Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Een simpel donderdag ochtend vraagje

Ik scheidt wat ik kan en soms dus niet. Verpakking die bij pmd kan maar niet leeg is en ook niet redelijk makkelijk leeg te halen is gaat bij rest. Maandelijks nog geen 30/40 cm in de restafvalcontainer dus we doen het best goed. 

Ik erger me aan mensen die wel scheiden maar niet goed. Die een plastic zak met brood bij pmd doen. En dat dan de meeuwen, kauwen, eksters er mee aan de haal gaan. 

Due-scimmie schreef op 26-02-2026 om 10:31:

Hier moet plastic gewoon bij restafval en wordt het achteraf gescheiden.
Verder karton, glas en batterijen los.

oei dat hoop ik hier niet. wij hebben 1 kleine restafvalzak in de 4 weken (zak moet je betalen) en meestal 3 zakken voor het plastic per 2 weken (gratis)

als dat plastic bij de restafval moet heb ik misschien wel 6 betaalde zakken per 4 weken

Papier, plastic, gft,rest, glas, composthoop en mesthoop. Gek op scheiden hier, het is een wonder dat we nog getrouwd zijn.

Roos57

Roos57

26-02-2026 om 11:02 Topicstarter

Wieder schreef op 26-02-2026 om 11:00:

Papier, plastic, gft,rest, glas, composthoop en mesthoop. Gek op scheiden hier, het is een wonder dat we nog getrouwd zijn.

😂😂

Koop bijna alle kleding tweedehands via Vinted. 
Telt dat ook?

kerst schreef op 26-02-2026 om 11:03:

Koop bijna alle kleding tweedehands via Vinted.
Telt dat ook?

waarschijnlijk wel als je niet zoals ik juist veel meer kleding koopt omdat het zo makkelijk is via vinted

Broadway schreef op 26-02-2026 om 09:47:

wij zijn vrij fanatiek.
GFT
Papier
Plastic
Rest
uiteindelijk kom "de rest" bij ons vooral neer op keukenrol en droogtrommelpluis en stofzuigerafval. de rest kunnen we in bovenstaande kwijt.

wij hebben daarom ook vaak de kleine zak (25L) voor restafval niet eens vol na 4 weken.

Hier hetzelfde verhaal, inclusief de kleine zak die nooit vol komt... en glas.

Ik scheidt papier en plastic, gft alleen tuinafval (ik vind dat zo ongelofelijk smerig dat mensen hun restanten van hun prakje eten in de gft container gooien bah)

Bolmieke schreef op 26-02-2026 om 11:50:

Ik scheidt papier en plastic, gft alleen tuinafval (ik vind dat zo ongelofelijk smerig dat mensen hun restanten van hun prakje eten in de gft container gooien bah)

Gekookte etensresten mogen bij het GFT en ik kan begrijpen dat je dat zelf niet wilt doen. Maar hoe is het smerig als andere mensen dat wel doen? Je ziet dat toch niet, althans ik heb nog nooit in andermans container gekeken. 

ToetieToover schreef op 26-02-2026 om 11:55:

[..]

Gekookte etensresten mogen bij het GFT en ik kan begrijpen dat je dat zelf niet wilt doen. Maar hoe is het smerig als andere mensen dat wel doen? Je ziet dat toch niet, althans ik heb nog nooit in andermans container gekeken.

Dit!

Ik heb en klein gft bakje in de keuken waar ik koffieprut, thee, schillen  en stronkjes verzamel en in de avond loop ik naar de grote gftbak en gooi ik het bakje leeg. Als er restjes op de borden liggen of in de pannen gaan die er ook bij. Grote restjes die nog bewaard kunnen worden gaan in de koelkast of de vriezer om later te gebruiken. 

Waarom is dat smerig, het hoort gewoon bij gft afval.

Wat ik echt smerig vind is mensen, die hun hondenpoep in de gft container mikken, vaak ook nog met plastic zakje. Niet dat het zonder wel mag, die hele bak is door de poep toch al onbruikbaar.

ToetieToover, bij appartementen staan containers voor gezamenlijk gebruik, daardoor zie je o.a. die hondenpoep liggen. 

Ik zou niet weten waarom dat vies zou zijn,hier ging het naar de kippen, maar sinds we die niet hebben bij t gft

ik scheidt plastic en papier. Groen en rest gaan bij elkaar. Voornamelijk omdat ik te weinig groenafval heb voor een aparte prullenbak

Broadway schreef op 26-02-2026 om 11:37:

[..]

waarschijnlijk wel als je niet zoals ik juist veel meer kleding koopt omdat het zo makkelijk is via vinted

Nee, dat doe ik niet.

Kleding kopen vind ik meer een noodzakelijk kwaad 😉

Ja hier ook. Wij scheiden groen, papier, plastic, composthoop, glas. 
Maar we hebben toch best veel restafval. Ik ga eens in de gaten houden waar dat door komt. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.