Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Een simpel vraagje omdat het hier ijzelt ☺️

wat is jouw favoriete groente?

Kampeerder schreef op 05-02-2026 om 18:54:

[..]

Rode kool 45 minuten? Hoe langer je dat kookt, hoe zwaarder op de maag. 20/25 minuten, lang zat.

Smaken verschillen. Rode kool moet van mij echt smeuïg zijn, met de laatste 10 minuten lekkere appel meegekookt. Beetgare rode kool vind ik niet lekker. Ik heb nooit last van 'zwaar op de maag'. 

Kampeerder schreef op 05-02-2026 om 18:54:

[..]

Rode kool 45 minuten? Hoe langer je dat kookt, hoe zwaarder op de maag. 20/25 minuten, lang zat.

Herfstappeltaart schreef op 05-02-2026 om 19:16:

[..]

Smaken verschillen. Rode kool moet van mij echt smeuïg zijn, met de laatste 10 minuten lekkere appel meegekookt. Beetgare rode kool vind ik niet lekker. Ik heb nooit last van 'zwaar op de maag'.

Als ik om 18.15 wil eten dan staat de rode kool om 17.30 op het gas en dan gaat er om 17.50 appel bij die helemaal tot moes komt en als ik het bijna opdien gaat er nog een appel bij in reepjes die dan zichtbaar blijven. Zo binnen wij het lekker. 

Ik heb juist het idee dat ik van te rauwe kool en beetje laat krijg van het maagdarmkanaal. 

MarvelousM schreef op 05-02-2026 om 09:12:

[..]

Ik eet die ook bijna nooit bij de lunch.

bloemkool van de bbq, maar dat gaat nu even niet 😕. Maar zo lekker.

Courgette en komkommer. Dat vind ik nog een soort van lekker, maar écht lekker vind ik groenten helaas niet. 

Zuurkool, witlof en asperges vind ik het lekkerste. Maar ik ben ook dol op tomaat, rode kool, champignons, bietjes, snijbonen en komkommer.
Ik lust vrijwel alle groente wel, ben niet heel dol op tuinbonen en broccoli, maar eet dat wel.
Het enige dat ik niet lust is spinazie à la crème, dat eet ik ook echt niet.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.