Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Een simpel vraagje over boodschappen

Fleurette schreef op 04-06-2026 om 13:45:

[..]

Ik ga daar dus hoogstens 1x per jaar naar toe. Vreselijk. Liever lokaal en bij de boer zo ver mogelijk. Ga wel vaker naar kleinere supermarkten. Woon in Fr.

Als je er woont zou ik op een gegeven moment ook naar de kleinere winkels gaan inderdaad. 

Rogue schreef op 04-06-2026 om 13:43:

[..]

ik ook, de eerste keer dat ik een Amerikaanse super binnenstapte en nog steeds.😃

valt me vaak op dat in sommige Europese steden veel supers heel klein en simpel zijn de grotere zijn erg zeldzaam of in grote warenhuizen of net buiten de stad

Ik denk dat je in Amerikaanse supermarkten al helemaal je ogen uitkijkt 

Duckie73 schreef op 04-06-2026 om 09:00:

[..]

Voor gesneden ui vind ik zelf erg makkelijk. Al die schillen als je aan het snijden bent. En ik koop ook niet hele aardappels. Daar doet mijn pols gewoon zeer van als ik dat moet schillen en snijden.

Misschien moet je t dan juist vaker doen, dan wen je eraan

Voorgeschilde aardappelen en uien echt waarom?

Ik kookte altijd voor veel mensen( thuis en op t werk) een zak aardappelen schil je zo weg hoor( met een dunschiller, met een mesje vind ik niet wat)

Al dat voorgesneden ik vraag mij af wat doen ze erin om t mooi te houden, buiten dat t rete duur is lijkt t mij ook minder gezond

Groentetuin schreef op 04-06-2026 om 13:54:

[..]

Ik kookte altijd voor veel mensen( thuis en op t werk) een zak aardappelen schil je zo weg hoor( met een dunschiller, met een mesje vind ik niet wat)

Al dat voorgesneden ik vraag mij af wat doen ze erin om t mooi te houden, buiten dat t rete duur is lijkt t mij ook minder gezond

Nou ik schil aardappelen niet zo weg. Dat is echt een klus. 

Duckie73 schreef op 04-06-2026 om 13:59:

[..]

Nou ik schil aardappelen niet zo weg. Dat is echt een klus.

Maar als je dingen te duur vindt qua boodschappen ga je toch geen voorgesneden uitjes kopen? 

Broodjebrie schreef op 04-06-2026 om 13:53:

[..]

de afstanden zijn in bepaalde steden nogal groot dus niet zoals hier dat je even wat vergeten bent en weer terug loopt.

nee daar moet je weer in de auto en een uur tot 1.5 uur rijden

weet nog de eerste keer bij mijn nicht in Florida, de supermarkt was ''aan de overkant'' maar daar liep wel nog een snelweg tussen dus lopen zat er niet in 

[..]

Of ze krijgt meer last van haar pols en maakt hier haar eigen afweging in.

Ik heb geen last van mijn pols maar gewoon niet altijd zin om te schillen of te snijden. De afwas werk ik ook zo weg hoor. Toch kiezen veel mensen voor een afwasmachine. Eigen afweging. Als er geen behoefte zou zijn aan voorgesneden, zou het niet in de winkels liggen. Ik betaal er soms graag voor.

Rogue schreef op 04-06-2026 om 14:14:

[..]

de afstanden zijn in bepaalde steden nogal groot dus niet zoals hier dat je even wat vergeten bent en weer terug loopt.

nee daar moet je weer in de auto en een uur tot 1.5 uur rijden

weet nog de eerste keer bij mijn nicht in Florida, de supermarkt was ''aan de overkant'' maar daar liep wel nog een snelweg tussen dus lopen zat er niet in

Pfoe haha. Dan blijf ik wel lekker in Nederland, alles in de buurt. Hier zitten 4 supermarkten vlakbij, keuze genoeg.

[..]

Vroeger schuld ik een zak aardappelen zo weg met een dunschiller. Nu de artrose in de vingers al is begonnen doet het na een ermee kilo sinds echt pijn. Kijkend naar de handen van mijn moeder en mijn oma is het niet ondenkbaar dat ik op mijn 80e geschilde aardappelen koop.

Dat ik dan dat gemak pak om later op de dag nog iets te kunnen handwerken zonder te stikken van de pijn.

