Huiskamer
Schommelstoel
20-09-2025 om 12:05
Ik eet zelden zuivel direct na de maaltijd. Soms wel na de afwas, zo rond een uur of acht bij het journaal.Ā
Anders neem ik een stuk fruit, of in de zomer een waterijsje na het eten.Ā
Als er gasten komen eten maak ik wel een toetje. Dat kan dan werkelijk vanalles zijnĀ
Evaluna
20-09-2025 om 12:34
Vaak eten we yoghurt met kwark als toetje. De kinderen eten ook graag een waterijsje. Dat mag afhankelijk van het weer / aantal voedingsstoffen wat ze binnen hebben gekregen met de maaltijd.
Bij uitzondering ook weleens griesmeelpap rijstepap of havermout, het liefste zelf gekookt. Broodpudding is ook favoriet. IJs is vaste prik op zondag. Ik hou daar zelf niet zo van, dus dan sla ik over of ik eet yoghurt.
Havermout of yoghurt eten we ook als ontbijt.
Anne1234!
20-09-2025 om 12:54
Hier geen toetje na het avondeten en ook in mijn omgeving zie ik niemand meer die dat nog doet. Overigens vind ik het in een restaurant wel lekker om een dessert te bestellen.
Wij eten yoghurt/kwark (en de kinderen nog wel eens een ander toetje) als ontbijt of later op de avond (als we bijv vroeg hebben gegeten en rond half 9 nog trek hebben).
Knutselkei
20-09-2025 om 12:54
Heerlijk!!
Ik eet graag toetjes,meestal hou ik t simpel.
Gele vla met wat psyliumvezels, vaak uur na t eten. Of een activa met vezels/
Als we naar Duitsland gaan dan haal ik wel veel toetjes.
wild-flower
20-09-2025 om 13:03
Eigenlijk altijd wel een schaaltje biogarde yoghurt met een handje fruit ( net wat ik over heb ) er door.
oudmaarnognietkoud
20-09-2025 om 13:33
Na het avondeten heb ik vaak trek in iets zoets. Nu mini-magnums maar dan van eigen merk van de supermarkt. Als ik eters heb dan maak ik een toetje, een flan of creme caramel met wat vers fruit erbij.Ā
Herfstappeltaart
20-09-2025 om 13:38
Wij eten meestal een klein schaaltje yoghurt na het eten waarin ikzelf een schep haverzemelen gooi. Verder geen suiker.
In het weekend wil ik nog wel eens zwichten voor een kant-en-klaar zoet toetje of in de winter voor zelfgemaakte griesmeelvla.Ā
Als het erg warm is wordt de yoghurt wel eens vervangen door meloen.
Bakblik
20-09-2025 om 13:51
En jaar of 15 geleden zijn wij gestopt met toetjes eten direct na de maaltijd. De kinderen maakten veel stampij over zo'n koude bak vla/yoghurt/kwark na de maaltijd.Ā
Witte om half negen nog trek heeft neemt een toetje bij de thee. Zoon neemt ook nog weleens een toetje als hij een late dienst hadeen om 01.00 thuis komt.Ā
Ikzelf eet mijn zuivel bij de broodmaaltijden. In de vorm van yoghurt met zemelen.Ā
April2021
20-09-2025 om 14:03
Soms wat perzik yoghurt of kwark. Maar niet zoals vroeger thuis na elke maaltijd.
Mama-Inge
20-09-2025 om 15:41
Vla, yoghurt, fruit of ijsĀ
Niet na elke maaltijd, maar wel regelmatigĀ
MissBobby
20-09-2025 om 16:31
zelden. Thuis nooit en in een restaurant soms. Ik ben niet gek op ijs dus dat valt al af. Tiramisu vind ik wel lekker of panna cotta. Het allerlekkerst vind ik een kaasplankje.Ā
yette
20-09-2025 om 16:52
Ik hou niet zo van zoet, dus we hebben zelden toetjes. Uitzonderingen maak ik voor meloensalade met munt of een geroosterde banaan van de bbq met rum en bruine basterdsuiker. De anderen hier thuis eten soms 's avonds nog een magnum.
Als ik na uit eten nog trek heb, kies ik een kaasplankje of een grand dessert.Ā
Marty1984
20-09-2025 om 16:54
Alleen bij luxe-maaltijden.
Op restaurant (soms*), bij mijn ouders, bij Kerst, ...
En dan bij voorkeur geen zielig bakje yoghurt, maar ineens tiramisu of chocomousse ofzo.
IJs is hier een paar keer per jaar een tussendoortje om 4 uur. Zelden een dessert.
Fruit is - als het al gegeten wordt - ook eerder een tussendoortje.
Man eet 's ochtends soms yoghurt, ik gewoon nagenoeg nooit.
*Ik verkies eigenlijk liever voorgerecht dan dessert.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.