Huiskamer
Roos57
26-02-2026 om 09:38
Een simpel donderdag ochtend vraagje
Papier
Plastic
Groen
En de afval puut 😜
Scheidt jij afval ? Hoe bewust ben jij ?
Alles wat je kwijt wil over het scheiden van afval of het milieu!
Roos57
26-02-2026 om 09:40
wij scheiden ons afval
Man is daar nog beter in dan ik
Ik wil de groente nog wel eens in de afval puut gooien .
Roos57
26-02-2026 om 09:41
Het milieu ansich maak ik mij wel zorgen om . Vooral voor de kinderen van nu .
Ben ook erg benieuwd hoe Kabinet aan de slag dit aanpakt.
Broadway
26-02-2026 om 09:47
wij zijn vrij fanatiek.
GFT
Papier
Plastic
Rest
uiteindelijk kom "de rest" bij ons vooral neer op keukenrol en droogtrommelpluis en stofzuigerafval. de rest kunnen we in bovenstaande kwijt.
wij hebben daarom ook vaak de kleine zak (25L) voor restafval niet eens vol na 4 weken.
Dutchgirly
26-02-2026 om 09:49
Hier controleert handhaving van de gemeente stelselmatig alle containers. Heb je iets in de verkeerde bak gegooit volgt na een waarschuwing een boete van ik geloof rond de 100 euro. Echt bizar. Wij moeten maar hopen dat niemand langs loopt en iets in onze kliko gooit terwijl deze staat te wachten op straat. De lol van recycling gaat er zo wel af hoor.
Roos57
26-02-2026 om 10:01
Dutchgirly schreef op 26-02-2026 om 09:49:
Hier controleert handhaving van de gemeente stelselmatig alle containers. Heb je iets in de verkeerde bak gegooit volgt na een waarschuwing een boete van ik geloof rond de 100 euro. Echt bizar. Wij moeten maar hopen dat niemand langs loopt en iets in onze kliko gooit terwijl deze staat te wachten op straat. De lol van recycling gaat er zo wel af hoor.
Bizar . 100 euro is best veel
ToetieToover
26-02-2026 om 10:03
Wij scheiden alles. Toen ik merkte dat het klontvormende kattengrit het enige restafval bleek, althans het grootste deel, ben ik overgestapt naar klontvormend grit dat niet van klei maar van hout wordt gemaakt. Het mag nog steeds niet bij het GFT helaas. Ik zou willen dat ik een enorme tuin had, dan zou ik een composthoop maken en het er wel bijgooien. Oké de plasjes dan, poep niet.
Poezenmeisje
26-02-2026 om 10:22
Poep + prei = mirakel
Schoolmeesters waren in het voordeel. Vinger omhoog? Okee, tweede rij, derde prei.
Poezenmeisje
26-02-2026 om 10:25
Oud papier voor de voetbalvereniging. Ander brandbaar spul voor de buitenhaard, alleen bij westenwind.
GFT in de groene bak óf op de composthoop, afhankelijk van de soort. Geen nachtschades, bijvoorbeeld, dus tomaat, paprika, aardappelschil altijd in de groene bak.
Plastic in de grijze bak.
Euphoria
26-02-2026 om 10:27
Wat is afval puut?
wij scheiden goed. Papier, plastic, glas, GFT.
met het milieu ben ik in zoverre bezig dat we dit doen. Al die klimaataanpassingen dmv zonnepanelen, elektrisch rijden, warmtepomp etc….daar geloven wij niet zozeer in.
Ginevra
Poezenmeisje schreef op 26-02-2026 om 10:22:
Poep + prei = mirakel
Schoolmeesters waren in het voordeel. Vinger omhoog? Okee, tweede rij, derde prei.
Ik heb geen idee wat je hier zegt.
Bakblik
Papier, pmd, gft, glas alles gaat keurig apart. Maar ik ben niet het type dat gecombineerde verpakkingen van papier en plastic met een hoop moeite uit elkaar gaat pulken. Dat gaat dan bij het restafval. Als het namelijk uit elkaar yette teken is doe ik dat maar 16 pogingen wagen om het plastic laagje van het kaaspapier te scheiden gaat mij te ver.
Frituurolie, batterijen, medicijnen, verfresten breng ik ook allemaal apart weg naar de inzamelpunten.
Ginevra
26-02-2026 om 10:28
Wij hebben 4 bakken en die gebruiken we netjes. Maar PMD wordt hier weer afgeschaft als aparte inzameling, dat gaat voortaan met nascheiding. Schijnt beter te zijn.
Due-scimmie
26-02-2026 om 10:31
Hier moet plastic gewoon bij restafval en wordt het achteraf gescheiden.
Verder karton, glas en batterijen los.
Citroengraag
26-02-2026 om 10:39
Wij scheiden zoveel mogelijk, alleen pmd wordt hier maar eens per twee weken opgehaald en plastic visbakjes ga ik niet staan afwassen, dus gaan bij rest, omdat de geur anders niet te harden is. Ik breng wel frituurvet en batterijen apart naar de stort.
Ze zijn hier wel steng met rest, maar als je groencontainer vol is en je bundelt je snoeiafval netjes met afbreekbaar touw nemen ze het wel mee, ook als het geen takkendag is.
Papier wordt opgehaald door de sportverenigingen, ik woon in een klein straatje wat regelmatig vergeten wordt.
oudmaarnognietkoud
26-02-2026 om 10:41
Alles netjes gescheiden. Papier, plastic, blikjes/flesjes met statiegeld, gft, batterijen, restafval en van tijd tot tijd afgedankte apparaten naar de milieustraat. Ik heb er nog net geen dagtaak aan.