Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Een simpel ja nee vraagje

Ga jij alleen lunchen of uit eten ?

Peiling

Ga jij alleen met jezelf uit eten
76 stemmen
50%
50%

MMcGonagall schreef op 24-04-2026 om 16:51:

Wat doe je dan als je ergens in je eentje in een hotel zit? Kant en klare salade bij de supermarkt halen?

Tja, dat heb ik zelden. Als ik voor werk op reis ben dan heet het 'kamp' en zijn er tig kinderen mee om mijn tafel mee te delen. 

Prive ga ik ook zelden alleen op stap. 

Ik wel. En ook ontbijt. Niet in mijn eigen woonplaats overigens. Dat voelt dan weer wel raar, ga ik liever naar huis. Maar als ik alleen op vakantie was of voor opleiding of werk weg was deed ik dat wel. Lekker op een terras ontbijt of lunch en dan mensen kijken. Diner vind ik niet geweldig. Maar nam dan altijd een boek mee en dan ging dat ook nog wel. 

Nee. Lunchen of uit eten is voor mij een gezelligheidsding. En in mijn eentje vind ik zoiets niet gezellig. Ik zou dan eerder iets lekkers kopen bij de bakker en in de auto opeten, of mee naar huis nemen. Of ergens op een bankje opeten.

Ik haat het.
In 't beste geval als het echt niet anders kan duik ik een McDo binnen en zoek een donker hoekje.

Lunchen doe ik bij voorkeur met mijn eigen boterhammen of met een gekocht broodje op een bank buiten. Als het nat is lunch ik nog liever niet dan dat ik ergens binnen in mijn ééntje moet zitten.

Ik vind het sowieso al leuk om in mijn eentje koffie te drinken in de stad (mijn eigen stad). Uit eten doe ik sowieso zelden, en alleen daarom niet, maar ik zou er geen probleem mee hebben. Zuinigheid speelt helaas een rol.
Koffie drinken of lunchen is voor mij een beetje hetzelfde, in die zin dat ik dat alleen geen enkel probleem vind. Hangt een beetje van het tijdstip af. Een boek mee, maar vaak toch ook een beetje mensen kijken - of dat afwisselend.

Groentetuin schreef op 24-04-2026 om 16:22:

nee, nooit gedaan en zal ik ook niet doen.
Lijkt mij zo ongemakkelijk
Ik zou wat ophalen in een supermarkt ( evt een snackbar)en dat eten, maar alleen aan een tafeltje, nee,ook niet om wat te drinken, dan koop ik een flesje in een supermarkt.

Waarom is dat ongemakkelijk?

Miepjecody schreef op 24-04-2026 om 19:19:

[..]

Waarom is dat ongemakkelijk?

Ik voel me altijd én gigantisch eenzaam én gigantisch aangestaard als ik het een keer doe.

Vandaar dat ik dus al in het donkerste hoekje wegkruip dat ik tenminste minder aangestaard word.

Ik vind uit eten toch echt alleen maar leuk en gezellig als ik het met iemand of meerdere iemanden kan delen. En niet als ik uber-eenzaam en zielig aan een tafeltje zo snel mogelijk een hamburger zit weg te werken en niemand heb om tegen te praten.

Doe me dus overdag sowieso al maar gewoon een flesje Coca Zero uit de supermarkt. En niet eenzaam op een terras.

Marty1984 schreef op 24-04-2026 om 19:37:

[..]

Ik voel me altijd én gigantisch eenzaam én gigantisch aangestaard als ik het een keer doe.

Vandaar dat ik dus al in het donkerste hoekje wegkruip dat ik tenminste minder aangestaard word.

Ik vind uit eten toch echt alleen maar leuk en gezellig als ik het met iemand of meerdere iemanden kan delen. En niet als ik uber-eenzaam en zielig aan een tafeltje zo snel mogelijk een hamburger zit weg te werken en niemand heb om tegen te praten.

Doe me dus overdag sowieso al maar gewoon een flesje Coca Zero uit de supermarkt. En niet eenzaam op een terras.

Hoezo word je aangestaard???

Miepjecody schreef op 24-04-2026 om 19:46:

[..]

Ze voelt zich gewoon ongemakkelijk als ze alleen in een koffietent/restaurant zit. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen? Dat jij dat niet zo voelt zegt niks over haar.

Miepjecody schreef op 24-04-2026 om 19:46:

[..]

Met mijn niet-zo-ideale maat 50 à 52 word ik sowieso al aangestaard. Laat staan als ik in mijn ééntje ga lopen vreten in een eettent / op restaurant.

Naast dat degenen die me niet aanstaren vanwege mijn gewicht mij wel aanstaren vanwege mijn zielig alleen zitten.

Als ik gezellig samen met man, familie, vrienden, collega's, ... aan tafel zit val ik toch écht minder op.

Waarbij de tweede lading mensen nog gelijk heeft ook, want ik voel me dus ook gewoon zielig en alleen. En ik de eerste lading ook nog eens niet geheel ongelijk kan geven als ze me zien zitten met een hamburger en friet om tenminste geen half uur in een pizzeria te moeten gaan zitten in mijn ééntje. (Hamburger bestellen aan een zuil, wachten, gaan zitten, snel eten, ... gaat ten minste vooruit in mijn ééntje. Het is één van die weinige keren één keer om de paar jaar dat ik eens bij de McDo stop.)

Niet in een hotel dus, maar dan op het vliegveld, station of whatever? Ik kan me haast niet voorstellen dat je nooit in een situatie komt waar je buiten de deur alleen moet eten. In november ga je dan niet op een bankje buiten zitten met je broodje, denk ik.

Ik heb trouwens vaak vluchten rond het middag- of avondeten. Dat is bijna standaard Burger King, een Whopper met frites. Op het vliegveld zit bijna de helft van de mensen alleen te eten, dus daar kun je prima tussen zitten. Laatst heb ik nog een heel leuk gesprek gehad met een andere vrouw die 3 uur vertraging had, samen klagen

Herfstappeltaart schreef op 24-04-2026 om 19:48:

[..]

Ze voelt zich gewoon ongemakkelijk als ze alleen in een koffietent/restaurant zit. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen? Dat jij dat niet zo voelt zegt niks over haar.

Ze zegt dat ze aangestaard wordt, dat zit echt tussen je oren

Roos57

Roos57

24-04-2026 om 19:58 Topicstarter

60 stemmen 
50 om 50 

Roos57

Roos57

24-04-2026 om 19:59 Topicstarter

ik ga ook nooit alleen lunchen of uit eten . Misschien toch eens doen 😊

Roos57

Roos57

24-04-2026 om 20:00 Topicstarter

In ieder geval …. Weer bedankt voor het reageren!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.