Huiskamer
Roos57
16-09-2026 om 16:33
Een simpel vraagje over een salontafel
Heb jij nog een salontafel en zo ja wat ligt er op ?
TineWinkel
16-09-2026 om 21:43
Marty1984 schreef op 16-09-2026 om 18:06:
Grote houten rechthoekige salontafel.
Heel veel rommel.
En glazen drank.
En mijn laptop. Waar ik op dit moment aan typ, forum, internet, ...
Ik leef zo'n beetje dagelijks aan dat ding.
Als we bezoek hebben ruim ik een keer op en haal mijn laptop weg.
Maar n salontafel is toch laag? Hoe zit je daar dan op met je laptop? Edit: sorry, vraag was al gesteld. Maar dit:
'De salontafel is ongeveer even hoog als de bank. En mijn knieën passen net tussen de bank en de tafel. Ik zit op de bank en buig mij lichtjes naar voor.'
klinkt voor mij wel oncomfortabel. Maar als jij er happy mee bent...
Onze salontafel is vrij groot. Onze koffie- of theebekers staan erop. En mijn brillenkoker. In de loop van de tijd wordt ie steeds voller. Met mn breiwerk(jes), boeken, afstandsbediening, koektrommel etc. Tot we er zat van zijn of tot de hulp komt. Dan maken we m leeg. En begint de opbouw van voren af aan.
Kaatje80
16-09-2026 om 21:46
Twee bijzettafels: een Eileen Gray(namaak) en nog een klein rond tafeltje. Er ligt helemaal niks op als er niemand op de bank zit.
Pimpelmees67
16-09-2026 om 21:53
Een oude grenen salontafel met 1 grote lade. Ooit in een vintage winkel gekocht. Erop alleen een koperen bord met daarop een koperen olielamp. En wat onderzetters.
Yumi
16-09-2026 om 21:53
Nee, al 'n jaar of 20 niet meer, bewust voor gekozen, ik vind het veel ruimtelijker zonder.
Naast de bank staan verschillende bijzettafeltjes waar ik mijn drankje, telefoon e.d kwijt kan.
Standaard staat er op 1 van de tafeltjes 'n lamp en een vaas met zijden bloemen, op de andere 'n plant en een aantal kaarsen en op nummer 3 staat niets
Kampeerder
16-09-2026 om 21:56
krulliebollie schreef op 16-09-2026 om 21:37:
wij hebben 2 kleine ruwe teakhouten ronde tafeltjes. Eentje is eigenlijk een krukje maar dient hier als tafel. Ik vind het vreselijk als ik bij mensen ben en amper om de salontafel heen kan lopen. Dat iedereen zijn benen schuin moet zetten als je er langs wil. Brrrr.. Ik hou van ruimte. Op de tafeltjes staat een plantje en een kaarsje. Op eentje dan. Op de andere niks. We hebben meer van die krukjes/tafeltjes en die schuiven we meestal richting ons bezoek zodat ze hun kopje/mokje/glas erop kunnen zetten. Als er geen bezoek ik staat ze naast een grote stoel met een lampje erop.
Ik ook! In mijn huidige huis is plek voor ruimte én en grote salontafel. Afstand tussen bank en salontafel is zeker 80/90 cm.
Wat jij omschrijft ken ik wel van kennissen tafel vlak bij de bank terwijl het huis groot genoeg is om hem verder te zetten. Als je daar bent en je wil even van de bank is het makkelijker om over de salontafel heen te stappen dan twee mensen hun benen in te laten trekken. Het staat alleen zo raar om het te doen.
Zazo
16-09-2026 om 22:03
Een ronde zwarte salontafel. Meestal ligt er een tijdschrift, boek(en) van de kids en zakdoekjes op. Overdag ook nog speelgoed en 's avonds de afstandsbediening en een kop thee.
ToetieToover
16-09-2026 om 22:06
Mijn salontafel is bewust niet zo groot en heeft wieltjes want ik wil languit op mijn kleed kunnen liggen. Al dan niet in een yogahouding.
Groentetuin
16-09-2026 om 22:07
Je vraag komt net op tijd,vanmorgen de salontafel opgeruimd, lag vol met tijdschriften en rommeltjes.
Nu niet meer dus: grote salontafel hout met metaal,1 lade
Erop : onderzetters, afstandsbediening
2 goudkleurige sierschaaltjes en een lampje
Tjilp
16-09-2026 om 22:42
Al jaren geen salontafel meer en dat bevalt me prima.Wel een klein tafeltje om bij te schuiven, voor een versnapering, maar verder niet. Als we eten, zitten we om de tafel, krant lezen, laptop - aan de grote tafel. Heerlijk.
Roodkapjeendewolf
16-09-2026 om 23:00
Geen salon tafel maar wel een eiland die bij de bank hoort en altijd s’avonds tegen de bank aanschuiven zodat we lekkere chill plek hebben. Op dat eiland is dan plek voor een boek , afstandsbediening of telefoon etc We hebben daarnaast nog 2 kleine bijzettafeltjes waar we drinken en eten op zetten en op 1 staat nog een kaars.
Ik hou ook van de ruimte op de vloer en dat je het kunt schuiven naar behoefte. Ik zit of lig ook graag op de grond ( yoga of ontspanning)
Met visite zitten we meestal aan de grote tafel.
Mammoet
16-09-2026 om 23:26
Leuke vraag! Geen salontafel maar ooit op MP twee oude ikea bijzettafels gekocht. Wit geverfd met metalen poten. Ze passen onder elkaar en de grootste is 50 x 50 en ook bijna zo hoog. We eten er wel van vanaf de bank. Ze worden wat gammel dus op zoek naar iets anders, maar eigenlijk wil ik ze niet kwijt! Zo fijn om ze te kunnen verschuiven bij visite, of als de poef aan de bank geschoven wordt, of om je voeten op te leggen. De kleurrijke vilten onderzetter ligt er altijd op, verder overdag niets eigenlijk.
Roos57
17-09-2026 om 07:36
Groentetuin schreef op 16-09-2026 om 22:07:
Je vraag komt net op tijd,vanmorgen
😂
Beterlaat2021!
17-09-2026 om 07:52
Een vierkante houten tafel. Er staan allemaal leuke dingetjes op, herinneringen aan de hond, een fotolijstje, een kunstwerk van een vriendin, dierbare souvenirs.... een vaas met mooie takken.
Er staat eigenlijk nooit een kopje of glas op, die zetten we op de tafeltjes aan weerskanten van de bank.
watertoren
17-09-2026 om 08:55
Bloemen, een kandelaar en een asbak. Vaak staat er ook een schaaltje met chocolade.