Mijn moeder MOET ze zelf schillen, want mijn vader doet het te dik vindt zij. En dan wel klagen dat het zo'n pijn doet tegen mij. Tja keuzes....... in zou tevreden zijn als mijn man ze schilt. 

Ted68 schreef op 04-06-2026 om 08:57:

Ik ben 55 + en Misschien dus oud… en woon al 34 jaar niet meer in NL. Maar als ik in een AH kom, en ik zie die berg voorgesneden groente, Kant en klare pannekoeken, en al die zakjes en pakjes, denk ik wel van : is eten ook al een moeten geworden… Zo moeilijk is het niet om een mes in je handen te nemen….Of een Ei met melk en meel te klutsen.

Tja, ik heb een leuke maar drukke baan met enorme pieken soms. Hoe handig dat ik dan even wat (half) kant-en-klaarzooi in een pan mik. Dat opeet en daarna nog tijd heb voor sporten of een sociaal leven. 

Bakje kant en klare aardappelgratin, stukje zalm en een salade. Binnen 25 minuten na thuiskomst op tafel. Lekker, gezellig, en makkelijk. 

Cle0 schreef op 04-06-2026 om 14:17:

[..]

Of ze krijgt meer last van haar pols en maakt hier haar eigen afweging in.

Ik heb geen last van mijn pols maar gewoon niet altijd zin om te schillen of te snijden. De afwas werk ik ook zo weg hoor. Toch kiezen veel mensen voor een afwasmachine. Eigen afweging. Als er geen behoefte zou zijn aan voorgesneden, zou het niet in de winkels liggen. Ik betaal er soms graag voor.

Ja daar heb je eigenlijk wel gelijk in. Als je ergens last van hebt kan voorgesneden heel makkelijk zijn. Of gewoon haast.

Herfstappeltaart schreef op 04-06-2026 om 16:33:

[..]

Ja daar heb je eigenlijk wel gelijk in. Als je ergens last van hebt kan voorgesneden heel makkelijk zijn. Of gewoon haast.

Ik denk dat we wat doorgeslagen zijn in t gemak eten,er liggen zulke onnozele dingen in de supermarkt 

Gesneden appelpartjes, gepelde eieren ,  ( natuurlijk bewerkt zodat t niet verkleurd)voorgekookte eieren en alles in plastic verpakking dus meer vervuiling.

Ik kan mij er aan storen

Groentetuin schreef op 04-06-2026 om 17:59:

[..]

Ik denk dat we wat doorgeslagen zijn in t gemak eten,er liggen zulke onnozele dingen in de supermarkt

Gesneden appelpartjes, gepelde eieren , ( natuurlijk bewerkt zodat t niet verkleurd)voorgekookte eieren en alles in plastic verpakking dus meer vervuiling.

Ik kan mij er aan storen

Dat het bestaat vind ik nog niet zo erg. Ik vind het alleen vaak heel prijzig, en snap niet dat het verkocht wordt in de aantallen waarin het in de winkel ligt. Belandt zelden in de to-good-to-gobak. 

En dan klaagt Nederland steen en been dat alles zo duur is. 

Ik zie kinderen in mijn klas die dagelijks een bakje kant-en-klaar-fruit uit de supermarkt mee hebben. En kinderen waar geen geld is voor dagelijks fruit.

Ik zie ook wel eens bejaarden die een bakje ananas kopen. Misschien wonen ze in het verzorgingshuis en is er niemand die een ananas voor ze schoon kan maken en kunnen ze het zelf ook niet meer. 

Broodjebrie schreef op 04-06-2026 om 13:53:

[..]

Jaaa! Die mega verpakkingen al.

Groentetuin schreef op 04-06-2026 om 17:59:

[..]

Gesneden appelpartjes, gepelde eieren , ( natuurlijk bewerkt zodat t niet verkleurd)voorgekookte eieren en alles in plastic verpakking dus meer vervuiling.

Ik kan mij er aan storen

Even los van de plastic verpakking, waarom stoor jij je aan het gemak voor een ander? Of proef ik dat verkeerd? 
Het dagelijks leven zit vol met hulpmiddelen ten behoeve van gemak, waarom is dat met koken/eten dan zo'n probleem? Jij maakt zelf waarschijnlijk ook keuzes uit gemak. Prima toch. Omarm het gemak zou ik zeggen. 

Als het onnozel is, verdwijnt het gauw weer uit de supermarkt want dan koopt niemand het.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.