Huiskamer
Broodjebrie
18-12-2021 om 10:36
Tja was te verwachten. Maar beter dat ze nu ff hard doorzetten en dat we de grootste ellende voorzijn ipv dat ze niet genoeg maatregelen nemen en we 2022 starten met meer besmettingen.
Nou zal dat sowieso wel zijn vrees ik, want er zullen genoeg mensen zijn die 'lekker met elkaar de feestdagen doorbrengen'.
AggressiveReindeer87
18-12-2021 om 10:38
Het houdt idd niet op en dat is niet leuk maar ik ben er van de andere kant persoonlijk ook wel rustig onder, zo'n drama is dat toch niet, weer een volledige lockdown? (Ja dat vind ik dan hoor maar ik ben vrij nuchter...)
Broodjebrie
18-12-2021 om 10:41
AliceM1982 schreef op 18-12-2021 om 10:38:
Het houdt idd niet op maar ik ben er persoonlijk nogal rustig onder, zo'n drama is dat toch niet, weer een volledige lockdown? (Ja dat vind ik dan hoor maar ik ben vrij nuchter...)
Ik vind het sneu voor de horeca etc, maar aan de andere kant was ik laatst in een horecazaak met mijn paps en elke tafel stond hutjemutje op elkaar.
En voordat ik dadelijk het halve forum over me heen krijg; ik weet dat de meeste horecazaken het goed geregeld hebben maar niet alle restaurants/cafés/lunchrooms.
Ik maak me er ook niet druk om, ik kom toch al nauwelijks in winkels/horeca (uitzondering supermarkt uiteraard). Ik zet mezelf ook even dit weekend in quarantaine, kom toch met veel mensen in aanraking die al een zwakke gezondheid hebben dus buiten werk om blijf ik zoveel mogelijk thuis.
Dolfje
18-12-2021 om 10:45
AliceM1982 schreef op 18-12-2021 om 10:38:
Het houdt idd niet op en dat is niet leuk maar ik ben er van de andere kant persoonlijk ook wel rustig onder, zo'n drama is dat toch niet, weer een volledige lockdown? (Ja dat vind ik dan hoor maar ik ben vrij nuchter...)
Voor jou niet nee maar voor heel veel mensen wel. Mijn werk en dat van man gaat ook gewoon door op aangepaste wijze in mijn geval maar voor veel mensen niet daar is het wel echt een drama voor.
Dolfje
18-12-2021 om 10:46
Broodjebrie schreef op 18-12-2021 om 10:41:
[..]
Ik vind het sneu voor de horeca etc, maar aan de andere kant was ik laatst in een horecazaak met mijn paps en elke tafel stond hutjemutje op elkaar.
En voordat ik dadelijk het halve forum over me heen krijg; ik weet dat de meeste horecazaken het goed geregeld hebben maar niet alle restaurants/cafés/lunchrooms.
Als het hutje mutje is was ik er niet gaan zitten en had ik iets anders gezocht.
Broodjebrie
18-12-2021 om 10:48
Dolfje schreef op 18-12-2021 om 10:46:
[..]
Als het hutje mutje is was ik er niet gaan zitten en had ik iets anders gezocht.
Jij wel ja. Toen wij daar binnenkwamen zat het tjokvol. Mijn pa zag een tafeltje in een hoekje, daar zijn we gaan zitten, zodat we niet van alle kanten mensen hadden, maar van 2 kanten.
Dolfje
18-12-2021 om 10:50
Broodjebrie schreef op 18-12-2021 om 10:48:
[..]
Jij wel ja. Toen wij daar binnenkwamen zat het tjokvol. Mijn pa zag een tafeltje in een hoekje, daar zijn we gaan zitten, zodat we niet van alle kanten mensen hadden, maar van 2 kanten.
Denk dat dat niet zoveel uitmaakt. Je moet er dan vanuit gaan dat er niemand klachten heeft etc maar ja.
Op mijn werk is ruimte genoeg net als in de meeste musea en andere zaken die er nu de dupe weer van zijn.
