Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Een simpel vraagje over boodschappen

picnic komt eens per week de grootste bulk bezorgen. In het weekend haal ik dan vaak nog de verse groente en brood voor dat weekend, dan ga ik naar de jumbo. En eens in de zoveel tijd gaan we langs de Makro voor koffie, drank, toiletpapier en nemen dan vaak nog wat kaas ofzo mee als het in de aanbieding is. Ik heb een hekel aan weekboodschappen doen. Door zo’n winkel met een karretje, vreselijk! En dan daarna dat gesleep naar de auto, alles er in en thuis weer naar de keuken en uitpakken. Nee, dat bezorgen vind ik echt ideaal! Ik koop veel huismerk, is prima. Ik let wel echt op de prijzen.

Ik woon in een gehucht met 1 supermarkt, een Plus. Ik ga dus naar de Plus. Ik ga over het algemeen 2 keer per week. Groenten en fruit koop ik bij voorkeur bij de groentenboer. Die is er maar 1 keer per week (gehucht dus ) , dus ik ontkom er niet aan om ook nog wat bij de super te kopen. Brood altijd bij de bakker. Vlees kopen we van de boer en wat we daar niet kopen (of als onze voorraad op is en de slacht duurt nog even) bij de slager. Eieren ook altijd bij de boer. Ik koop heel veel huismerk, bijna alles. Een aantal dingen moeten persé A-merk zijn, anders heb ik huwelijkscrisis. Ik heb geen hekel aan boodschappen doen. In het vakantieseizoen, als gehucht ineens 3x zoveel bewoners heeft, wel een beetje. Dan wijk ik wel eens uit naar ander gehucht met een AH.

Mijn man doet altijd de boodschappen.
Maken samen lijstje,
En gaat ie allerlei winkels af.
Alle winkels zitten op fiets afstand, of op loopafstand.

Wat bij de ah, lidl, netto, Dirk, jumbo.
Trekpleister/ Kruidvat, of slaan in bij DM.

Picnic komt hier regelmatig grote dingen bezorgen. Als we tussendoor iets nodig hebben dan gaan we naar de supermarkt waar wij bij in de buurt zijn. Dat is een Dirk of AH.
Soms vind ik het leuk om eens een andere super binnen te stappen. Ook in het buitenland is de supermarkt altijd een uitje. Heel af en toe gaan speciaal naar de Aldi voor de lekkerste chocolade repen gevuld met zachte caramel.

krulliebollie schreef op 03-06-2026 om 13:49:

Picnic komt hier regelmatig grote dingen bezorgen. Als we tussendoor iets nodig hebben dan gaan we naar de supermarkt waar wij bij in de buurt zijn. Dat is een Dirk of AH.
Soms vind ik het leuk om eens een andere super binnen te stappen. Ook in het buitenland is de supermarkt altijd een uitje. Heel af en toe gaan speciaal naar de Aldi voor de lekkerste chocolade repen gevuld met zachte caramel.

Ja die chocola is heerlijk, daar gaan wij soms speciaal even voor naar Aldi.

Een vreemde supermarkt bezoeken vinden we ook leuk, in Frankrijk zoeken we altijd de grootste op die we in de buurt van het vakantieadres kunnen vinden.

Mijn man doet de weekboodschappen bij de Hoogvliet want hij kookt ook elke dag. Hij maakt daarom ook de boodschappenlijstjes.
Ik loop af en toe even naar het centrum voor de dingen bij de speciaalzaken zoals kaas en nootjes etc en haal wat vergeten/impulsaankopen/lekkere trek bij de Albert Heijn. Hoogvliet en appie zitten beide op loopafstand op het centrum.
Dochter levert 1x per twee maanden het statiegeld in (ongeveer 30 euro) wat ze mag houden. Dus zo hebben we elk een taak in het boodschappengebeuren. 

ik laat nooit boodschappen bezorgen. we doen onze weekboodschappen op zaterdagochtend in duitsland bij Penny, Aldi en soms Rewe. in Nederland halen we bij wat we gemist hebben of vers moet bij AH. Brood komt van de bakker. Ben niet echt merkbewust. koop niet veel A-merken. vaak is het (premium) huismerk van de betreffende supermarkt meer dan goed.
onze boodschappen zijn denk ik 70% biologisch

