Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Donder en bliksem, wind en regen en andere weer gerelateerde apps en websites

Er zijn van die websites waar je naar kunt blijven kijken. Een van mijn favoriete websites is Blitzortung.org waar je live naar alle bliksem inslagen kunt kijken. En dus, zodra het onweert is dit het eerste waar ik naar kijk. 
https://map.blitzortung.org/#7.27/52.797/6.213

En mijn allerfijnste weer app is de Noorse weer app YR
Ze hebben zowel een website https://www.yr.no/en/forecast/daily-table/2-2751792/Netherlands/Friesland/Leeuwarden/Leeuwarden als een app. De app vind ik het fijnst. 
Waarom ik hier zo blij mee ben? De vormgeving is mooi en handig, plus omdat het gemaakt is door de Noorse tegenhanger van onze KNMI, is hij gratis en geen reclame of andere ellende. 

Wat is jouw favoriete weerpagina of weer app? 

Buienradar 

Oh ik ga die app ook eens installeren, wat goed!
Ik kijk meestal op weeronline of buienradar en op mijn telefoon heb ik standaard een app van the weather channel, maar die is echt niet accuraat. Dus daar kijk ik niet meer op. Klopt toch geen kont van 😐️ 

Weather Underground. Ik weet niet hoe ze het doen, maar hun meerdaagse voorspelling klopt meestal als een bus. En de korte voorspellingen op het uur. Ze hebben ook historisch weer, handig bij vakantie planning, kun je zien hoe het weer in een stad of regio bv in maart was, de afgelopen jaren. 

Ik check regelmatig de buienradar (vooral als ik weg wil), verder eigenlijk geen weersites.

er.is.maar.1.Pino schreef op 26-07-2021 om 15:14:

Buienradar

Heel vaak miste die kleinere regenbuien. En toen wees iemand me op de Motregenradar, die is accurater. 

Sophia_!

Sophia_!

26-07-2021 om 15:29

ik vind buienradar ook beroerd slecht,  het klopt voor hier echt nooit. Ik zal die uit de OP eens gaan bekijken 

Sophia_! schreef op 26-07-2021 om 15:29:

ik vind buienradar ook beroerd slecht, het klopt voor hier echt nooit. Ik zal die uit de OP eens gaan bekijken

Sinds ik de motregenradar ook bekijk klopt het beter 

Sophia_!

Sophia_!

26-07-2021 om 16:04

Herfstappeltaart schreef op 26-07-2021 om 15:33:

[..]

Sinds ik de motregenradar ook bekijk klopt het beter

Dat klinkt goed 👍

Domiet

Domiet

26-07-2021 om 16:37 Topicstarter

snjokorn schreef op 26-07-2021 om 16:33:

yr.no staat in mijn favorieten en deze:

earth :: a global map of wind, weather, and ocean conditions (nullschool.net)

Ow.... die is helemaal mooi! daar kun je ook heel lang naar kijken. 

dank je wel!

Windy, die is zo mooi als het onweert, dan trilt je mobiel. En behoorlijk nauwkeurig.

In onze klimmerscommunity is meteoblue erg geliefd. Yr.no staat ook goed aangeschreven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.