Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

01-08-2021 om 10:48

Discuzeur en loltopic

hahaha ja dat kan maar ik heb gelukkig nog wat in de diepvries gevonden 

Auwereel schreef op 06-04-2022 om 12:46:

Inmiddels logeert mijn cavia bij een cavia-liefhebber die gepensioneerd is en meer tijd heeft om dwangvoeding erin te stoppen. Ik kan veel thuiswerken, maar moet ook verschillende hele dagen op mijn werk zijn en om haar dan mee te nemen, dat is zo'n stress voor haar èn mij, want ik kom niet aan werken toe.
Maar ook bij de cavia-liefhebber knapt ze niet op. Voor vrijdag is er een afspraak met een deskundige dierenarts, die eerder geen tijd had.

Caafje is vanmiddag overleden.... 

Auwereel schreef op 07-04-2022 om 17:26:

[..]

Ah wat rot!

Zeker omdat de caviaverzorger waar ze bij was z'n ziel en zaligheid erin legde om haar er doorheen te halen. Het ging niet al te slecht, hij had er nog wel vertrouwen in, maar ze lag opeens helemaal slap bij en is een poosje later overleden. Op naar de eeuwige grasvelden.

[..]

Verdrietig ondanks de goede zorgen.

Veel sterkte hiermee 

[..]

ach, wat naar. Zo te lezen heb je er echt alles aan gedaan om haar te helpen. 
Sterkte hoor!

BrightEchidna89

BrightEchidna89

08-04-2022 om 18:12

Zitten er hier hondenliefhebbers die enkele tips kunnen geven?
Sinds gisteren zijn we eigenaar van een staffordshire terriër. In beslagname, asiel, teefje van 9 jaar oud.
Zelf weinig ervaring met honden, vooral met katten en nu vraag ik me af hoeveel aandacht deze hond nodig heeft om zich goed te voelen. We wandelen er drie keer mee per dag, ze krijgt ondertussen knuffels en aandacht en terwijl ik nu op het forum zit, ligt ze te rusten in de zetel.
Ze is zindelijk, zit niet te blaffen, maar toch blijft de twijfel of ik er wel genoeg voor doe. 

Ik denk dat een ontevreden hond dat wel laat merken op de een of andere manier.

Ooit met eerste oppaskat verbaasde ik me over hoeveel de kat sliep. Had het me als kind nooit afgevraagd hoeveel huisdieren rustten overdag (o.a. als ik niet thuis was) We hadden katten maar ook een hond. Onze hond was prima tevreden met drie-vier wandelingen op een dag en soms wat langer/verder ( in het weekend). En tegen zijn negende jaar ofzo hoefde het ook wat minder actief/vaak dan op zijn tweede jaar.  Het leest dus prima hoe je het doet.
In al die jaren heeft ie maar 1x geblaft geloof ik. Tot zover zijn waakhond kwaliteit 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

08-04-2022 om 21:44

Valdemar schreef op 08-04-2022 om 18:12:

Zitten er hier hondenliefhebbers die enkele tips kunnen geven?
Sinds gisteren zijn we eigenaar van een staffordshire terriër. In beslagname, asiel, teefje van 9 jaar oud.
Zelf weinig ervaring met honden, vooral met katten en nu vraag ik me af hoeveel aandacht deze hond nodig heeft om zich goed te voelen. We wandelen er drie keer mee per dag, ze krijgt ondertussen knuffels en aandacht en terwijl ik nu op het forum zit, ligt ze te rusten in de zetel.
Ze is zindelijk, zit niet te blaffen, maar toch blijft de twijfel of ik er wel genoeg voor doe.

heb zelf geen hond, maar het lijkt me, dat wanneer de hond lekker slaapt, tevreden is en zich thuis voelt. 

Dat bedoelde ik 😁
Als hond ontevreden is zul je het merken.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

08-04-2022 om 22:09

Vf_Watervrouw schreef op 08-04-2022 om 21:46:

Dat bedoelde ik 😁
Als hond ontevreden is zul je het merken.

Ja, ik dacht, ik vat het even samen 

Hond heeft ook tijd nodig om te acclimatiseren. Veel rust dus, geen nieuwe commando's willen leren. Geen bezoek die allemaal de nieuwe hond willen zien.
Drie ronden lopen is prima. Voor de herkenbaarheid kan het fijn zijn om eerst vooral vaste routes te lopen.
Lichaamstaal en blik in de ogen zeggen heel veel, volg haar gemoedstoestand.

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

10-04-2022 om 07:46

[..]

😭 Wat verdrietig, sterkte!

Hier gaat het wel lekker,  ook met  mn nieuwe vriend. Al vind ik het niet altijd makkelijk hoor en moet ik ook echt wennen aan weer een relatie hebben (met iemand die compleet anders is dan de gecompliceerde figuren vd afgelopen jaren) maar ik houd wel van een uitdaging 😁.

Nog 1 week vastentijd, vanmiddag ga ik na 2 jaar Corona weer, traditiegetrouw met mn moeder naar de Mattheüs Passion. 

Wat fijn dat het zo lekker gaat met je liefde. Dat ongecompliceerde ga je straks alleen maar meer waarderen. 
Hier is het net zo gegaan. Vroeger erg moeilijke mannen gehad en opeens kwam ik mijn man tegen. Een heel ander type. Was bang dat het “te saai” zou zijn voor mij, maar het is juist heerlijk. 
Nu al 11 jaar samen. 
En veel plezier vandaag met je moeder. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.