Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Een simpel vraagje over boodschappen

ik zie het beide als snoep. Het ligt ook op de snoepafdeling

Bakblik schreef op 04-06-2026 om 08:03:

[..]

Jawel dat is ook snoep

Wat? Die roze kauwgomballen wel ja. Maar toch niet zo'n klein wit kauwgommetje voor frisse adem?

Duckie73 schreef op 04-06-2026 om 07:54:

[..]

En dat voel je in de supermarkt? Ik ben wel blij dat er andere producten te koop zijn. Beter dan in de jaren '50 waar je alleen kon kiezen uit boerenkool of rode kool. Wij kunnen niet de gemakken van de globalisering omarmen zonder ook de mensen die daar bij horen.

Ik koop voornamelijk basisproducten. Het gaat te ver om mijn bonnen erbij te pakken. Onbewerkte producten. Eigenlijk haast geen kant- en klaar dingen. Pepermunt is uiteraard in een fabriek gemaakt. Ik denk in een paar fabrieken. Het wordt van suikers of suikeralcoholen gemaakt en dan geperst onder grote druk zodat je die bekende harde ronde snoepjes krijgt. Dat is dus uiteraard wel "bewerkt". 

Het is niet uit principe. De lijn speelt er wel een grote rol in. Je raakt niet snel verslingerd aan prei en knol maar wel aan chips en limonade.

Wij komen vooral bij de AH, Jumbo, Hoogvliet. Af en toe Lidl of Plus voor wat aanbiedingen, maar de Plus zit een dorp verderop, dus is niet heel handig. Brood van de bakker en vlees meestal bij de slager van de Sligro. Soms gaan we naar de nettorama maar die is ook niet heel handig te bereiken. 

Duckie73 schreef op 04-06-2026 om 08:03:

[..]

Zie het meer als een kruid. En zit er zoveel suiker in een Wilhelmina pepermuntje?

Verse munt is een kruid.

Pepermunt is snoep ook dat Wilhemina pepermuntje met sorbitol in plaats van suiker. Het is geen basisvoedsel.

rionyriony schreef op 04-06-2026 om 08:04:

[..]

Ik koop voornamelijk basisproducten. Het gaat te ver om mijn bonnen erbij te pakken. Onbewerkte producten.

Nou dan flikker je je karretje vol, kijkt niet naar wat er verder allemaal ligt, rent naar de (zelfscan) kassa en gaat thuis met de gordijnen dicht zitten sippen met je enge gedachten in je hoofd zonder ze steeds op het forum te dumpen. 

Je weet dat je een ban kunt krijgen als je te vaak op rare manieren off-topic gaat? Weet je ook hoe forumbeheer daar achter komt?  Daar kunnen wij voor zorgen! Ik help daar graag aan mee!

Edit: Ik ben begonnen! 

Duckie73 schreef op 04-06-2026 om 07:56:

[..]

Sinds wanneer is pepermunt snoep?

Eens,  pepermunt is straf.  Als iemand zegt wil je een snoepje en ik krijg een pepermuntje dan voel ik me bekocht 😆

Wieder schreef op 04-06-2026 om 08:14:

[..]

Eens, pepermunt is straf. Als iemand zegt wil je een snoepje en ik krijg een pepermuntje dan voel ik me bekocht 😆

Ja hier ook. Het ergste is die vieze chocola met pepermunt erin. 

Duckie73 schreef op 04-06-2026 om 08:21:

[..]

Oeh, 😫

Duckie73 schreef op 04-06-2026 om 08:04:

[..]

Wat? Die roze kauwgomballen wel ja. Maar toch niet zo'n klein wit kauwgommetje voor frisse adem?

Wat is het dan?

Duckie73 schreef op 04-06-2026 om 08:21:

[..]

Als ik in Engeland ben, sla ik daar altijd wat van in om mee te nemen naar Nederland. Vroeger vond ik After Eight al zo lekker. Dat kreeg ik als kind hooguit op speciale feestdagen. Maar ik zie dat niet als kruiden.

Ik zie patat wel als groente, maar ketchup alleen gekscherend.

MMcGonagall schreef op 04-06-2026 om 08:38:

[..]

Als ik in Engeland ben, sla ik daar altijd wat van in om mee te nemen naar Nederland. Vroeger vond ik After Eight al zo lekker. Dat kreeg ik als kind hooguit op speciale feestdagen. Maar ik zie dat niet als kruiden.

Ik zie patat wel als groente, maar ketchup alleen gekscherend.

After Eight dat waren die dingen ja. Wal.ge.lijk! En patat als groente zien doen die Amerikanen ook daarom hebben al die kindjes fries bij hun schoollunch. 

Ik ben 55 + en Misschien dus oud… en woon al 34 jaar niet meer in NL. Maar als ik in een AH kom, en ik zie die berg voorgesneden groente, Kant en klare pannekoeken, en al die zakjes en pakjes, denk ik wel van : is eten ook al een moeten geworden… Zo moeilijk is het niet om een mes  in je handen te nemen….Of een Ei met melk en meel te klutsen. 

Ted68 schreef op 04-06-2026 om 08:57:

Ik ben 55 + en Misschien dus oud… en woon al 34 jaar niet meer in NL. Maar als ik in een AH kom, en ik zie die berg voorgesneden groente, Kant en klare pannekoeken, en al die zakjes en pakjes, denk ik wel van : is eten ook al een moeten geworden… Zo moeilijk is het niet om een mes in je handen te nemen….Of een Ei met melk en meel te klutsen.

Voor gesneden ui vind ik zelf erg makkelijk. Al die schillen als je aan het snijden bent. En ik koop ook niet hele aardappels. Daar doet mijn pols gewoon zeer van als ik dat moet schillen en snijden.

Ted68 schreef op 04-06-2026 om 08:57:

Ik ben 55 + en Misschien dus oud… en woon al 34 jaar niet meer in NL. Maar als ik in een AH kom, en ik zie die berg voorgesneden groente, Kant en klare pannekoeken, en al die zakjes en pakjes, denk ik wel van : is eten ook al een moeten geworden… Zo moeilijk is het niet om een mes in je handen te nemen….Of een Ei met melk en meel te klutsen.

Je hoeft het niet te kopen hoor. Ik loop er al die tijd dat het er is al grotendeels voorbij. De enige zakken voorgesneden groenten die ik wel eens koop zijn Mexicaanse roerbakgroenten dan heb ik van alles en beetje nodig en dan ligt er geen halve witte kool te verrotten in mijn koelkast.

Op vakantie met de tent ga ik ook wel voor zo'n gemakszak. Maar als ik rode kool met stoofvlees eet dan snij ik die rode kool zelf. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.