Huiskamer
Roos57
19-07-2025 om 10:46
Een simpel vraagje over wonen 🏡
Waar woon jij in ?
Peiling
Jouw huis
Auwereel
19-07-2025 om 11:59
Mijn rijtjeshuis kijkt uit op veel groen, gelukkig geen auto's voor de deur. Geen parkeerproblemen, want we hebben geen auto. Wel een bus op7 minuten lopen en trein op 10 minuten lopen.
Evaluna
19-07-2025 om 12:05
Rijtjeshuis uit de jaren 50. Rustige groene buurt en altijd plek om te parkeren, meestal voor de deur, maar anders dichtbij.
Het is wel klein met 4 personen (of ik heb teveel rommel). Vooral jongste heeft een erg klein kamertje. Verder heel tevreden.
KillerQueen
19-07-2025 om 12:12
Herfstappeltaart schreef op 19-07-2025 om 11:19:
[..]
Ja hier ook. Vrienden van ons met dezelfde woning hebben er zelfs een flinke caravan én een auto staan. Echt een luxe vind ik, om de auto altijd voor de deur kwijt te kunnen.
Zo groot is onze oprit niet
Als er een caravan zou staan dan kom je er niet meer langs denk ik. De 2e auto staat op straat, bij altijd voor het huis.
mut
19-07-2025 om 12:14
Vrijstaand, ruimte voor meerdere auto's (toen we de caravan nog hadden kon die er staan + 2 auto's), garage, bijna altijd ook ruimte om te parkeren op straat, tuin is klein.
Romir
19-07-2025 om 12:26
Jaren dertig hoekwoning met vrijstaande garage (te klein voor de auto overigens). Perceel van 350 m2. Lekkere tuin met verschillende zitplekken om het huis heen en eigen oprit waar onze auto staat. We zitten door veel groen om het huis lekker vrij voor ons gevoel.
Ted68
19-07-2025 om 12:44
Een groot vrijstaand huis, met garage voor 2 auto`s en fietsen. Daarnaast nog plaats voor 5 auto`s. Een klein Kind kan het tekenen, want het is behoorlijk vierkant. Als de laatste kinderen de deur uit gaan willen we het verkopen. Want 7 slaapkamers hebben we dan niet meer nodig. We willen graag een klein oud huisje……
oudmaarnognietkoud
19-07-2025 om 13:06
Eerst huurde ik een ruime eengezinswoning, tussenwoning, die elk jaar fors duurder werd en slecht geisoleerd was.
Twaalf jaar geleden toen de oudste uit huis ging heb ik een fijn drie-kamer appartement gekocht. Met lift en ik huur een garage op loopafstand.
Ik heb het hier super naar mijn zin en ik hoop hier (over een jaar of 20) tussen zes plankjes uitgedragen te worden.
FaithfulDuck87
19-07-2025 om 13:30
Eindwoning uit 1895. Met een hele diepe voortuin van 30 meter op het zuiden.
letterkoekje
19-07-2025 om 14:27
Ook 'anders' gestemd. Boerderij uit 1950 die we helemaal hebben gerenoveerd. Zelf gedaan, zoveel mogelijk. Daken mee leggen, bestrating, mestputten leegscheppen, ..., zulke werken zijn echt aan mij besteed. Meer dan luikjes afschuren. Afschuren is de karwei waar ik de grootste hekel aan heb. Griezelig, afschuren. Maar het is hier veel en veel te groot. Kamers die leegstaan. Breedte van het perceel aan de straatkant: 30 m. Allemaal niet nodig, maar het is zo. Over een aantal jaren hopen we met de opbrengst van deze woning een relatief groot en mooi, afgewerkt appartement met veel glas te kopen.
Herfstappeltaart
19-07-2025 om 14:47
Roos57 schreef op 19-07-2025 om 14:35:
wow klinkt mooi letterkoekje
Inderdaad. Dat klinkt niet verkeerd👌
letterkoekje
19-07-2025 om 14:47
Roos57 schreef op 19-07-2025 om 14:35:
wow klinkt mooi letterkoekje
Dank u, Roos! Het is hier ook mooi: velden, weiden, akkers, paarden, vijvers, bossen. Maar dat gaat niet meer over het huis en heb ik ook niet hoeven te betalen. Maar elke medaille heeft zijn keerzijde hoor: ik heb nóóit een huis dat helemaal schoon is. Opgeruimd wel, maar er is altijd ergens iets wat moet gepoetst worden.
Maar elk huis is mooi, want de ziel van een huis heeft niks met grootte of aantal kamers te maken. Dat is de sfeer die er hangt. En ik zou ook tevreden zijn met een veel kleiner huis.
Herfstappeltaart
19-07-2025 om 14:48
letterkoekje schreef op 19-07-2025 om 14:47:
[..]
Dank u, Roos! Het is hier ook mooi: velden, weiden, akkers, paarden, vijvers, bossen. Maar dat gaat niet meer over het huis en heb ik ook niet hoeven te betalen. Maar elke medaille heeft zijn keerzijde hoor: ik heb nóóit een huis dat helemaal schoon is. Opgeruimd wel, maar er is altijd ergens iets wat moet gepoetst worden.
Maar elk huis is mooi, want de ziel van een huis heeft niks met grootte of aantal kamers te maken. Dat is de sfeer die er hangt. En ik zou ook tevreden zijn met een veel kleiner huis.
Helemaal waar.
Koettie
19-07-2025 om 15:43
Sinds april in mijn eigen flatje. Klein maar fijn. Niet (in de buurt van) mijn droomwoning maar ik kon het betalen. Mis alleen echt een tuintje.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.