Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Een simpel vraagje over boodschappen

Herfstappeltaart schreef op 03-06-2026 om 12:52:

Rundvlees: biologische Angusboerderij in de provincie
Kipfilet: Biologische winkel in de buurt
Aardappels: boer "om de hoek"
Vis: Visboer
Brood: Bakker
De rest van de boodschappen bij Lidl en Jumbo.
Van Lidl zijn de wasmiddelen erg goed en voordelig. Idem hagelslag, jam, hummus e.d.
Bij Jumbo vinden we de gemalen Arabicakoffie goudmerk Jumbo huismerk erg goed. Beter dan DE.

Ben omdat jij er altijd enthousiast over was ook Lidl wasmiddelen gaan gebruiken en ben er ook heel tevreden over.

Tuinfluiter schreef op 03-06-2026 om 18:39:

[..]

Ben omdat jij er altijd enthousiast over was ook Lidl wasmiddelen gaan gebruiken en ben er ook heel tevreden over.

Wat leuk! 

Ik haal wasmiddel ook meestal bij lidl of action. Stukken goedkoper. 
Wc blokken en reiniger voor door de wc ook.
Kan niet veel geld aan dat spul uitgeven.

Bij de AH. Liefst om 8 uur s' ochtends kan ik nog ''Het brood van gisteren'' meepakken of na 19:30 als veel producten met 70 procent korting zijn. Gebruik altijd de zelfscan. De meisjes/mevrouwen achter de kassa doen het helaas toch niet zo goed naar mijn ervaring. Daarnaast vind ik het makkelijker omdat je dan zelf de prijs kan zien en de korting die eraf gaat.  

Lali schreef op 03-06-2026 om 11:15:

Wij laten AH eens per week bezorgen. Brood halen we bij de bakker, vis bij de visboer en salades bij de saladebar. Aardbeien aan de weg. Een echte groentewinkel hebben wij hier niet meer. Rest van de boodschappen bij AH.

Jeetje, ik schrik daar toch wel van, dan geef je zowat het driedubbele uit als in de supermarkt. Is de kwaliteit dan echt zoveel beter? Voor die prijs vind ik persoonlijk van niet. Ik koop alleen voor kerst vis bij de visboer en vlees bij de slager.

waar doe jij je boodschappen?
verschilt, de jumbo zit op de hoek, ah 20 min lopen en in het grote winkelcentum zit een dirk van de broek.
dirk is mijn favoriete super, 

vroeger liet ik vaak boodschappen bezorgen door de AH (was toen nog de enige) vanwege het kattengrind, maar sindskort niet meer, twijfel wel is of ik het niet weer moet oppakken. het is opzich wel handig en je hoeft 3 weken geen boodschappen tedoen.

Koop jij a merken?
soms.. 
eigen merk?
ook soms, ben niet zo kieskeurig 

We lopen zo'n beetje dagelijks naar Aldi of Spar. Zitten beiden op wandelafstand.
De bakker zit aan de overkant van Spar. Brood komt meestal van daar.

Kat blieft brokken uit Carrefour, dus 1 keer om de 2 maanden komen we daar een keer met de wagen. En 2 keer per jaar rijden we ook eens langs Albert Heijn aan de andere kant van de stad.

Ik combineer huismerk met a-merk.
Hangt er maar vanaf wat ik nodig heb. Voor sommige dingen wil ik absoluut a-merk, voor anderen kan het mij niet schelen.

Aan weekmenu's doe ik niet. We beslissen 's middags of na het werk wat we eten. En dan lopen we erom én nemen ineens ook broodbeleg en wat op is van andere spullen mee.

Ik heb niet het geduld, noch de tijd, noch de zin, noch het geld om naar 10 specialiteiten-winkels te gaan. Als man een speciaal kaasje in promo ziet staan in de supermarkt ... ga je gang, maar ik rij er geen 10 kilometer voor naar een kaaswinkel.

Ik liet ruim 15 jaar bezorgen door AH. Maar de bezorgers waren vaak te beroerd om 1 trap op te lopen. Nu bij Jumbo nooit dat gezeik. De wijn is ook veul lekkerder. 

Picnic bezorgt hier de boodschappen 1 keer per week. Brood halen we bij de bakker. Soms haal ik nog een vergeten boodschap bij de AH of man bij de Jumbo. Merken maakt ons niet zoveel uit behalve koffie (DE) of cola (Coca).

Ik ben echt een ontrouwe hond. Het dichtsbij is de Lidl, voor de meeste dagelijkse boodschappen, maar daar hebben ze veel glutenvrij alleen in de actie, dus moet ik toch naar de AH. En als ik iets van de slijter nodig heb is de Hoogvliet het handigste. We hebben ook nog een aldi en nettorama in het dorp, daar kom ik weinig. In drukke weken komt de picnic, en overmorgen komt onze eerste AH bezorging.  

De jumbo komt hier 1x per week, brood haal ik bij bakker op het dorp en vlees wordt bezorgt door slager uit ander dorp. Aardappelen haal ik bij de boer hier in de polder vers van het land.

De Jumbo zit op minder dan 500 m van mijn huis, en ik ben gezond van lijf en leden, dus ik haal zo'n 2x per week mijn boodschappen te voet. Merk: regelmatig huismerk Jumbo, maar als dat niet bevalt, dan een ander merk.
Op zaterdag trekken we de stad in voor noten, kaas, brood en boodschappen bij de Ekoplaza en de AH die Jumbo niet heeft. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.