Huiskamer
Bakblik
26-09-2025 om 09:20
letterkoekje schreef op 26-09-2025 om 09:14:
[..]
Wij gaan een keer samen soep eten! Ik durfde het zo niet te schrijven maar het (zachtjes) slurpen (met getuite lippen) moet er ook bij zijn.
Smakelijk!
![]()
Smakelijk
😘
Ik houd ervan. Krijg de soep die ik vandaag wil maken niet klaar voor de lunch, want ik moet nog even sporten en boodschappen doen maar kijk echt uit naar de eerste pompoensoep van het seizoen.Â
Ik eet het liefst zelfgemaakte soep maar door de als bij de lunch doe ik ook weleens cup a soup als ik behoefte heb aan wat hartigs. Maar ik doe er wel meer water bij dan volgens het pakje moet. Dan is het veel te zout.Â
Bailey26
26-09-2025 om 09:21
Ik hou van soep. Hier in huis wat minder dus daar wordt vooral groentesoep gegeten. Ik maak wel vaak soep voor mijzelf en vries het dan in. Eet het vaak tijdens de lunch.
Niet echt een favoriet, maar het liefst wel vers gemaakt en niet uit blik/zak.
JtM
26-09-2025 om 09:24
Bij ons is het bijna iedere zondag soepdag. Ik maak dan lekker verse soep, bij sommige soepen eten we daar een stokbrood met smeersels bij, bij andere soepen is dat niet nodig omdat die al voldoende vult.
Favoriet is op het moment Surinaamse Kippensoep.
Roos57
26-09-2025 om 09:26
Ginevra schreef op 26-09-2025 om 08:23:
wij eten vaak maaltijdsoep, altijd zelfgemaakt.
erwtensoep, bonensoep, linzensoep, harira, kippensoep met veel vulling, mulligatawny, pompoensoep…….
Bonensoep. Ook iets van vroeger. Gronings ??
Roos57
26-09-2025 om 09:28
Bakblik schreef op 26-09-2025 om 09:11:
Nou inderdaad Letterkoekje, soep moet heet zijn. Blazen als het op de lepel is en dan naar binnen "slurpen" dat er wat zuurstof bij komt die de smaak nog beter uit laat komen.
😀
Dolfje
26-09-2025 om 09:33
Hier ook een echte soepliefhebber, zou het elke dag kunnen eten.Â
Erwtensoep, tomaat, pompoen, groente, kip, saoto, Tom ka kak, wantan, ramen noem maar op.
Meestal zelfgemaakt maar heb regelmatig ook wel een blik of zak voor een snel tussendoortje.
Ga vandaag ook soep maken maar weet nog niet wat.
Due-scimmie
26-09-2025 om 09:37
Wij eten zelden soep. Maar ik wil voortaan iedere week op trainingsdag van het voetbal gewoon soep met stokbrood eten. Dat is zon haast dag en dan kan ik soep vooraf maken. Heb nu 2 soeppakketten bij ah gehaald, tomaten en wortel.Â
Wordt wel een uitdaging want mijn kinderen eten normaal nooit soep.
Cup a soup op het werk doe ik tegenwoordig regelmatig
Caroline80
26-09-2025 om 09:39
Sinds ik zelfgemaakte soep (tomatensoep of courgettesoep) heb ontdekt vind ik soep uit een pakje/zak/blik vies.
We eten het af en toe als maaltijdsoep (met afbakbrood erbij) en als er wat overblijft eet ik een kom bij de lunch de volgende dag.
LazyCat
26-09-2025 om 09:40
Ik vind soep wel lekker, maar niet als hoofdmaaltijd, ik eet het liever tussendoor als het koud is, of een kopje bij de lunch. Bij voorkeur tomaten- of groentesoep, of pompoensoep in de herfst. Ik kook ze niet zelf, maar trek een zak uit de supermarkt open.Â
Tuinfluiter
26-09-2025 om 10:03
Nu heb ik dus zin in soep. Ben niet echt fit gisteren vaccinaties gehad dus geen puf om het zelf te maken.
Ik zou nog weleens de kippensoep die mijn moeder maakte willen eten. Ga eerdaags een poging wagen om haar soep te benaderen.
Meesje
26-09-2025 om 10:10
Sinds ik kinderen heb eten wij wekelijks wel een keer verse gepureerde soep. Makkelijk én gezond. Zo gaat er ongemerkt een bak groenten naar binnen. Zelf ben ik er niet heel gek op. Alleen erwtensoep als het echt koud is vind ik lekker. Oh, en gegratineerde uiensoep, mmmm. Heel soms een pak tomatensoep met ballen. Dat smaakt naar vroeger.Â
Marty1984
26-09-2025 om 10:30
Soep is voorgerecht, 's middags bij brood of als tussendoortje.
Maar geen warm hoofdgerecht, want enkel een plens water met groenten vult onze magen toch echt niet.
We eten het vooral in de winter af en toe.
Bij voorkeur zelfgemaakt, maar af en toe ook wel eens een blik prefab Chinese soep of een cup-a-soup.
Ginevra
26-09-2025 om 10:49
Roos57 schreef op 26-09-2025 om 09:26:
[..]
Bonensoep. Ook iets van vroeger. Gronings ??
Ik kom wel uit het noorden
maar de bonensoep heb ik niet van daar. Die komt uit het 500 soepen boek en bevalt zo goed dat ik die regelmatig maak.Â
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.