Huiskamer
Grindelwald
03-06-2026 om 16:35
Brood bij de bakker
Eieren bij de boer
Vlees bij de slager
Supermarkt: Nettorama, Plus en Aldi.
Ik vind het wel leuk om naar de supermarkt te gaan.
Bloemenzee
03-06-2026 om 16:54
Om de paar weken bezorging van AH. Daarnaast 1-2 keer per week vers en vergeten dingen bijhalen. Meestal bij Lidl en Jumbo.
ToetieToover
03-06-2026 om 16:56
Broadway schreef op 03-06-2026 om 14:24:
ik laat nooit boodschappen bezorgen. we doen onze weekboodschappen op zaterdagochtend in duitsland bij Penny, Aldi en soms Rewe. in Nederland halen we bij wat we gemist hebben of vers moet bij AH. Brood komt van de bakker. Ben niet echt merkbewust. koop niet veel A-merken. vaak is het (premium) huismerk van de betreffende supermarkt meer dan goed.
onze boodschappen zijn denk ik 70% biologisch
Ah ja dat vergat ik nog: DM en Rewe bezoeken we regelmatig voor specifieke producten. Manlief probeert momenteel het hele Duitse worst en mosterd assortiment uit. Nou ja, de glutenvrije versies daarvan. Zaterdagochtenden mijd ik liefst, je wordt overlopen door Nederlandse shoppers.
MMcGonagall
03-06-2026 om 17:02
Een keer per week wordt voor drie dagen eten bezorgd door Hello Fresh. Daarnaast ga ik ca vier keer per week naar de supermarkt (Jumbo, soms AH) want dan weten we pas op de dag zelf wat we willen eten en wie er thuis eet. Ik koop hoofdzakelijk A-producten, maar altijd na het uitproberen van een huismerk. In grote lijnen hebben we dus alleen huismerk boter en eieren (geen kaas haha) en non-food producten.
We zijn wel koopjesjagers, bij aanbiedingen sla ik vaak groot in. Ik heb dus nu voor een jaar toiletblokken, tandpasta en wasmiddel in huis en voor een maand kattenvoer 
Rekenenisleuktaalook
03-06-2026 om 17:51
Overal en nergens worden hier boodschappen gedaan.
Veel houdbare dingen bij Lidl. Dagvers bij de buurtsuper hier in de wijk maar ook gerust bij een van de andere supermarkten. Ik weet overal de weg. Lidl één keer per veertien dagen. Elke maandag voor de hele werkweek. In het weekend per dag als ik weet wie er mee eet.
Zodra ik vakantie heb ga ik naar dagelijks boodschappen doen. Precies dát eten waar we dan zin in hebben. Ultieme vrijheid is dat voor ons.
Zodra het laatste kuiken uitvliegt gaan we denk ik ook terug naar bijna dagelijks verse boodschappen halen. Dan haal ik denk ik alleen nog op maandag ook voor dinsdag, want in de avond druk met sport, dus op tijd eten.
Rekenenisleuktaalook
03-06-2026 om 17:52
MMcGonagall schreef op 03-06-2026 om 17:02:
Een keer per week wordt voor drie dagen eten bezorgd door Hello Fresh. Daarnaast ga ik ca vier keer per week naar de supermarkt (Jumbo, soms AH) want dan weten we pas op de dag zelf wat we willen eten en wie er thuis eet. Ik koop hoofdzakelijk A-producten, maar altijd na het uitproberen van een huismerk. In grote lijnen hebben we dus alleen huismerk boter en eieren (geen kaas haha) en non-food producten.
We zijn wel koopjesjagers, bij aanbiedingen sla ik vaak groot in. Ik heb dus nu voor een jaar toiletblokken, tandpasta en wasmiddel in huis en voor een maand kattenvoer
Herkenbaar!
En dan ineens is het zo echt, echt, echt op, dat je een wc-rol moet lenen bij de buren op zondagavond om 21:00 uur.
Serengeti
03-06-2026 om 18:09
Ik doe 4 dagen in de week boodschappen, en dan ga ik op de fiets vaak bij zowel de Jumbo als de Albert Heijn langs. Ik let daarbij absoluut op aanbiedingen.
Soms ga ik ook naar de Plus, maar dat ligt er ook aan wat daar in de aanbieding is.
En heel soms beland ik bij een Aldi of Lidl, daar koop ik vaak tandpasta
, of ik ga er speciaal naartoe voor een non-food aanbieding. Voor andere boodschappen kan ik daar nooit goed slagen, vaak vind ik de verpakkingen te groot.
Fleurette
03-06-2026 om 18:12
Groenten en fruit bij de groentenwinkel zo’n 30 min fietsen enkele reis. Vlees bij slager in het dorp.
Brood ed eten we niet en de rest van de boodschappen halen we in de supermarkt 20 min met de auto. Meestal A producten maar tegenwoordig steeds meer huismerk.
Eieren en wat ik tussendoor nog nodig heb aan groenten koop ik op de markt.
Wasmiddel, koffiebonen en vaatwastabletten bestellen we online.
Dolfje
03-06-2026 om 18:18
Hier komt picnic 1 x per week/2 weken. Maar op 5 minuten lopen heb ik Ah, lidl en Jumbo bij elkaar. Daar haal ik tussendoor van alles. Net waar ik zin in heb. Maak geen weekmenu en kijk meestal per dag of hoogstens 2 dagen vooruit wat ik wil eten. Het is maar net hoe het uit komt met de voorraad en met mijn rooster.
Groentetuin
03-06-2026 om 18:18
Elke dag wel even naar de supermarkt,voor een kleine boodschap, ik vind het leuk en heb alle tijd, Een paar keer in de week haal ik een tgtg in een nabijgelegen stad en als t t brood op is een bakkers tgtg. In de tgtg s zit meestal veel ,we eten dan eerst wat op moet, wat kan gaat in de vriezer voor later, ik koop er dan kleine dingen bij om een complete maaltijd te krijgen.Alles op de fiets.Eieren van de boer.
Cle0
03-06-2026 om 18:32
Normaal gesproken 1x per week bij de AH. Vanuit mijn werk direct door naar de supermarkt. Merken zijn wisselend, maar ik denk voornamelijk a merken. En dan ga ik meestal nog 1x in de week langs de buurtsuper voor een snelle boodschap als ik daar toch al langs kom of moet zijn voor een pakketje. Maar ik kom het liefst niet vaker dan dit in de supermarkt.
Tuinfluiter
03-06-2026 om 18:33
Ik doe boodschappen bij de Lidl en Ah en koop huis- en Amerken net wat ik lekkerst of het best vind.
Verder bij verschillende speciaal zaken, op de markt of bij boerderij winkels. Ik ben elke week best wat tijd kwijt aan het kopen van en zoeken naar lekker ingrediënten.
Koettie
03-06-2026 om 18:35
Vriend haalt meestal de boodschappen, kookt ook 9 vd 10 keer. Als ik ga meestal vomar en lidl, lidl is iets verder. Vriend vomar en AH
wild-flower
03-06-2026 om 18:37
Op 5 minuten lopen een AH en Dirk tegenover elkaar.
Bij mijn werk zitten een Jumbo en een Lidl in de buurt.
Meestal koop ik huismerk, af en toe een A-merk als het in de aanbieding is.
Kaas koop ik op de markt, net als fruit en vis.
Grietje2
03-06-2026 om 18:38
1x in de week laat ik ah bezorgen. En ik haal mijn boodschappen voor het avondeten voor in het weekend bij de Dirk
zowel eigen met als a producten.