Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Doe jij open in je badjas?

Vanmorgen rond 8:20u werd er aangebeld. Ik liep nog onopgemaakt in mijn badjas rond en dan doe ik liever niet open. Ik bleef dus rustig in mijn woonkamer zitten, aangezien ik vanaf de voordeur niet zichtbaar ben voor wie er aanbelt.

Schrik ik me vervolgens dood, omdat er ineens een wildvreemde vrouw glurend naar binnen op mijn raam staat te kloppen. Ze was mijn achtertuin ingelopen om te kijken of ik toch niet thuis was. Ik was zo verbouwereerd dat ik maar naar buiten ben gelopen om te vragen wat er aan de hand was. Bleek ze bij het verkeerde adres te zijn…..

Eigenlijk vond ik het best wel brutaal om op zo’n vroeg tijdstip maar gewoon bij iemand de tuin in te lopen om het huis in te kunnen gluren. En ik vond het ook helemaal niet prettig dat ze dat deed, aangezien ik nog niet aangekleed was. Volgende keer als er iemand zo vroeg aanbelt, vlucht ik dus maar mijn halletje in, waar niemand me kan zien.

Maar nu ben ik benieuwd: Doe jij de deur open als je nog in je pyjama/badjas loopt? 

En leuke vergelijkbare verhalen zijn ook welkom natuurlijk.

Peiling

Doe jij de deur open in badjas/pyjama?
139 stemmen
24%
50%
27%

Ja, geen probleem mee. Ik ga niet doen alsof ik er niet ben. Maar door m'n raam gaan lopen gluren zou ik niet waarderen!

Ik heb geen badjas maar ik doe wel open in mijn onesie. Risico als je zo vroeg aan de deur komt 🤣😅.

Wel heel erg brutaal van die vrouw om je tuin in te lopen. Als je een afspraak hebt met iemand en diegene doet niet open dan bel je die persoon toch? 

ik doe zonder pardon de deur open hoor.. maar eigenlijk doe ik zo vroeg nooit open tenzij ik iemand verwacht . Heb ook de bel er een tijdje uitgehaald in de nacht omdat er om 8 uur steeds iemand aanbelde. Nog steeds geen idee wie dat was overigens

Regelmatig, pakketbezorgers, bezorgmaaltijden, vreemden. Alleen als ik visite verwacht zorg ik wel dat ik kleding aan heb uiteraard. Het boeit me gewoon echt niet. Die mensen hebben wel gekker gezien denk ik dan.

Hahahaha ik ontvang zelfs de Appie in mijn badjas, lol. Die komen donderdag ochtend om 8 uur altijd (vrije dag) en ik ga dan voor alleen de boodschappen echt niet helemaal in de stijgers. Dikke doei.

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

20-09-2021 om 20:49

met een badjas aan doe ik wel open hoor… probleem zit ‘m in dat “zonder make-up”. En dan doe ik niet open. Uit veiligheid voor de aanbeller; die schrikt zich rot van die zombie die opent dan, namelijk.

Het is de manier om de getuigen van Jehova snel door te laten gaan, kwam ik achter.
Ze belden een keer halfweg de ochtend (meestal ben ik niet zo snel met aankleden) en toen ik opendeed en ze zagen mij staan in mijn toch heel degelijke pyjama begonnen ze direct te stamelen dat het misschien niet zo goed uitkwam als ik ziek was. En ze waren zo weg.   

Geen enkel probleem met opendoen in mijn badjas.
De tuin inlopen en naar binnen gluren als ze niet op de bel reageren doe ik alleen bij mensen die ik heel goed ken.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

20-09-2021 om 20:50

Ik doe nog wel in mn onderbroek open.

Eigenlijk vond ik het best wel brutaal om op zo’n vroeg tijdstip maar gewoon bij iemand de tuin in te lopen om het huis in te kunnen gluren.

Ook op een later tijdstip is dit asociaal..

En ja, ik doe gewoon de deur open in badjas.
Eerst de badjas uitdoen en dan de deur openen, dat is pas raar. 

Sassenach

Sassenach

20-09-2021 om 20:53 Topicstarter

O, wat heerlijk als het je geen sikkepit kan schelen en gewoon de deur opengooit in pyjama/badjas/onesie oid. Als ik weet dat er vanaf een bepaald tijdstip een pakje kan komen, zorg ik dat ik voor die tijd aangekleed ben. (En vervolgens komt het pakje vaak pas aan het eind vh tijdvenster….  )

OrganicDeer76

OrganicDeer76

20-09-2021 om 20:54

PinkFlower schreef op 20-09-2021 om 20:44:

Ik heb geen badjas maar ik doe wel open in mijn onesie. Risico als je zo vroeg aan de deur komt 🤣😅.

Wel heel erg brutaal van die vrouw om je tuin in te lopen. Als je een afspraak hebt met iemand en diegene doet niet open dan bel je die persoon toch?

Unicorn onessie? 😄

nlies schreef op 20-09-2021 om 20:49:

Het is de manier om de getuigen van Jehova snel door te laten gaan, kwam ik achter.
Ze belden een keer halfweg de ochtend (meestal ben ik niet zo snel met aankleden) en toen ik opendeed en ze zagen mij staan in mijn toch heel degelijke pyjama begonnen ze direct te stamelen dat het misschien niet zo goed uitkwam als ik ziek was. En ze waren zo weg.

Dat had ik ook een keer! Bij mij zeiden ze: ik zie dat u er niet op gekleed bent, dus we zullen het kort houden. Ik had gewoon een joggingbroek met een trui aan. 

Om antwoord te geven op de vraag: ja ik doe de deur open in mijn pyjama. En make-up draag ik sowieso niet.

Sassenach

Sassenach

20-09-2021 om 20:55 Topicstarter

ShaunTheSheep schreef op 20-09-2021 om 20:49:

met een badjas aan doe ik wel open hoor… probleem zit ‘m in dat “zonder make-up”. En dan doe ik niet open. Uit veiligheid voor de aanbeller; die schrikt zich rot van die zombie die opent dan, namelijk.

Het is bij mij de combi badjas (lees: oud lor) en make-up loos. (Ben de jongste niet meer.) 

Sassenach

Sassenach

20-09-2021 om 20:56 Topicstarter

BlueHeart schreef op 20-09-2021 om 20:50:

Ik doe nog wel in mn onderbroek open.

Nee joh! Bij iedereen? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.