Huiskamer
Roos57
19-07-2025 om 10:46
Een simpel vraagje over wonen š”
Waar woon jij in ?
Peiling
Jouw huis
SuzyQFive
20-07-2025 om 12:13
Ik woon in een rijwoning in een jarentachtigwijk aan de rand van de stad. Mijn huis heeft zes slaapkamers, want vijf kinderen. Inmiddels twee de deur uit dus 1 kamer is nu rommelkamer en de andere kamer is een werk/hobbykamer.
Van oorsprong zijn er drie slaapkamers, een grote zolder en een schuur onder dezelfde kap. Op zolder dus twee kamers gemaakt en in de schuur een kamer, die laatste is nu werkkamer.Ā
MissHolmes
20-07-2025 om 12:14
Ik woon in een maissonette (Appartement/bovenwoning met 2 verdiepingen) met op 1e verdieping 2 ruime slaapkamers en 1 kleinere + badkamer en plee en boven keuken, woonkamer + balkon.
Dichtbij het centrum en toch vrij rustig, erg fijn.
letterkoekje
20-07-2025 om 14:11
SuzyQFive schreef op 20-07-2025 om 12:06:
[..]
Is ook vrijstaand toch ?
Ja, inderdaad. Maar toch ook geen vrijstaande villa. Het is helemaal geen villa. Voor wie het wil opzoeken, het type boerderij waarin ik woon is een langgevelboerderij.
watertoren
20-07-2025 om 14:35
Een simpel vraagje kan toch verdrietige en negatieve gevoelens oproepen en niks negatiefs tegen jouw Roos.
Ik weet dat er woningnood is maar een brief ontvangen dat iemand je huis wil kopenĀ als net je man is overledenĀ dat vind ik echt van de een is dood en de ander zijn brood. Die mensen hoopten en dachten dat ik het niet in mijn eentje op kon brengen.Ā
Herfstappeltaart
20-07-2025 om 14:37
letterkoekje schreef op 20-07-2025 om 14:11:
[..]
Ja, inderdaad. Maar toch ook geen vrijstaande villa. Het is helemaal geen villa. Voor wie het wil opzoeken, het type boerderij waarin ik woon is een langgevelboerderij.
Heel mooi!Ā
Auwereel
20-07-2025 om 14:55
watertoren schreef op 20-07-2025 om 14:35:
Een simpel vraagje kan toch verdrietige en negatieve gevoelens oproepen en niks negatiefs tegen jouw Roos.
Ik weet dat er woningnood is maar een brief ontvangen dat iemand je huis wil kopen als net je man is overleden dat vind ik echt van de een is dood en de ander zijn brood. Die mensen hoopten en dachten dat ik het niet in mijn eentje op kon brengen.
Dat klinkt pijnlijk Watertoren.
Toen mijn moeder net was overleden kregen we ook mensen langs die belangstelling hadden in het huis, maar die ging later inderdaad in de verkoop. Maar ons hoofd was nog bij de begrafenis toen, dat was echt te vroeg!
Ik kreeg onlangs een brief in de brievenbus van een opkoper die belangstelling heeft in ons huis, u wilt toch wel kleiner wonen? Toegegeven, sinds een jaar zijn onze beide kinderen de deur uit, maar we leven nog allebei...
Rockstar
20-07-2025 om 17:41
Bizar. Ik woon ook zo groot dat je er met een stel en/of kinderen in zou kunnen wonen, er wonen ook een aantal gezinnen hier. Ik woon hier alleen maar ik peins er toch echt niet over om een gezin dit te gunnen en zelf kleiner te gaan wonen.
Herfstappeltaart
20-07-2025 om 18:44
Rockstar schreef op 20-07-2025 om 17:41:
Bizar. Ik woon ook zo groot dat je er met een stel en/of kinderen in zou kunnen wonen, er wonen ook een aantal gezinnen hier. Ik woon hier alleen maar ik peins er toch echt niet over om een gezin dit te gunnen en zelf kleiner te gaan wonen.
En terecht. Ik vind dat hele "jaag mensen hun huis uit want doorstromen moet" echt een politiek onzinverhaal. Laat ze gewoon eens fatsoenlijk bouwen voor de doelgroep die het nodig heeft.
Yumi
20-07-2025 om 19:00
mut schreef op 19-07-2025 om 12:14:
Vrijstaand, ruimte voor meerdere auto's (toen we de caravan nog hadden kon die er staan + 2 auto's), garage, bijna altijd ook ruimte om te parkeren op straat, tuin is klein.
Maar die tuin is klein, vanwege de voorkeur van parkeerplaatsen, toch? Je hebt een garage, en er is genoeg ruimte is om te parkeren op straat... tegels eruit en planten erin.Ā
Malm
20-07-2025 om 22:50
2-1 kap op een hoek van de straat met een grote tuin rondom. We zijn met zān vieren. Huis is uitgebouwd met een ruime woonkeuken en op zolder een grote dakkapel waar een grote 4e slaapkamer zit. Oprit, carport, garage en een soort van overkapping, maar die moet nog vervangen worden. Heel blij mee, geluk gehad dat wij het destijds onderhands konden kopen.
Liara
20-07-2025 om 23:06
Herfstappeltaart schreef op 20-07-2025 om 18:44:
[..]
En terecht. Ik vind dat hele "jaag mensen hun huis uit want doorstromen moet" echt een politiek onzinverhaal. Laat ze gewoon eens fatsoenlijk bouwen voor de doelgroep die het nodig heeft.
Zeg dat wel. Ik heb weleens gekeken waar wij dan heen zouden moeten; er is letterlijk niks. Of het is idioot onbetaalbaar.Ā
BlairW
21-07-2025 om 08:22
Liara schreef op 20-07-2025 om 23:06:
[..]
Zeg dat wel. Ik heb weleens gekeken waar wij dan heen zouden moeten; er is letterlijk niks. Of het is idioot onbetaalbaar.
Maar dat is dus het probleem. Het doorstromen kan niet. Ik zie het nu bij onze ouders. Die willen juist wel graag doorstromen naar iets kleiners, gelijkvloers met een tuintje. Dat is er gewoon niet. En dus gaan ze verbouwen en blijven ze hier wonen. Er zijn genoeg mensen die wel willen doorstromen, maar nergens naartoe kunnen en daardoor kunnen de gezinnen die nu klein wonen of in een appartement bijvoorbeeld niet doorstromen naar een eengezinswoning. En de starters kunnen dus niet in die kleinere woningen trekken.Ā
letterkoekje
21-07-2025 om 08:34
In de voorgaande posts wordt een probleem aangehaald wat - denk ik - in Belgiƫ niet zo groot is als in Nederland: het gebrek aan betaalbare woningen. Of tout court: het gebrek aan woningen.
Denk nu niet dat het in Belgiƫ allemaal niks kost, maar ik heb ook familie in Nederland wonen en als ik hoor wat die voor een (relatief eenvoudige) woning/appartement moeten betalen, zowel aan huur als koop, dan slik ik toch wel even.
Moosey
21-07-2025 om 08:51
Ja, ik was laatst ook stomverbaasd toen ik na een bezoek aan Antwerpen even voor de lol aan het kijken was wat huizen daar kosten, dat is in vergelijk met de steden hier echt heel goed te doen. Maar misschien liggen de lonen in Belgiƫ ook wat lager?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.