Eens per week komt de AH of Picnic de grote boodschappen bezorgen. Hier ben ik mee begonnen toen ik langdurig ziek was en het is erin gebleven. 
Op zaterdag ga ik altijd naar onze lokale supermarkt en naar de slager. Een groenteboer en bakker hebben we in ons dorp niet.
Verder bezorgt Hello Fresh 2 of 3 maaltijden per week, al overweeg ik daar mee te stoppen. 

1x per week Picnic 
Brood haal ik bij Ah of Dirk van den Broek 
Pindakaas, chocopasta, jam, blok kaas en nog wat producten bij Lidl. Vaak wat meer in 1x op voorraad.
Filterkoffie bestel ik online bij koffiehenk. Allerlei lekkere merken. Zo eens per twee maanden ongeveer. 

Kaas op de markt of bij kaasboerderij.
Olijven en tapenade op markt.  Noten en muesli op de markt. 
Brood bij de warme bakker 
Kip bij poelier,  rund van koe van kennissen paar kilometer hier vandaan.  Van koe koop ik direct een jaar voorraad. Rest vlees bij de slager. 
Groenten voor zover niet uit tuin moeder of eigen tuin bij Lidl of AH.  Thuisbezorging is hier hooguit 2x per jaar en dan vooral omdat bepaalde dingen niet bij mijn vrij kleine AH te koop zijn. 

Vanwege mijn fysieke beperkingen laat ik al jaren mijn boodschappen thuisbezorgen, vind het echt ideaal. Wel haal ik meestal brood bij de bakker en kom ik nog regelmatig bij de slager. Kaas brengt mijn zus altijd voor mij mee van de markt.

Oja, noten van de markt vergat ik nog. Een keer in de maand een pond luxe notenmix zonder zout en een half pond jumbo pinda's. Die doe ik in een weckpot en daar doen we een maand mee. 

Ik heb veel supermarkten op fietsafstand. Het meest kom ik bij de AH en Dirk, maar ook wel bij Lidl, de groenteboer, Hoogvliet, Aldi, Jumbo. Ik ben vorig jaar geschrokken van hoeveel geld we uitgeven aan boodschappen (2 volwassenen, 2 kinderen, 1 poes) en heb me tot doel gesteld daar dit jaar in ieder geval onder te blijven. Leuk, zo'n doel, vind ik. Daarom fiets ik nu lekker de winkels af en scoor hier aanbieding, dan weer daar aanbieding. Denk dat we 4x per week boodschappen doen - de ene keer ik, de andere keer man. Ik vind het fijn tijdens de (thuis-)werkdag even eruit te gaan, fietsen, frisse lucht, dan ga ik meteen wel langs de winkel. Impulsaankopen zelden, ga altijd met een lijstje en ik maak een weekmenu. Ik let dus zeker wel op prijzen en koop veel huismerk, maar koop ook wel merkartikelen (bv granola, bier).

Het meeste haal ik bij de Jumbo. Voor sommige dingen A-Merk voor andere dingen huismerk. Beetje afhankelijk van wat wij lekker vinden of de grootte van de verpakking. 
Kaas op de markt, aardappelen op de boerderij, groenten en fruit voor 3 dagen op de markt de rest supermarkt. Brood van de bakker/supermarkt

Ik ga naar de Jumbo (op 2 minuten fietsen van mijn huis) en de Aldi (8 minuten fietsen). Soms kom ik bij de AH, maar alleen voor aanbiedingen. Ik ga elke dag naar de supermarkt, meestal vanuit mijn werk. Want ik weet echt niet wat ik de hele week wil eten. Vaak bedenk ik dan samen met man rond 3 uur ‘s middags (bijna al onze whatsappberichten gaan over eten) en dan haal ik dat en maken we het. Is er iets op, dan zet ik dat op mijn lijstje in mijn telefoon en haal ik dat als ik er toch ben. Dus geen weekmenu’s hier. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.