Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Een simpel vraagje over 🪟

Wat staat er op jouw vensterbank?

Roos57

Roos57

11-06-2026 om 08:29 Topicstarter

Hier 4 planten. Kaars . Boeken . En 2 foto’s.

Wij hebben beneden geen vensterbank. Boven staat er niks op.

Ik heb geen vensterbank want ramen tot de grond. Daarvoor zit meestal een kat. En een bal met/zonder kattensnoepjes. En propjes. Voor de kat. 

Een stuk of 4 planten. Meestal 5, maar er is net eentje overleden. En omdat de cavia's opeen andere plaats hebben staan dan normaal omdat we een hond te logeren hebben, en ze in de buurt van de vensterbank staan, staan we nu ook hun brokjes.

Voor staan planten en een kaars in de vensterbank. Achter is het een rommeltje van planten en mijn boodschappenbriefje met pen en telefoonlader.

Hier geen vensterbanken, de ramen zijn tot aan de grond. In de woonkamer hebben we wat grote planten op de grond voor de ramen staan.

Voorkant huis: 7 planten, 2 lampen, een pen, een knuffeltje wat kind er heeft neergelegd.
Achterkant huis: 8 planten, 1 lamp en een bakje water voor de kat. Tube handcrème. Onderzetter, glas water.

Geen één bloempot of plant is hetzelfde. Ik houd niet van vensterbanken die links en rechts gespiegeld hetzelfde er uit zien.

Hier veel brede vensterbankmeters om te vullen, heerlijk! Dat miste ik in ons vorige huis heel erg.

Een paar planten, foto’s, decoratieve vazen e.d., vaak een stapeltje boeken of tijdschriften, kaarsjes op batterijen en een lamp.

De belangrijkste: een foto van mijn kat, waarop ze op diezelfde vensterbank en op dezelfde plek slaapt. Dat was echt haar plekje. Vorig jaar is ze overleden 
 Verder een bewerkte speksteen waarop een hart staat en die we gekregen hebben in een vreselijke periode. En kaarsen/windlichten.

Beneden zowel voor als achter veel planten. 
Aan de voorkant ook nog wat kruiken/vaasjes en een schemerlamp. En waarschijnlijk een houten regenboog van de kinderen of kleine autootjes ergens tussen.
Aan de achterkant staan nog 3 potten met houten hartjes met geschreven berichtjes (ons gastenboek bij de bruiloft). 

Boven staat er niks in de vensterbanken.

Roos57

Roos57

11-06-2026 om 08:58 Topicstarter

Ambra schreef op 11-06-2026 om 08:31:

Ik heb geen vensterbank want ramen tot de grond. Daarvoor zit meestal een kat. En een bal met/zonder kattensnoepjes. En propjes. Voor de kat.

🐈‍⬛ 🥰 

Roos57

Roos57

11-06-2026 om 09:01 Topicstarter

Venusss schreef op 11-06-2026 om 08:47:

De belangrijkste: een foto van mijn kat, waarop ze op diezelfde vensterbank en op dezelfde plek slaapt. Dat was echt haar plekje. Vorig jaar is ze overleden
Verder een bewerkte speksteen waarop een hart staat en die we gekregen hebben in een vreselijke periode. En kaarsen/windlichten.

Wat een gemis he 

Hier ook foto van een kat  

7 planten in terracotta bloempotten op vensterbank in de huiskamer

Heel veel planten en af en toe een poes.

Ik heb pas drie jaar lage vensterbanken in mijn huis. Erop staan 6 planten in mooie potten, een glazen en aardewerk vaas, een aardewerk vogeltje en een houten sleutel bakje.
Na dertig jaar geen vensterbanken te hebben gehad heb ik me echt uitgeleefd om er iets moois van te maken en ben blij dat de planten het zo goed doen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.