Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

14-08-2021 om 17:08

Door muzieknummer terug naar jeugd in gedachten

Hebben jullie dat ook dat als je een bepaald nummer hoort je jezelf opeens terug waant in je jeugd? 

Ik trap af...she' like the wind dan zie ik mezelf weer staan in de kroeg. Jong en de hele wereld nog aan mijn voeten. Wonend met nog 3 meiden in een huis. 


ja, met veel muziek. 
Nummers die werden gespeeld bij het eerste concert waar ik heen ging.
Toen ik ging stappen. Nummers die me doen denken aan mijn vriend die cassettebandjes voor me opnem.

Whats Upp van de 4 Non Blondes, dan denk ik aan de eerste vakantie samen met mijn vriendje (nu mijn man). 

toen dit nummer werd opgenomen stond ik regelmatig op hetzelfde metrostation


https://m.youtube.com/watch?v=ymNFyxvIdaM

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

14-08-2021 om 17:34

Mijn eerste zoen was op bon jovi

Teveel om op te noemen,
Kleine greep;
Words van f.r. David= verliefd tijdens ponykamp (11)
Ik verscheurde je foto= vakantievriendje op de camping (13)
The cross van Prince=surfkamp met hele leuke instructeur (16)

JumpyTurtle18

JumpyTurtle18

14-08-2021 om 17:51

Oh, heel veel. Mijn ouders draaiden altijd muziek. En hard ook. Voordeel van wonen in the middle of nowhere. Ik ben groot geworden met Pink Floyd, Dire Straits, Moody Blues, Fleetwood Mac, Eagles, Crosby, Stills, Nash & Young. Dan lag ik ‘s avonds in bed(oud, gehorig, klein huis) en dan ging de muziek aan. Heerlijk. Door mijn vaders werk kregen we ook vaak vrijkaarten voor concerten, daar heb ik altijd gretig gebruik van gemaakt.
Mijn zusje en ik proberen bij de top 2000 altijd wie het snelst binnen een paar tonen nummer en artiest heeft. Samen kennen we bijna alles.

MIDA schreef op 14-08-2021 om 17:29:

Whats Upp van de 4 Non Blondes, dan denk ik aan de eerste vakantie samen met mijn vriendje (nu mijn man).

Haha ja met dat nummer heb ik ook wat. Toen lagen mijn man en ik ergens op de heide met een walkman dat nummer keihard mee te bleren. De 2 dagen erna niet kunnen praten wat zo schor als een kraai 😁

Nose schreef op 14-08-2021 om 17:34:

Mijn eerste zoen was op bon jovi

Bon Jovi hoort ook zeker bij mijn herinneringen aan die eerste vakantie 🥰

dit was mijn intro in de popmuziek:


https://m.youtube.com/watch?v=52iW3lcpK5M
Ik kende dat helemaal niet, maar samen met 2 vriendinnen gingen we playbacken hierop. 1 van die vriendinnen had het nummer en het dansje bedacht, want haar zus zat op jazzballet. 

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

14-08-2021 om 18:18

Charlene - I've Never Been To Me


https://www.youtube.com/watch?v=2oSjhuIb6Us

Op dit nummer had ik mijn eerste slow dance. [Helaas heb ik dat ook veel te weinig in mijn leven gedaan.]

Sally Williams Nougat van Jak de Priester, gekoppeld aan een reis naar Zuid-Afrika. Hoor je hier natuurlijk nooit op de radio. 
Als ik dieper mijn jeugd in wil dan voldoet alles van 2Unlimited en consorten. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

14-08-2021 om 18:27

BeertjeColargol schreef op 14-08-2021 om 18:18:

Charlene - I've Never Been To Me


https://www.youtube.com/watch?v=2oSjhuIb6Us

Op dit nummer had ik mijn eerste slow dance. [Helaas heb ik dat ook veel te weinig in mijn leven gedaan.]

Oh deze is zooooo mooi

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

14-08-2021 om 18:29

Vroeger op zondagochtend kwam er altijd een nummer op tv. Iets met een kleimannetje kwam er in voor. Heel bekend nummer maar dit is het enige wat ik heb onthouden. Als ik dat nummer hoor ga ik echt terug naar de tijd dat ik ongeveer 5 was. 

Wat muziek betreft leef ik nog steeds in de tijd van vroeger. Ik vind eigenlijk dat er al heel lang geen mooie muziek meer gemaakt word. Tegenwoordig als er ergens een feesttent staat of zo dan is het allemaal Nederlandstalig. Ik heb op spotify voor mezelf meerdere muzieklijsten aan gemaakt met muziek die ik mooi vind. The Osmonds, Olivia Newton John, Eagles , Dire Straits, CSNY, twe Beatles enz. muziek uit die tijd.

Ik ben altijd al fan van The Eagles geweest. Een paar jaar geleden kreeg ik kaarten voor mijn verjaardag van mijn zoon om samen naar The Eagles te gaan. Ik dacht dat het om een Eagles tribute band ging maar het waren de echte in Ziggodome met vervanger van de zoon van de overleden Glen en met de aanwinst van Vince Gill. Ik heb mijn mijn leven nog nooit zo'n mooi concert mee gemaakt.

Nose schreef op 14-08-2021 om 18:29:

Vroeger op zondagochtend kwam er altijd een nummer op tv. Iets met een kleimannetje kwam er in voor. Heel bekend nummer maar dit is het enige wat ik heb onthouden. Als ik dat nummer hoor ga ik echt terug naar de tijd dat ik ongeveer 5 was.

Rietpetiet? Geen idee van wie maar een fascinerende clip vond ik dat als kind. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.