Huiskamer
Jojo63
29-07-2026 om 13:52
smorgens 2 bakken koffie, spa rood, melk, en Radler 0.0
Maar kom bij lange na niet aan de 2 liter.
Dolfje
29-07-2026 om 13:58
Hier ook hetzelfde als altijd, hooguit iets meer water als ik flink aan het werk ben en het warm heb.
Maar cappuccino, water ( ook met limonade) verder fris en in het weekend vast weer bier.
Misschien dat ik zaterdag ook weer eens voor een gin tonic ga.
Marty1984
29-07-2026 om 14:13
Hetzelfde als elke dag.
Vooral 1 Ã 2 koppen koffie met melk en minstens een liter Coca Zero. En 's avonds eventueel 1 Ã 2 glazen wijn.
Het moet toch echt al 40 graden worden voor ik de Cola afwissel met water. Dat vind ik eigenlijk voor vissen.
IngridT
29-07-2026 om 14:44
water. Gewoon of San Pellegrino. Met ijsblokjes..soms citroen of limoen erin. We hebben zon Amerikaanse koelkast waar gekoeld water en ijs uitkomt. Vooral met deze temperaturen heerlijkÂ
S Morgens wel koffie ( zwart).Â
Bij de lunch karnemelk.
S Avonds soms thee ( munt, of gember)Â
Bij of voor t avond eten soms een 0.0 biertje ( ben erg fan van vd Streeck) of ( in t weekend) een glaasje wijn.Â
Ik drink eigenlijk nooit frisdrank/ sap of andere zoete drankjes..heel af en toe een Rivella. Of scheutje vlierbessen siroop in prikwaterÂ
Oh. Vorige week in Duitsland Rabarber Schorle gedronken. Dat was wel echt heel erg lekker ( zeker na 25 km heuvel/berg wandelen met rugzak. ). Echt heerlijk fris zonder zoet te zijn . Maar helaas niet te koop in NL volgens mij.Â
Broadway
29-07-2026 om 15:05
IngridT schreef op 29-07-2026 om 14:44:
water. Gewoon of San Pellegrino. Met ijsblokjes..soms citroen of limoen erin. We hebben zon Amerikaanse koelkast waar gekoeld water en ijs uitkomt. Vooral met deze temperaturen heerlijk
S Morgens wel koffie ( zwart).
Bij de lunch karnemelk.
S Avonds soms thee ( munt, of gember)
Bij of voor t avond eten soms een 0.0 biertje ( ben erg fan van vd Streeck) of ( in t weekend) een glaasje wijn.
Ik drink eigenlijk nooit frisdrank/ sap of andere zoete drankjes..heel af en toe een Rivella. Of scheutje vlierbessen siroop in prikwater
Oh. Vorige week in Duitsland Rabarber Schorle gedronken. Dat was wel echt heel erg lekker ( zeker na 25 km heuvel/berg wandelen met rugzak. ). Echt heerlijk fris zonder zoet te zijn . Maar helaas niet te koop in NL volgens mij.
https://www.schwarzgrueneszebra.de/low-carb-rezepte/rhabarbersirup-low-carb
errug lekker idd!Â
TineWinkel
29-07-2026 om 15:06
hetzelfde als altijd: bij het ontbijt zwarte thee, daarna 2 of 3 koffie in de loop van de ochtend. Tussen de middag vaak sinaasappelsap bij de lunch (of groene thee) en de rest van de dag thee (groen of gember). Met dit weer wat vaker gemberthee, omdat ik dat lauw ook lekker vind. Soms nog koude spa-rood.
Edit: en bij mooi weer ook vaak nog wel wat citroen- of limoenwater - heb ik dus net even in de 'week' gezet (= limoenschijfjes in de waterfles in de koelkast gedaan)
Herfstappeltaart
29-07-2026 om 15:38
- Ontbijt: grote beker thee en direct erachteraan idem koffie
- tussendoor water
- lunch: glas magere melk
- twee uur koffie
- tussendoor water
- bij het avondeten: niets
- acht uur mok thee
- negen uur water
Herfstappeltaart
29-07-2026 om 16:06
Courage schreef op 29-07-2026 om 16:02:
Leef jij zo op de klok Herfstappeltaart?
Nee hoor, het is allemaal ongeveer. In de ochtend doe ik dat wel omdat anders mijn darmen op hol slaan. Die zijn gebaat bij een beetje regelmaat. Nu heb ik bijvoorbeeld vanmiddag nog helemaal geen koffie gedronken (maar wel een bak kersen naar binnen gewerkt
)
Yumi
29-07-2026 om 20:42
Marty1984 schreef op 29-07-2026 om 14:13:
Hetzelfde als elke dag.
Vooral 1 Ã 2 koppen koffie met melk en minstens een liter Coca Zero. En 's avonds eventueel 1 Ã 2 glazen wijn.Het moet toch echt al 40 graden worden voor ik de Cola afwissel met water. Dat vind ik eigenlijk voor vissen.
Voor ik het water afwissel in cola, zal er iets meer moeten gebeuren dan 40 graden worden. Drink echt nooit cola, geef mij maar water, waarschijnlijk hou ik daarom van vis 
Auwereel
29-07-2026 om 22:56
Ik lees vaak deskundigen over overgewicht dat we het beste alleen water kunnen drinken. Dat je je niet moet vergrijpen aan suikerrijke dranken begrijp ik helemaal. Maar ik ben dol op (kruiden)thee. Zwarte, groene, rooibos, kamille, hibiscus, pepermunt, chai, wat is er mis mee als je het over overgewicht hebt?Â
Dolfje
29-07-2026 om 22:59
Niks volgens mij. Thee is gewoon water in mijn ogen. Misschien dat je veel theeiine binnenkrijgt maar geen idee hoeveel je dan moet drinken.
Auwereel
29-07-2026 om 23:10
Dolfje schreef op 29-07-2026 om 22:59:
Niks volgens mij. Thee is gewoon water in mijn ogen. Misschien dat je veel theeiine binnenkrijgt maar geen idee hoeveel je dan moet drinken.
Dat je geen liters zwarte of groene thee moet drinken vanwege theïne, ok, maar in kamille en rooibos zit dat niet, dus met een beetje afwisselen lijkt me dat geen kwaad kunnen.
* Schenkt nog een kopje thee in *