Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Een simpel vraagje omdat het hier ijzelt ☺️

wat is jouw favoriete groente?

Aubergine is mijn lievelingsgroente.

Spruitjes vind ik heel lekker, maar werd ik de laatste drie keer dat ik ze gegeten heb erg misselijk van... helaas. 

De lekkerste groenten voor bij een AVG vind ik sperziebonen. 

Rabarber!

Niet; meeste kool. Boerenkool nog wel.

Sperziebonen!

Ik hou van bijna alle groente, er is zo veel diversiteit. Ik kan mij ook niet voorstellen dat er mensen zijn die roepen dat ze geen groente lusten. Een komkommer smaakt heel anders als spruitjes, bloemkool weer anders als courgette of wat dan ook. Er zijn 2 ( eigenlijk 3 ) groentes die ik niet eet zuurkool, rodekool en dan ook spitskool. Dat heeft te maken met smaak maar ook echt met mondgevoel van die groentes als ze gekookt zijn.

sperziebonen 

Zuurkool, spruitjes, aubergine, paksoi en pompoen. 

Ik vind veel groenten lekker, maar als ik moet kiezen dan witlof. Zowel warm uit de oven als rauw als salade. 

Wat lees ik vaak sperziebonen  .
Vroeger vond ik die ook heel lekker maar tegenwoordig lijkt het wel of ze veel taaier en draderiger zijn. Ik vind ze alleen nog lekker als ze perfect zijn; geen draden meer na het schoonmaken, stevig met een lekker wit boontje erin. Dus niet van die lege taaie dingen.

Witlof (in een ovenschotel), bloemkool, spruitjes, bleekselderij, sperziebonen.

Groene asperges. Alleen de geur op het toilet daarna is altijd zo jammer... Broccoli, erwtjes, spinazie en sperziebonen zijn ook favorieten die vaak op tafel komen. Zelf heb ik ook graag artisjokken op een pizza of door een pasta of salade, maar ik ben in huis de enige die daarvan houdt dus dat maak ik niet vaak. 

Wat eerder al genoemd is: venkel eet ik niet en met gekookte worteltjes maak je me ook niet gelukkig, al zal ik die wel eten als ze eenmaal voor me staan. Rauw geen bezwaar, dan snack ik ze graag. 

afrodite05 schreef op 04-02-2026 om 14:49:

Groene asperges. Alleen de geur op het toilet daarna is altijd zo jammer... Broccoli, erwtjes, spinazie en sperziebonen zijn ook favorieten die vaak op tafel komen. Zelf heb ik ook graag artisjokken op een pizza of door een pasta of salade, maar ik ben in huis de enige die daarvan houdt dus dat maak ik niet vaak.

Wat eerder al genoemd is: venkel eet ik niet en met gekookte worteltjes maak je me ook niet gelukkig, al zal ik die wel eten als ze eenmaal voor me staan. Rauw geen bezwaar, dan snack ik ze graag.

Ik stoof wortels tegenwoordig altijd. Klontje boter in een koekenpan, even aanbakken, klein scheutje water erbij en dan spatdeksel erop. Aan het eind is het water weg (dus je hoeft niks af te gieten) en smaken de worteltjes veel intenser en lekkerder. 

Herfstappeltaart schreef op 04-02-2026 om 14:47:

Wat lees ik vaak sperziebonen .
Vroeger vond ik die ook heel lekker maar tegenwoordig lijkt het wel of ze veel taaier en draderiger zijn. Ik vind ze alleen nog lekker als ze perfect zijn; geen draden meer na het schoonmaken, stevig met een lekker wit boontje erin. Dus niet van die lege taaie dingen.

Ik kies daarom meestal voor snijbonen maar hoog zomer als er Hollandse sperziebonen zijn eet ik ze graag.

Er gaat bijna geen dag voorbij dat ik rauwe reepjes paprika en snacktomaatjes bij de lunch eet.

Ik ben niet heel enthousiast over zuurkool, maar verder vind ik alle soorten groente lekker.

Herfstappeltaart schreef op 04-02-2026 om 14:52:

[..]

Ik stoof wortels tegenwoordig altijd. Klontje boter in een koekenpan, even aanbakken, klein scheutje water erbij en dan spatdeksel erop. Aan het eind is het water weg (dus je hoeft niks af te gieten) en smaken de worteltjes veel intenser en lekkerder.

Ook lekker om een bouillonblokje erbij te doen en klein snufje suiker..

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.