Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

01-08-2021 om 10:48

Discuzeur en loltopic

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

19-12-2021 om 07:57

Auwereel schreef op 18-12-2021 om 22:55:

Wat moeten de jaren 1940-1945 ook lang hebben geduurd voor het gevoel van de mensen, een oorlog die maar niet opschiet. In 1942 was de oorlog flink bezig overal, en nog geen eind in zicht. In 1942 ging Anne Frank in onderduik. Nog veel heftiger dan een lockdown, in weerwil van wat wappies denken.

Kijk dit is nou een relativerend bericht. Idd het kan allemaal veel erger.
(Al snap ik ook wel dat we geen zin hebben in weer een Lockdown en dat we allemaal balen dat het weer moet)

Vandaag is één van mijn caviaatjes overleden, juist de cavia die het makkelijkst in de omgang was. Kon je urenlang mee knuffelen en kwam altijd heel enthousiast naar me toe. Jammer... Ze had wel altijd wat, maar nu kwam ze er niet meer overheen.

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

20-12-2021 om 07:01

Auwereel schreef op 20-12-2021 om 00:01:

Vandaag is één van mijn caviaatjes overleden, juist de cavia die het makkelijkst in de omgang was. Kon je urenlang mee knuffelen en kwam altijd heel enthousiast naar me toe. Jammer... Ze had wel altijd wat, maar nu kwam ze er niet meer overheen.

He jakkes, altijd vervelend als je huisdiertje overlijd..

Auwereel schreef op 20-12-2021 om 00:01:

Ah sneu

Ik wil deze week mijn vakanties voor volgend jaar door gaan geven. Nu dacht ik gisteren dat ik eruit was maar toch nog niet helemaal.. Ook zo moeilijk! We hebben nu wel plannen om naar het buitenland te gaan maar we gaan er maar wel een annuleringsverzekering bij nemen.. Ik hoop zo dat het doorgaat.. Maar zei wel tegen vriend, als we er geen goed gevoel bij hebben blijven we in NL hoor. Dit jaar ook gedaan en geen spijt van gehad.

Ah sterkte Auwereel!

Tsja vakanties. Ik heb dus over 4 weken al iets geboekt staan. Met vrienden en geboekt in augustus toen het er allemaal goed uitzag... Verder plan ik nog niks. Wij zijn ook in Nederland gebleven en heb me wel vermaakt maar wil nu wel weer eens iets anders maar ja we zien wel.

Hier begint de zon te schijnen dus we gaan zo even wandelen. Wasmachine staat ook al aan en ik heb het hele huis al gestofzuigd. Woensdag komt de poetsvrouw maar bepaalde dingen ( achter kastjes etc) doet ze niet. Ze komt ook maar 2 uur om de 2 weken.

Ach Auwereel, sterkte! Klinkt alsof ze een lief caviaatje was

Zo we hebben de kortste dag van het jaar ook weer gehad. 
Ik ben al een hele tijd wakker en dat op de dag dat ik had kunnen uitslapen. Nou ja heb thee gekregen van man en sta zo op en ga strijken en beetje opruimen want vanmiddag komt de poetsvrouw ipv aanstaande vrijdag en het is voor haar fijner als ze overal zo bij kan. Wil ook even de waterkoker ontkalken en het eten voorbereiden.

Waterkoker ontkalken, staat ook op mijn to-do list. 

En dat caviaatje was zo'n grappig beestje, het is erg leeg in het hok zonder haar...

Goedemorgen,
Zo richting cliënt. Zal vast wel weer moeten krabben dus ik ga maar wat eerder weg. Vanmiddag vrij, wil dan in huis wat opruimen en schoonmaken. Waterkoker heb ik vorige week ontkalkt, was ook weer echt nodig.
Vanavond een grote pan nasi maken, heerlijk  Heb ook echt weer zin om te kokkerellen.

Ik maak ook aan soort nasi,  met rijst en pittig gehakt en ik hoop dat ik nog boontjes in de diepvries heb die gaan er dan ook door.
Zal zo eens aan de slag gaan, wil ook nog wandelen want kan natuurlijk niet naar de sportschool.

Dolfje schreef op 22-12-2021 om 08:07:

Zo we hebben de kortste dag van het jaar ook weer gehad.
Ik ben al een hele tijd wakker en dat op de dag dat ik had kunnen uitslapen. Nou ja heb thee gekregen van man en sta zo op en ga strijken en beetje opruimen want vanmiddag komt de poetsvrouw ipv aanstaande vrijdag en het is voor haar fijner als ze overal zo bij kan. Wil ook even de waterkoker ontkalken en het eten voorbereiden.

Ik loop ook altijd het huis even door als de hulp komt. Doekje over de wc etc, man verklaart me dan voor gek. 

Ik wil vandaag ook even lopen. Het is mooi buiten maar wel fris. 
Kinderen zijn thuis hebben zojuist wat kerstkaarten geknutseld. Alles uitgestald, maar ze waren er alweer snel klaar mee. 

En voor vanavond staat spruitjes-stamppot op het menu. Nog nooit gemaakt (ben niet zo van de spruitjes), ben benieuwd. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

22-12-2021 om 11:48

VivaLaVida schreef op 22-12-2021 om 11:36:

[..]

I...

En voor vanavond staat spruitjes-stamppot op het menu. Nog nooit gemaakt (ben niet zo van de spruitjes), ben benieuwd.

Hmm, spruitjes met aardappels en spekblokjes, een van mijn favoriete eenvoudige gerechten. Maak altijd een grote pot daarvan, want de tweede dag smaakt dit nog beter.

VivaLaVida schreef op 22-12-2021 om 11:36:

[..]

Ik loop ook altijd het huis even door als de hulp komt. Doekje over de wc etc, man verklaart me dan voor gek.

Nou dat doe ik niet maar zorg wel dat alle losse dingen van tafels, bank en aanrecht zijn. 

Dolfje schreef op 22-12-2021 om 08:21:

Ik maak ook aan soort nasi, met rijst en pittig gehakt en ik hoop dat ik nog boontjes in de diepvries heb die gaan er dan ook door.
Zal zo eens aan de slag gaan, wil ook nog wandelen want kan natuurlijk niet naar de sportschool.

Oooh, dit klinkt erg lekker!

Wij eten heel saai gebakken aardappelen met doperwten, appelmoes en een kaasschnitzel. Maar het gaat er best in straks.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.