Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Dry January

Het gaat tot nu toe goed!

Vanaf 3 januari hier begonnen. Echtgenoot leest in Volkskrant recensies van 'lekkere wijnen' te koop ... pff écht erg. Ik gedij goed op geen alcohol, heb vannacht zeer vast en goed geslapen, slechts 1x wakker. Wel nu hoofdpijn en duizelig

Bedankt voor de thee-tip, dat drink ik eigenlijk de hele dag wel. Ik besteed nu af en toe wat meer aandacht aan de thee. Verse gember inderdaad, citroenschil, rozenbottel. 
Ik lijk de ene verslaving te hebben ingeruild voor de andere: nu elke dag een chocomelk. Ik weet nog niet of ik dat erg vindt. 

Ik ben af, vanmiddag 2 witbier gedronken in het theater.

Ik was bijna voor de bijl gegaan vanavond. Ik nam wat chips en wilde daar graag een biertje bij.

radler  0.0 bij de borrel vandaag. ik merk eerlijk gezegd t verschil niet. Het gaat me ongelooflijk gemakkelijk af dit jaar….

en Dolfje….geef je nu op de rest vd maand? Nee toch? Nergens voor nodig. Net als stoppen met roken. Je niet uit t veld laten slaan door 1 missertje….

IngridT schreef op 08-01-2023 om 22:17:

en Dolfje….geef je nu op de rest vd maand? Nee toch? Nergens voor nodig. Net als stoppen met roken. Je niet uit t veld laten slaan door 1 missertje….

Nee hoor, het was ook geen voorbedacht plan om dry january te doen toen ik dit topic zag. Meer ff beetje pas op de plaats.

Ik kan ook echt niet zeggen dat ik me nu fitter /minder moe voel of zo want wij hebben wel vaker alcoholvrije /arme weken ivm werk van man en drinken dus al niet dagelijks normaliter. Het was meer uit dieet oogpunt.

Ik loop op een conferentie rond, waar een tentoonstelling bij zit. Staan er ook tafeltjes bij waar ze echt sterke drank schenken, zoals wodka. Een tafeltje verderop hebben ze het dan over verkeersveiligheid... Ik zie dat het gelukkig niet veel aftrek heeft, het zal wel duur zijn, maar toch raar.

Moosey

Moosey

09-01-2023 om 09:36 Topicstarter

Ik voel me ook niet perse fitter hoor, maar het bevalt me toch prima, even niet drinken. Gister een etentje bij vrienden, ik kijk dan wel even naar die wijn en dan heb ik er wel zin in, maar dat is een moment later weer over. 
Wat wel écht jammer is, is dat ze op werk (horeca) vreselijk vies 0.0 bier blijken te hebben. Echt bizar dat het nog bestaat, van dat alcoholvrije bier zoals het 10 jaar geleden smaakte, brrrr. 

Dolfje schreef op 08-01-2023 om 22:30:

[..]

Nee hoor, het was ook geen voorbedacht plan om dry january te doen toen ik dit topic zag. Meer ff beetje pas op de plaats.

Ik kan ook echt niet zeggen dat ik me nu fitter /minder moe voel of zo want wij hebben wel vaker alcoholvrije /arme weken ivm werk van man en drinken dus al niet dagelijks normaliter. Het was meer uit dieet oogpunt.

Goed zo want het is zonde om te denken dat na 1x wel drinken gelijk alles verpest is. Er zitten 31 dagen in januari dus nog 30 dagen 'dry' te halen!

alhambra schreef op 09-01-2023 om 20:46:

[..]

Goed zo want het is zonde om te denken dat na 1x wel drinken gelijk alles verpest is. Er zitten 31 dagen in januari dus nog 30 dagen 'dry' te halen!

Nou dat wordt het sowieso niet want de 28e hebben we een evenement  maar kan goed dat we de week erna ook alcoholvrij inlassen. We hebben het plan, deden we eigenlijk sinds dieet al, om niet standaard alcohol in huis te hebben en niet elk weekend te drinken. 

14 januari, staat iedereen nog droog? Ik ben een receptie doorgekomen met alcoholvrij bier en ook in het vliegtuig heb ik de wijn rechts laten liggen ( aan die kant zat het gangpad...)

Ik zit nu ook een stukje in de krant te lezen over de theatertour van ene Evi Hanssen, "Sinds ik niet meer drink". Krant: "Na drie maanden nuchter zijn sliep ze ineens acht uur achter elkaar."
Ik zou ook best wel weer eens 8 uur willen slapen, maar ik ben bang dat ik al te weinig dronk om het verschil op dit gebied te kunnen merken.

Moosey

Moosey

14-01-2023 om 13:06 Topicstarter

Ik moest van mijn baas 2 soorten wijn proeven voor bij een diner, en die heb ik niet uitgespuugd, dat gaat me dan net te ver Maar verder zo droog als wat! Nog steeds weinig moeite en lekker rustig voor m’n hoofd. En inderdaad op typische alcoholmomenten een 0.0. Prima. 

Moosey

Moosey

14-01-2023 om 13:07 Topicstarter

Oh, voor slapen hoef ik het niet te doen trouwens, daar ben ik ook met alcohol meestal goed in. Denk inderdaad niet dat van heel matig naar niet drinken veel verschil gaat maken Auwereel. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.