Huiskamer
Roos57
04-10-2026 om 10:18
Een simpel vraagje over uitgaan
Film Cabaret Musical Festival ConcertÂ
Wat effer
Vertel đ
Groentetuin
04-10-2026 om 19:30
Herfstappeltaart schreef op 04-10-2026 om 19:01:
[..]
Dit herken ik ook wel een beetje. In 's avonds weg moeten krijg ik steeds minder zin. We doen het wel trouwens hoor, naar een verjaardag bijvoorbeeld, maar ik ben liever thuis. Ik word oud hahaha.
Wordt je dan oud of heb je t thuis goed?
CharlieB
04-10-2026 om 19:41
Dat graag thuis zijn herken ik ook wel; doordeweeks, in weekenden maar ook in vakanties. Ik heb gelukkig niet heel veel normale feestjes, maar als ik ze heb dan ga ik ook vaak wel met een beetje tegenzin want ben dus inderdaad liever thuis (as ik er eenmaal ben, is het vaak wel leuk). Ik denk dat ik iets van 6-10 concert/muziekuitjes heb per jaar. Daar hoef ik me minder voor op te laden omdat ik dat echt heel leuk vind, maar dan wil ik wel de rest van het weekend lekker thuis zijn. Ik krijg echt stress en weerzin van het vooruitzicht van een vol weekend. Ik krijg soms al plaatsvervangende stress als ik hoor hoe druk mensen om mij heen zijn.
Inmiddels weet ik wel dat ik dus niet zo gelukkig wordt van staanplaatsen bij concerten. Ik ben klein, dan zie ik niks, ik heb altijd de langste persoon van de zaal voor mijn neus staan, die hele menigte die tegen je aan loopt te drukken, groepen die proberen voor te kruipen, en dat lange staan vind mijn lichaam ook niet meer zo leuk. Ik ben gelukkig niet de enige dus we kiezen wel voor zitplaatsen als die er zijn.Â
Herfstappeltaart
04-10-2026 om 19:46
Groentetuin schreef op 04-10-2026 om 19:30:
[..]
Wordt je dan oud of heb je t thuis goed?
Ja! Dat is een hele leuke uitleg hahaha. En het klopt ook.
MMcGonagall
04-10-2026 om 20:56
De grote producties zijn vreselijk duur dus dat doen we niet vaak. Ik ben twee jaar geleden naar een musical in Londen geweest en onlangs naar het Harry Potter toneelstuk (zou ik eigenlijk moeten boycotten maar het was een verjaardagscadeau). We gaan wel eens naar een onbekende cabaretier of stand-up comedy bij een theater in de buurt. Dat zijn nog wel aardige prijzen. Naar een concert eens in de zoveel jaar. Dit jaar wel naar K3 originals geweest. Was geweldig en ik wilde nog wel een keer maar toen konden we geen drie plaatsen naast elkaar meer boeken. Uit eten ook zo nu en dan maar op vakantie elke dag.
lientje69
04-10-2026 om 20:56
Nauwelijks. Soms naar film. Afgelopen februari met man naar Frans Bauer geweest. Was heftig met mijn NAH. Achteraf niet slim maar had kaartjes voor zijn verjaardag. Voor volgend jaar april heb ik kaarten voor Esther van der Voort. Weet nog niet met wie ik ga. Autorijden gaat me zo ver denk ik nog niet lukken. Toen ik ze kocht had ik verwacht volgend jaar wel " beter " te zijn..
Rogue
04-10-2026 om 22:49
bioscoop; regelmatig ik heb een Pathé pas dus als er een beetje leuke films zijn ben ik er elke maand te vinden soms zelfs 2x in de week.
Moet mijn pas binnenkort met pijn in mijn hart helaas opzeggen maar heb voorlopig geen tijd meerÂ
Festivals; ging ik vroeger veel heen, er waren een paar waar Ăk standaard heen ging met early bird tickets.
Maar vind het nu te duur, ga alleen nog maar naar gratis food festivalsÂ
đ
Musicals; ik ben geen fan van NL musicals, wil wel dolgraag een keer naar Broadway of West End.
The Phantom of the opera staat hoog op mijn lijst
Concerten : ga ik ook weinig heen, ik heb niet meer het geduld/de wil om de virtuele wachtrij te gaan staan plus de prijzen zijn echt belachelijkÂ
Cabaret:Â
love it, vooral stand-up comedy ga ik goed op. Helaas kom ik er vaak te laat achter dat comedians die ik leuk een show geven en dan is het vaak al geweest of uitverkochtÂ