Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Een simpel vraagje over 🍦

Mijn man en ik hebben net afgesproken om het room-, schep- en softijs aan ons voorbij te laten gaan; het zet zo vreselijk aan qua buikomvang en kilo’s….erg moeilijk als we uit eten gaan en de desserts zien! 

Voor thuis heb ik de cornetto’s in de supermarkt laten liggen (zo lekker vind ik die niet eens meer) en de peren- en aardbeienijsjes van Festini gekocht (lekker + weinig calorieën en geen vet), en een beetje gesmokkeld door Split erbij te kopen. Dat voorkomt hopelijk dat we in een moment van zwakte toch naar de ijssalon gaan.

wij hebben veel fruit in de diepvries.  Dat pureren we tot fruitijsjes

Ik eet zowel in de zomer als in de winter ijs. Het liefst verpakt ijs zoals magnums en cornetto's. Softijs vind ik ook lekker. Waterijs, daar gaf ik als kind zijnde al niet om. Vroeger zat er een meisje in de klas die thuis een snackbar hadden. Zij trakteerde elk jaar op waterijs. Ik was de enige in de klas die zei dat ze niet hoefde. Iedereen vond dat raar.

stokstaart schreef op 19-06-2026 om 11:35:

Ooh ik bel dol op ijs. Ik raak er ook niet vol van dus kan eindeloos door eten. Het lekkerste is chocola en mokka. Maar ook softijs of perenijs.
Helaas kom ik al aan als ik naar kijk dus eet ik het vrijwel nooit en als ik het doe max 2 bolletjes hoewel ik het liefst er 4 zou eten

Niet om je te verleiden, maar ze hebben van het merk Jude heel lekker chocoladeijs en koffieijs met wat minder vet en kcal dan normaal roomijs. Ik vind ze erg lekker. Vroeger waren ze vegan, nu niet meer. Ze hebben ook mint, maar dat vind ik niet lekker. 

Ik was laatst met mijn neefje in een ijssalon en heb hem getrakteerd op 2 bolletjes omdat hij zo goed met mijn deelhond gespeeld en gewandeld had. Dus ik denk, ach, ik geef hem nog een extra bolletjes, want ze zijn toch piepklein daar. Was het derde bolletje gratis. Tja, zeg dan maar nee. Dus neefje heeft zich helemaal misselijk gegeten. Lekker verantwoord van mij. Volgende keer nemen we gewoon braaf 1 bolletje. Maar het liefst neem ik er zelf vier hoor. 

Pistacheijs is mijn absolute favoriete smaak. AH excellent had heerlijk pistacheijs, maar die is uit het assortiment.   

Misschien maar goed ook. 

Ik eet nauwelijks ijs.
Als ik het toch eet bij voorkeur vanille.
Of magnums zonder nootjes- of caramel-toestanden. Met melkchocolade.
Of één keer om de paar jaar een Cornetto. Bij voorkeur ook weer zonder teveel tralala en met vanille-smaak.

Bespaar me dat plakkerige water-ijs. Dan haak ik toch echt af.

Naar een ijssalon ga ik nooit. Ijs als dessert op restaurant spreekt me niet aan. (Als ik al dessert bestel zijn er 15 lekkerder desserts.)
Ik doe hoogstens een keer mee op het strand of als iemand het thuis serveert.

Ik ben echt verslaafd aan waterijs. Sunlolly's van Lidl zijn favoriet, er staan hier altijd iets van 10 dozen in de schuur.

IJs zoals citroenijs, mangoijs, bosbessenijs vind ik normaal erg lekker. Maar je gebit moet niet koudegevoelig zijn zoals ik nu last van heb, dan vermijd ik ijs liever.

Dorestad schreef op 19-06-2026 om 11:58:

wij hebben veel fruit in de diepvries. Dat pureren we tot fruitijsjes

Goed idee. 

Jujubee schreef op 19-06-2026 om 12:07:

[..]

Niet om je te verleiden, maar ze hebben van het merk Jude heel lekker chocoladeijs en koffieijs met wat minder vet en kcal dan normaal roomijs. Ik vind ze erg lekker. Vroeger waren ze vegan, nu niet meer. Ze hebben ook mint, maar dat vind ik niet lekker.

Ik was laatst met mijn neefje in een ijssalon en heb hem getrakteerd op 2 bolletjes omdat hij zo goed met mijn deelhond gespeeld en gewandeld had. Dus ik denk, ach, ik geef hem nog een extra bolletjes, want ze zijn toch piepklein daar. Was het derde bolletje gratis. Tja, zeg dan maar nee. Dus neefje heeft zich helemaal misselijk gegeten. Lekker verantwoord van mij. Volgende keer nemen we gewoon braaf 1 bolletje. Maar het liefst neem ik er zelf vier hoor.

Pistacheijs is mijn absolute favoriete smaak. AH excellent had heerlijk pistacheijs, maar die is uit het assortiment.

Misschien maar goed ook.

daar ben je tante voor , ik heb mijn neefje ooit een magnum gegeven en halverwege moest ik het verder opeten...

OT: 

I LOVE ijs!, zelfs met min 1 eet ik nog ijs, nu met mijn zwangerschap ga ik helemaal los  

mijn all time favorite : Magnum white, raketjes voor de nostalgie, softijs met discodip

schepijs: vanille, oreo, choclate chip cookies, witte chocola, lotuskoekjes, mango, citroen, neem altijd 2 

heb nu van die vrieslollies van Candyman in de vriezer over nostalgie gesproken

*pakt maar weer een magnum uit de vriezer*

in de zomervakantie eet ik regelmatig ijs, de rest van het jaar vrijwel niet. Man en kinderen eten regelmatig ons tuin-kleinfruit, gepureerd en ingevroren, als ijs, maar daar ben ik niet zon fan van. Wel hebben we altijd eenvoudig vanille-ijs in huis, dat is met tuinkleinfruitsaus erg lekker. 
En, eerlijk, was zojuist bij de AH, ruzie met de hamsterschrobmachine in de winkel, en heb om mn humeur weer te verbeteren zon bakje B&J in de bonus gekocht en gelijk opgepeuzeld 

Rogue schreef op 19-06-2026 om 16:29:

[..]

daar ben je tante voor , ik heb mijn neefje ooit een magnum gegeven en halverwege moest ik het verder opeten...

OT:

I LOVE ijs!, zelfs met min 1 eet ik nog ijs, nu met mijn zwangerschap ga ik helemaal los

mijn all time favorite : Magnum white, raketjes voor de nostalgie, softijs met discodip

schepijs: vanille, oreo, choclate chip cookies, witte chocola, lotuskoekjes, mango, citroen, neem altijd 2

heb nu van die vrieslollies van Candyman in de vriezer over nostalgie gesproken

*pakt maar weer een magnum uit de vriezer*

Dat wist ik nog niet, gefeliciteerd Rogue!

Gefeliciteerd met je zwangerschap, Rogue!! 

Jujubee schreef op 19-06-2026 om 12:07:

[..]

Misschien maar goed ook.

Is jude niet meer vegan  wat jammer zeg!! 
maar ik ken het dus. 
arm gelukkig neefje met 3 bollen! 😂

Ik ben volledig verslaafd aan perenijsjes, als ik eenmaal begin dan eet ik er zo 5 of 6 achter elkaar.
En het vegan ijs in de smaak fondant hier bij de ijssalon, smaakt naar pure chocola: zo lekker!!

Roos57

Roos57

19-06-2026 om 19:16 Topicstarter

ijsjes eters bedankt voor de reacties 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.