Mijn kapster gaat dit waarschijnlijk niet trekken en zo zijn er nog wel meer.
Broodjebrie
18-12-2021 om 12:26
Ik wacht de persconferentie vanavond even af, maar ik denk dat ik mijn kerstplannen maar ga cancelen. Het voelt gewoon niet goed.
AggressiveReindeer87
18-12-2021 om 12:36
Broodjebrie schreef op 18-12-2021 om 10:41:
[..]
Ik maak me er ook niet druk om, ik kom toch al nauwelijks in winkels/horeca (uitzondering supermarkt uiteraard). Ik zet mezelf ook even dit weekend in quarantaine, kom toch met veel mensen in aanraking die al een zwakke gezondheid hebben dus buiten werk om blijf ik zoveel mogelijk thuis.
Ben het met je eens hoor.. ok een harde lockdown zou ik ook niet leuk vinden (dat wordt overigens geadviseerd, het is nog niet zeker dat dat ook gaat gebeuren..) maar als het gebeurt, so be eat...
Auwereel
18-12-2021 om 13:18
Ik heb nog snel een mini-kerstboompje gekocht voor op tafel. Ik wilde eigenlijk volgende week nog op kerststukjes en kerstbomen-jacht, want door alle drukte op mijn werk was ik daar nog niet aan toegekomen. Maar plantenwinkels zijn niet essentiëel, dus als ik vandaag niets koop, komt het er niet meer van. Of bij de supermarkt nog....
Volgende week zal de universiteit ook wel weer online college moeten geven. Ik ben benieuwd wat mijn zoon maandag gaat beleven als hij een tentamen heeft. Ik ben blij dat ik nu nog geen tentamen hoef te geven, college geven online is niet leuk, maar de switch is zo gemaakt. Een tentamen omzetten van papier naar online is niet zomaar gebeurd.
Vf_Watervrouw
18-12-2021 om 13:46
Kom via hier erachter dat er weer een persco is. Gaat op de to-watch-list......
Mijn werkstad was omikrontechnisch best veel in het nieuws, maar denk dat ik volgende week wel weer naar kantoor moet..
Aberlady
18-12-2021 om 21:27
Ik vind het vooral zo dramatisch voor ondernemers/zzp'ers die getroffen worden, daar heb ik echt mee te doen. Voor de rest vermaken man en ik (beiden introvert) ons ook goed thuis, dus persoonlijk heb ik er niet veel last van. Maak me dan wel weer zorgen over jongeren met wie het in deze tijd slecht gaat of de verdeeldheid in de maatschappij.
Dus voor een ieder die er wel last van heeft 
Dolfje
18-12-2021 om 21:46
Aberlady schreef op 18-12-2021 om 21:27:
Ik vind het vooral zo dramatisch voor ondernemers/zzp'ers die getroffen worden, daar heb ik echt mee te doen. Voor de rest vermaken man en ik (beiden introvert) ons ook goed thuis, dus persoonlijk heb ik er niet veel last van. Maak me dan wel weer zorgen over jongeren met wie het in deze tijd slecht gaat of de verdeeldheid in de maatschappij.
Precies dit ja. Al ben ik soms best extravert maar kan ook goed samen thuis zijn.
AggressiveReindeer87
18-12-2021 om 22:31
Aberlady schreef op 18-12-2021 om 21:27:
Ja ik ook, ik vind het heel erg maar wat moeten ze anders...als ze niet ingrijpen dan wordt het echt een vreselijk drama in de zorg...
Ik kom de tijd ook wel door hoor... elk nadeel heeft een voordeel. En ook van mij een
wie het nodig heeft. Kom op mensen, het gaat echt een x voorbij. 1 maandje houden we echt wel vol.
Auwereel
18-12-2021 om 22:55
Wat moeten de jaren 1940-1945 ook lang hebben geduurd voor het gevoel van de mensen, een oorlog die maar niet opschiet. In 1942 was de oorlog flink bezig overal, en nog geen eind in zicht. In 1942 ging Anne Frank in onderduik. Nog veel heftiger dan een lockdown, in weerwil van wat wappies denken.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.