitten op een moment dat er een (naar mijn mening) minder prettige dj op de radio is, zet ik graag 538 nonstop of 538 greatest hits aan. Geen geklets, wel muziek uit onze jeugd.
Thuis switch ik minder makkelijk van kanaal, dus dan zet ik de radio uit en zet ik een playlist op mijn telefoon aan. Geen Spotify, ik ben te lui om uit te zoeken hoe dat werkt, maar ik heb genoeg nummers en zelfgemaakte playlists erop staan. Bijvoorbeeld "Backstreet Boys + Westlife". Lekker meebrullen tijdens het koken. Of Enrique Iglesias, mijn guilty pleasure. Of instrumentale loungemuziek, of...
kerst
25-10-2025 om 16:52
Hier ook radio 2 , NL.
Alleen die Ruud de Wild mag daar smiddags graag steeds babbelen. Dan maar overschakelen naar Sky Radio, en dan twee maal per uur reclameblok.
Dorestad
25-10-2025 om 16:56
Hier graag stilte. Heel af en toe tijdens koken en andere huishoudelijke taken wel muziek op. Nog niet eens 1x per maand.
Tuinfluiter
25-10-2025 om 17:28
Ik heb al heel lang geen radio meer.
Vooral in de wintermaanden zet ik in de namiddag regelmatig een playlist op. Tijdens het koken lekker meezingen word ik dan vrolijk van.
Voordeel van een playlist alleen muziek die ik mooi vind maar 1 a 2 uur vind ik dan lang genoeg. Ik wil niet de gehele dag geluid om mij heen.
rionyriony
25-10-2025 om 17:45
Niet meer, vroeger nieuwsradio van 's morgens vroeg tot in de late namiddag, maar ik kan er niet meer tegen.
Sommige sites hebben interessante langdurige video's van gesprekken en die draai ik nu soms af. Je wordt daar niet meer zo onaangenaam verrast van. Ik houd alleen maar van praatprogramma's; mijn muziekkeus is nogal beperkt tot een bepaalde categorie en dan alleen maar af en toe een nummer maar niet achter elkaar.
Daarnet een interessant gesprek met Mona Keijzer en een andere video met Lidewij de Vos.
Over een week of drie kan ik wel weer kerstmuziek gaan luisteren.
madee
25-10-2025 om 18:03
Het ligt eraan wat ik aan het doen ben.
Lezen doe ik in stilte, of met een eigen lijst van Spotify aan zodat ik geen afleiding van reclame en nieuws heb.
Bij ontbijt Radio 10, die ik dan verder in de auto op weg naar mijn werk luister (ik vind Gordon en Froukje nog niet echt ‘je van hèt’ maar de muziek is leuk)
Bij allerlei andere dingen zoals huishoudelijk of creatieve dingen kan het Radio 10 zijn, Spotify of de televisie met Stingray Light of MTV 80’s erop.
Als ik thuiswerk ipv op kantoor is het vaak een instrumentale lijst van Spotify.
Tijdens spitsuur thuis met een wasemkap aan tijdens het koken of als er bezoek is of we zijn met het hele gezin in de kamer: dan liefst geen extra prikkels in de vorm van radio/tv e.d.
Evaluna
25-10-2025 om 19:11
Meestal zet ik radio 2 aan. Soms een playlist van Spotify, maar daar moet ik voor in de stemming zijn. Ik kan het ook ervaren als een oneindige stroom van muziek die allemaal ongeveer op elkaar lijkt.
De afwisseling van de muziek, het nieuws en nog eens een stem tussendoor vind ik over het algemeen prettiger door de dag heen.
S avonds of als ik op de bank zit kan een Spotify lijst wel fijn zijn.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.