Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Een simpel vraagje over handdoeken

Hoeveel handdoeken gebruik jij per week ?

Kersje schreef op 12-07-2025 om 18:12:

[..]

Hahaha maar die onderkanten zijn dan toch ook gewoon schoon? Ik ben niet zo vies van mezelf hoor 😉

Jawel, maar het is meer het idee. Maar zo heeft iedereen zijn gewoonte he ik ken ook genoeg mensen die een hele week met 1 handdoek doen. Prima toch?

7 per persoon om te douchen. Dochter heeft tegenwoordig speciale omslagdoekjes voor om haar natte haar. Voorheen nam ze daar een aparte handdoek voor, drie keer per week. Daarnaast gebruik ik nog twee badlakens (70x140) om te zwemmen.

Wij zijn dermate gevoelig voor huidproblemen, schimmeltjes e.d., dat ik echt niet meer dagen met een handdoek doe. En nee, dat komt niet door teveel hygiëne, gewoon pech.

Ik douche om de dag, soms om de drie dagen. Meestal 1,5e/2 handdoek per week. Heb een aparte haarhanddoek, die gooi ik ook eens per week in de was. 

ik denk 4 handdoeken per week. Man ook 4. Kinderen gebruiken er 3 per week. In totaal 14 dus.

Ik gebruik bij het douchen een badlaken en voor mijn haar een kleine handdoek. Die gaan beiden 2-3 keer mee. Tussendoor gaan ze op het droogrek. Ik douche niet dagelijks, hoe vaak is bijv. afhankelijk van het weer. Dus ik denk soms 2 per handdoeken per week, soms 4?

Bij iedere douchbeurt een schone. Ik douche niet iedere dag. Dermatoloog zegt dat dit niet goed voor mijn huid is. Dus ik probeer af en toe een dagje niet te douchen. Als ik bijvoorbeeld gewoon een dagje niks doen thuis. Ik heb voor mijn haar altijd extra grote hydrofiele doeken. Dag vind ik prettiger dan een handdoek om mijn haar.

ik douche om de dag. Tenzij het erg warm js, dan doe ik het wel elke dag. 

iedereen hier thuis heeft zijn eigen kleur handdoek.  We gebruiken een handdoek meerdere keren.  Kind doucht elke dag  (50 km fietsen op 5 werkdagen in tempo waarbij je knetterbezweet raakt). Kind en ik hebben baddoek.  Man gebruikt uitsluitend zijn kleine handdoeken.  Ik zwem minstens 1x per week.  Die handdoek,  ik douche daar na afloop,  gaat wel naar 1x in de was. De badhokjes zijn niet schoon en ik doe na afdrogen daar handdoek op de grond voor onder mijn voeten. Ik douche niet elke dag.  Met washandje wassen: droog ik zo snel op dat afdrogen niet hoeft

Ik gebruik een handdoek 2 keer. Ik douche in de zomer zo'n 10 keer per week dus 5 grote handdoeken per week. Ik heb een erg goede neus en een een derde keer vind ik hem niet meer fris ruiken.

5 baddoeken douche 3x per week waarvan 2x haarwassen.
3 gastendoekjes voorde dagen niet douche.
7 washandjes elke dag een schone 
Geen idee of dit veel is, maar vind het fijn om elke dag schone te gebruiken

Met handdoek na het douchen doen man en ik (met ieder z'n eigen handdoek, uiteraard) 2-3x. Dan nog de handdoeken die naast de wasbak hangt, ook 2-3 dagen. Tenzij het warm-vochtig is en ze na 1x niet meer fris zijn. Keukenhanddoek/theedoek om de andere dag, en eens in de 2 dagen een vers gastendoekje in de wc beneden.

We douchen meestal 1x per dag, ik sla ook wel eens over bij tijdgebrek, dan gebruik ik een washandje. En 's zomers na een lange fietstocht wel eens een keertje extra.

De cavia's hebben hun eigen hand- en hydrofieldoeken in de ren. Die verschoon ik als ze te vies zijn als er eens een cavia besluit buiten het hok te plassen, of minstens één keer in de week (drolletjes worden opgeveegd). Maar die hebben hun eigen handdoekenwas.
Eén keer kwam er een caviahanddoek in de mensenwas terecht toen mijn dochter nog thuiswoonde en de zwarte, langharige caaf Fluff nog in leven was. Mijn dochter droogde zich af en zat toen ònder de lange, zwarte caviaharen! Oeps.... 

Dorestad schreef op 12-07-2025 om 19:05:

iedereen hier thuis heeft zijn eigen kleur handdoek. We gebruiken een handdoek meerdere keren. Kind doucht elke dag (50 km fietsen op 5 werkdagen in tempo waarbij je knetterbezweet raakt). Kind en ik hebben baddoek. Man gebruikt uitsluitend zijn kleine handdoeken. Ik zwem minstens 1x per week. Die handdoek, ik douche daar na afloop, gaat wel naar 1x in de was. De badhokjes zijn niet schoon en ik doe na afdrogen daar handdoek op de grond voor onder mijn voeten. Ik douche niet elke dag. Met washandje wassen: droog ik zo snel op dat afdrogen niet hoeft

Wat slim, waarom bedenk ik zoiets niet, gaan we bij de volgende keer dat er handdoeken gekocht worden ook doen!

Roos57 schreef op 12-07-2025 om 17:23:

ik douche elke dag dus in principe 7
Bij haren wassen 2 keer per week 1 extra
Totaal dus 9 per week 😄

Ik precies zo

duizel schreef op 12-07-2025 om 19:48:

[..]

Wat slim, waarom bedenk ik zoiets niet, gaan we bij de volgende keer dat er handdoeken gekocht worden ook doen!

Dat systeem heb ik ook al jaren.  2-3 handdoeken per week wat in feite steeds dezelfde zijn. Ik was ze hang ze op en als ze droog zijn gaan ze terug op de haakjes. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.