Huiskamer
Roos57
24-04-2026 om 12:47
Een simpel ja nee vraagje
Ga jij alleen lunchen of uit eten ?
Peiling
Ga jij alleen met jezelf uit eten
Tuinfluiter
24-04-2026 om 12:54
Alleen uit lunchen doe ik wel eens. Als ik in een andere stad ben om een te winkelen en niet alles wat ik wil doen in een ochtend of middag past.
Alleen uit dineren doe ik nooit.
CharlieB
24-04-2026 om 12:59
Nee niet zo makkelijk. Ik vind het wel lekker om dingen alleen te doen, maar dat zijn over het algemeen geen zittende activiteiten. Dierentuin, stedentrip bijv. Dan moet je natuurlijk ook wel eten maar dan eet ik wel echt functioneel (dus even gauw een broodje of langs het buffet). Ergens speciaal heengaan om te lunchen of dineren alleen, doe ik niet.
Dolfje
24-04-2026 om 13:34
Ik ben nog nooit alleen uit eten geweest.
Alleen lunchen in de horeca ook niet, eet wel vaak lunch alleen thuis of op het werk op een bankje in het park.
Alleen koffie drinken heb ik wel ergens ooit gedaan.
Maar ik ben niet zo vaak, eigenlijk nooit, alleen op stap dat ik ergens moet eten.
MMcGonagall
24-04-2026 om 13:35
Ik heb ja geantwoord, maar ik doe dat alleen als het zo uitkomt omdat ik toevallig ergens alleen ben. Bijvoorbeeld voor werk of als ik een paar dagen bij mijn oudste op bezoek ben (woont in het buitenland) en ze die dag geen tijd heeft voor lunch of diner. Ik zou niet zomaar op een reguliere dag besluiten om alleen ergens te gaan eten.
In mijn eentje kies ik vaak wel voor een eetcafé achtige setting.
Wieder
24-04-2026 om 13:35
Nee, ik ga uit eten voor de gezelligheid en hoewel ik mezelf buitengewoon gezellig vind, eet ik in mijn eentje liever thuis.
Rogue
24-04-2026 om 13:48
Regelmatig vooral lunch, uit eten heb ik een keer gedaan tijdens een dagtrip.
heb vaak een boek in mijn tas of ik kijk een film op mijn telefoon
Bakblik
24-04-2026 om 14:58
Als ik alleen op pad ben en iets moet eten, omdat ik niet meer naar huis kan voor de maaltijd dan haal ik ergens iets wat je mee kan nemen. Een sandwich, een frietje met wat drinken dan ga ik niet ergens zitten.
Even iets drinken op een terras zou ik wel doen.
Groentetuin
24-04-2026 om 16:22
nee, nooit gedaan en zal ik ook niet doen.
Lijkt mij zo ongemakkelijk
Ik zou wat ophalen in een supermarkt ( evt een snackbar)en dat eten, maar alleen aan een tafeltje, nee,ook niet om wat te drinken, dan koop ik een flesje in een supermarkt.
absor
24-04-2026 om 16:41
Nee maar niet omdat ik het erg zou vinden om ergens alleen te gaan zitten. Ik ben echter noodgedwongen zuinig opgevoed en dat zit er zo in dat ik dat dan zonde van mijn geld vind en liever eigen bammetje eet of meeneem
Groentetuin
24-04-2026 om 16:44
absor schreef op 24-04-2026 om 16:41:
Nee maar niet omdat ik het erg zou vinden om ergens alleen te gaan zitten. Ik ben echter noodgedwongen zuinig opgevoed en dat zit er zo in dat ik dat dan zonde van mijn geld vind en liever eigen bammetje eet of meeneem
Dit speelt bij mij ook zeker mee!
MMcGonagall
24-04-2026 om 16:51
Wat doe je dan als je ergens in je eentje in een hotel zit? Kant en klare salade bij de supermarkt halen?
Netherfield
24-04-2026 om 17:02
MMcGonagall schreef op 24-04-2026 om 16:51:
Wat doe je dan als je ergens in je eentje in een hotel zit? Kant en klare salade bij de supermarkt halen?
Dat is me nog nooit overkomen. Ik reis ook niet voor mijn werk.
Bonniebonkje
24-04-2026 om 17:27
Ik doe dat wel, voor zowel ontbijt als lunch en diner. Ik neem dan een boek mee, of puzzelboekje, soms alleen telefoon. Maar wel als ik niet thuis ben. Ik ben vaak alleen op vakantie of een weekend weg geweest, maar ik ga ook wel eens gewoon een dag alleen op stap. Als het weer goed is, kan ik ook besluiten om ergens een broodje ofzo te halen en ergens op een bankje met mooi uitzicht te gaan zitten. Net waar ik zin in heb