Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Dry January

Nog steeds alcohol vrij Vandaag bij de gall wat lekkere alternatieve gescoord, die zijn we nu aan het uitproberen

Hier ook nog steeds alcoholvrij. Ik zit nu aan een Crodino Rosso met spa rood en man aan een Liefmans 0.0. Vind beide erg lekker.

Nou ik had vorige week zondag 2 witbier op maar dit weekend tot nu toe nog niks en we hebben ook niks in huis. Moet wel zeggen dat ik er dit weekend veel meer zin in heb. Schijtweer, op dieet en geen alcohol dus 3 dubbel saai zo. 

Ik ben af: 1 espresso met melk. Ik kan maar niet wakker worden. Ik heb wel goede smoezen, want mijn vermoeidheid ligt aan een slaapprobleem dat over een paar weken wordt behandeld. Dus dat vond ik een goede smoes om toch nog cafeïne in te nemen. 

Ja, het is nog steeds gelukt om niet te drinken. Een paar momenten gehad maar verder geen behoefte eraan.

Moosey

Moosey

22-01-2023 om 09:49 Topicstarter

Ik heb afgelopen week 1 keer gespijbeld: een half glas wijn gedronken na een heel lange en intensieve werkdag. Maar het smaakte me eigenlijk niet  Vrij schokkende ervaring De rest van januari dus maar lekker zonder. En ik ben ook echt wel vast van plan om het daarna ook minimaal te houden. 

Ik ben nu ook echt af want gisteren bier gedronken. 

Hier nog steeds ok. En probleemloos. Af en toe een 0.0 biertje (lekker!) of een seedlip( alcoholvrije gin) tonic. 
Nog 1 fles alcoholvrije wijn gekocht. Op advies van de slijter. Was vies. Net als eerdere probeersels vorig jaar.  

IngridT schreef op 22-01-2023 om 11:06:

Hier nog steeds ok. En probleemloos. Af en toe een 0.0 biertje (lekker!) of een seedlip( alcoholvrije gin) tonic.
Nog 1 fles alcoholvrije wijn gekocht. Op advies van de slijter. Was vies. Net als eerdere probeersels vorig jaar.

welke was dat? ik heb van sha gehaald en vond die best ok met ginger ale of tonic en ook lemoncero, die was chemisch. De beste was Sapinca: https://www.gall.nl/sapinca-organic-root-elixir-50cl-162965.html

Ik denk dat januari voor mij stopt op 28 januari. Dan een feestje en dan wil ik wel een drankje. 27 dagen is ook mooi

Het zijn 26 dagen geworden 

Wie zijn er nog in de race?

Moosey

Moosey

27-01-2023 om 19:34 Topicstarter

Officieel dus niet want vorige week gespijbeld, maar daarna weer moeiteloos doorgegaan. Misschien dat ik morgen wel een glas rode wijn drink met schoonvader, maar dat weet ik nog niet.
Verder heb ik besloten dat ik na januari nog maar 1 dag per week wil drinken. Kijken of ik die regel net zo helder voor mezelf kan krijgen als niet drinken. 

Moosey

Moosey

27-01-2023 om 19:38 Topicstarter

Ik heb trouwens vandaag wat kleine flesjes rode wijn gekocht voor als er bezoek komt dat wel wil drinken. Vraag me af hoe mensen dat doen die überhaupt niet drinken, hebben die ook geen alcohol in huis voor bezoek? Zou natuurlijk eigenlijk helemaal niet gek zijn, ik verwacht van een vegetariër ook niet dat-ie vlees in huis heeft voor bezoek. 
Ik ken dus echt gewoon geen mensen die niet regelmatig drinken, realiseer ik me nu. 

Marielouisa schreef op 22-01-2023 om 13:36:

[..]

welke was dat? ik heb van sha gehaald en vond die best ok met ginger ale of tonic en ook lemoncero, die was chemisch. De beste was Sapinca: https://www.gall.nl/sapinca-organic-root-elixir-50cl-162965.html

ik heb seedlip. de kruidige versie (er zijn 3 smaken)  Ook best heel ok. Die sapinca stond op mn lijstje. Maar de slijter hier had t niet. en online bestellen ben ik vergeten....

alhambra schreef op 27-01-2023 om 19:04:

Het zijn 26 dagen geworden

Wie zijn er nog in de race?

ikke. Eigenlijk wel zin in een bel rode wijn vanavond. Maar no way dat ik met de finish in zicht afhaak. Maar kan me best voorstellen dat ik woensdag de eerste  een glaasje neem.... (ipv tot t weekend te wachten...)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.