Huiskamer
rionyriony
04-06-2026 om 09:14
Duckie73 schreef op 04-06-2026 om 07:54:
[..]
En dat voel je in de supermarkt? Ik ben wel blij dat er andere producten te koop zijn. Beter dan in de jaren '50 waar je alleen kon kiezen uit boerenkool of rode kool. Wij kunnen niet de gemakken van de globalisering omarmen zonder ook de mensen die daar bij horen.
-knip- zoals je zelf al zegt, offtopic. Een kleine zijsprong, prima, maar voor dit soort uiteenzettingen zijn andere topics.
Dit was even offtopic en ik zie het nu als afgedaan in dit topic dus nu door naar de chips, melk en boter.
Broadway
04-06-2026 om 09:16
ToetieToover schreef op 03-06-2026 om 16:56:
[..]
Ah ja dat vergat ik nog: DM en Rewe bezoeken we regelmatig voor specifieke producten. Manlief probeert momenteel het hele Duitse worst en mosterd assortiment uit. Nou ja, de glutenvrije versies daarvan. Zaterdagochtenden mijd ik liefst, je wordt overlopen door Nederlandse shoppers.
zaterdags is de hel inderdaad, maar bij ons zijn de supermarkten al om 7 uur open en wij zijn vroege vogels en dan is het nog heerlijk rustig. voor 9 uur moet je weg zijn want dan komen de zwarte-legging-nederlanders
Cle0
04-06-2026 om 10:47
Ted68 schreef op 04-06-2026 om 08:57:
Ik ben 55 + en Misschien dus oud… en woon al 34 jaar niet meer in NL. Maar als ik in een AH kom, en ik zie die berg voorgesneden groente, Kant en klare pannekoeken, en al die zakjes en pakjes, denk ik wel van : is eten ook al een moeten geworden… Zo moeilijk is het niet om een mes in je handen te nemen….Of een Ei met melk en meel te klutsen.
Eten niet, koken wel. Vind daar niets leuks aan. Iedereen maakt in zijn leven keuzes voor gemak, en sommige mensen maken die keuze bij koken. Ik ook. Ik vind het namelijk soms wel veel moeite om een mes in mijn handen te nemen. Dus koop ik best eens voorgesneden groenten. Maar ja ik koop dus ook wel eens kant en klare maaltijden. Ook pannenkoeken.
Dolfje
04-06-2026 om 10:47
Boodschappen doen in het buitenland vind ik ook altijd erg leuk. Ik verheug me alweer op de Mercadona in september, zitten wel all inclusive maar ik ga er sowieso heen voor een aantal dingen.
felija
04-06-2026 om 10:52
Rekenenisleuktaalook schreef op 04-06-2026 om 06:48:
[..]
Hoe krijg je het voor elkaar op een simpel topic over zoiets gewoond als boodschappen zo te verpesten met haat.
Knap inderdaad! Ik ben juist heel blij met al die diverse buitenlandse culinaire invloeden, heerlijk! Vele malen kruidiger en smakelijk dan de gemiddelde Nederlandse kost.
Ik doe altijd fysiek boodschappen en let heel erg op aanbiedingen, in ons dorp zit een Jumbo, één keer in de week pak ik de auto en rijd ik naar de stad, meestal ga ik dan naar de AH en de Lidl.
oudmaarnognietkoud
04-06-2026 om 11:13
Ik woon alleen en ben met pensioen. Zoals een goed pensionada betaamd pluis ik elke week de reclame folders uit. Er is een Vomar op loopafstand en een Jumbo, Dirk van der Broek, AH en een Aldi op fietsafstand.
Ik doe elke dag boodschappen, ook omdat ik gewoon even de deur uit wil.
De meeste dagen kook ik en ongeveer 1x per week koop ik iets kant en klaar. Vaak kook ik ook voor twee dagen.
Ik koop niet zo vaak A-merken omdat het huismerk goedkoper is en minstens net zo goed.
Broadway
04-06-2026 om 11:31
rionyriony schreef op 04-06-2026 om 07:46:
Je vergist je; ik voel geen haat, alleen zware afkeuring van dit ongeremde immigratiebeleid door bestuurders met verkeerde prioriteiten en loyaliteiten.
het gaat over f*kking boodschappen. ga ergens op een plein staan schreeuwen met een spandoek ofzo maar ga hier weg aub
Rogue
04-06-2026 om 12:51
Dolfje schreef op 04-06-2026 om 10:47:
Boodschappen doen in het buitenland vind ik ook altijd erg leuk. Ik verheug me alweer op de Mercadona in september, zitten wel all inclusive maar ik ga er sowieso heen voor een aantal dingen.
I ♥️supers in het buitenland, een hele ervaring opzich🤪
Diezijnvanmij
04-06-2026 om 13:29
Wij zijn weer gaan bestellen bij Picnic. We deden ze voorheen bij Lidl (en daarna nog wat producten bij Jumbo/AH halen). Maar het laten bezorgen haalt wat druk weg van ons drukke huishouden en dat is zeer welkom. Ik kijk niet echt naar merken, bestel zoveel mogelijk huismerk. Ik vind het fijn dat we eenvoudig vegetarische alternatieven kunnen selecteren. En een volledig recept naar je winkelmandje verplaatsen: ideaal!!
Broodjebrie
04-06-2026 om 13:35
ik ga meestal naar AH of hoogvliet. En soms naar de dekamarkt, maar dat is meer voor wat kleine dingen die ik vergeten ben.
En als ik online bestel (hooguit 1 keer per jaar) doe ik het bij picnic. Die hebben voor zover ik weet de minste bezorgkosten.
Broodjebrie
04-06-2026 om 13:36
Rogue schreef op 04-06-2026 om 12:51:
[..]
I ♥️supers in het buitenland, een hele ervaring opzich🤪
Jaaa 2 jaar geleden keek ik m'n ogen uit toen we ff naar een supermarkt in Frankrijk gingen
Rogue
04-06-2026 om 13:43
Broodjebrie schreef op 04-06-2026 om 13:36:
[..]
Jaaa 2 jaar geleden keek ik m'n ogen uit toen we ff naar een supermarkt in Frankrijk gingen
![]()
ik ook, de eerste keer dat ik een Amerikaanse super binnenstapte en nog steeds.😃
valt me vaak op dat in sommige Europese steden veel supers heel klein en simpel zijn de grotere zijn erg zeldzaam of in grote warenhuizen of net buiten de stad
Fleurette
04-06-2026 om 13:43
Duckie73 schreef op 04-06-2026 om 07:56:
[..]
Sinds wanneer is pepermunt snoep?
Als ik jouw logica volg dan vind je chips vergelijkbaar met aardappels?
Fleurette
04-06-2026 om 13:45
Broodjebrie schreef op 04-06-2026 om 13:36:
[..]
![]()
Ik ga daar dus hoogstens 1x per jaar naar toe. Vreselijk. Liever lokaal en bij de boer zo ver mogelijk. Ga wel vaker naar kleinere supermarkten. Woon in Fr.
Rogue
04-06-2026 om 13:47
in Frankrijk haal ik het ook het liefst lokaal boodschappen vooral stokbrood