Huiskamer
Grietje2
11-06-2026 om 15:16
Net wat op de vensterbank gezet in onze slaapkamer. Door dit topic ๐
Roos57
11-06-2026 om 15:18
Grietje2 schreef op 11-06-2026 om 15:16:
Net wat op de vensterbank gezet in onze slaapkamer. Door dit topic ๐
๐ ๐๐ผ
Grietje2
11-06-2026 om 15:25
Roos57 schreef op 11-06-2026 om 15:18:
[..]
๐ ๐๐ผ
Ik had op mijn nachtkastje 2 knuffels staan. Een tapir en een papegaaiduiker. Die vielen steeds om, dus dacht ik de vensterbank is een mooi plekje. ๐
amarna
11-06-2026 om 15:52
Een paar kleine cactussen want dat zijn de enige planten die het uithouden pal op het zuiden en met mijn gebrek aan groene vingers. Verder wat zelf gevonden stukjes drijfhout, koraal en schelpen. En frutsels van gekleurd glas. Ik verzamel decoratiedingetjes van gekleurd glas.
Ambra
11-06-2026 om 15:55
lientje69 schreef op 11-06-2026 om 11:00:
Planten, kaarsjes en wat bloemenvelden. En een gieter. In de keuken ligt ook nog een pak schoonmaakdoekjes op de vensterbank.
Jij hebt van iedereen die meeschrijft hier de meeste ruimte op je vensterbankenย
Knutselkei
11-06-2026 om 17:00
alleen aan de voorkant van de woonkamer vensterbanken bij de 2 grote ramen. Daar staan links 2 planten, rechts mini plant en een hondenkop 
Onze grote hond ligt al vanaf jongs af aan op een stoel met zijn kop op de vensterbank heerlijk te slapen of te kijken naar wat er allemaal langs komt
letterkoekje
11-06-2026 om 17:13
Binnen: niks
Buiten: ook niks, behalve achteraan op de buitenvensterbanken van een schuurtje dat รฉรฉn deur en twee ramen heeft, aan de ene kant een ijzeren uiltje (20cm) waarin je een theelichtje kan zetten (wat ik niet doe) en aan de andere kant een Sint-Jozefbeeld in plaaster (van ongeveer 60 cm hoog) met aan zijn hand een Jezuskind. Sint-Jozef heeft op mijn vensterbank nooit een hoofd gehad, ik heb hem stiekem uit de bak met steenpuin op het containerpark meegenomen, om hem te sparen van nog meer lichamelijke martelingen. En nu staat die onthoofde man al jaren op het rechter vensterbankje van dat schuurtje. De kans is klein, maar mocht iemand een Sint-Jozef-hoofd zonder lijf in zijn bezit hebben: ik ben kandidaat voor 'adoptie'.
CharlieB
11-06-2026 om 18:16
Ik heb niks op de vensterbanken staan. Af en toe ligt er een kat.ย
Maar ik heb sowieso weinig accessoires/versieringen/planten/bloemen in huis (behalve rondom Kerst, en 'rondom' is dan vrij ruim)
MMcGonagall
11-06-2026 om 19:32
In de vensterbank aan de tuinkant liggen twee kussentjes voor de katten. Die liggen daar โs morgens vaak. โs middags verhuizen ze naar de straatkant waar dan de zon op staat.
Loulou39
11-06-2026 om 19:47
Ambra schreef op 11-06-2026 om 08:31:
Ik heb geen vensterbank want ramen tot de grond. Daarvoor zit meestal een kat. En een bal met/zonder kattensnoepjes. En propjes. Voor de kat.
Dit
BlairW
11-06-2026 om 22:19
Ik heb maar 1 vensterbank, in de keuken. En die is heel smal. Daar staat zoโn houten, uitgesneden ding om inkijk tegen te gaan. Verder mijn air up, prikkertjes en er liggen nu patches die ik nog op de juichjacks moet plakken. En er ligt een mierenlokdoosje. Je kijkt niet direct op de vensterbank vanaf buiten, zit iets lager dan het kozijn. Dus die kleine zooi ziet niemand.
In de slaapkamers wel nog vensterbanken, maar daar staat niks interessants op. Die van ons is leeg, dochter heeft er wat knuffels op staan en in de kastenkamer ligt er zooi. Pennen, een geurkaars, foldertjes van de badkamermeubels, schroefjes, gewoon zooi. Ziet ook niemand vanaf buiten.
In de woonkamer heb ik wel nog aan beide kanten van de tuindeuren een ombouw om de verwarming waar spullen op staan. Aan de ene kant de vaste telefoon, een houten bakje met geurbakjes voor in de scenterpiece, scenterpiece zelf en nog 3 windlichten met kaarsen. Aan de andere kant staat er Lego. Het huisje van Up, empire State building en de haunted house.ย