Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

01-08-2021 om 10:48

Discuzeur en loltopic

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

27-09-2021 om 17:48

Auwereel schreef op 27-09-2021 om 14:22:

Ik heb ook al aardig wat geld naar de dierenarts gebracht voor mijn cavia's, met name ééntje, daar heb ik al drie keer van gedacht, die gaat het niet redden, maar ze is er met alle goede zorg nog steeds! Ik ben nog steeds dol op cavia's en ik blijf met ze naar de dierenarts gaan, alleen niet naar die ene "cavia-kundige" dierenarts die precies hetzelfde deed als mijn locale dierenarts, alleen voor een enorm hogere rekening!

Owww ik ook hoor, dat hoort i.m.o bij het hebben van huisdieren, goed voor ze zorgen. En naar de DA als het nodig is hoort daar ook bij. Ik vond het alleen toch een beetje lastig om te  beslissen. Het is een kleine ingreep maar het is toch je maatje en ik vind het toch best spannen. (Stomme beesten ook...    )

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

27-09-2021 om 17:50

Dolfje schreef op 27-09-2021 om 15:45:

Man man, wij moeten echt de schuur eens gaan opruimen. We bewaren echt teveel zooi die we nooit gebruiken.

Ik doe het wel, na een paar verhuizingen + Corona ben ik erg goed in dingen wegsmijten 😁😁😁

Man man man wat een dag weer, ik ben kapot, ik heb het koud en het is nu ff droog maar het regende bijna de hele middag. En ik ga met familie eind oktober dus naar Rome, Italië is nog bureaucratischer dan Nederland en ivm Corona hebben we allerlei formulieren nodig. IQ code en gezondheidsverklaring is gelukt maar van dat DPLF formulier snappen we allebei geen ene reet. Mijn moeder probeerde het eerst alleen en vandaag vroeg ze of ik met haar mee wilde kijken maar we komen er allebei nog totaal niet uit en dat is best  frustrerend dus zijn we na flink klooien uit frustratie een ijsje gaan eten 

*waaitweereenslangs* Thuiswerkdagen zijn al enige tijd verleden tijd, blijkbaar log ik dan minder vaak in hier

*knuffel* voor wie wil

Ik ga in oktober een weekje naar het buitenland. In principe wordt er een week voordat ik erheen ga e.e.a. versoepeld voor toeristen, maar omdat dat nog niet vandaag is staat het niet op de sites van bijvoorbeeld ANWB en Rijksoverheid, dus moet ik voor de zekerheid wat bureaucratische toestanden gaan regelen.
Zo te lezen ga jij pas weg als ik alweer terug ben, dus zou proberen die Italiaanse bureaucratie nog een weekje los te laten en zoeken of ze versoepelingen doorvoeren rond 1-4 oktober (4e is een maandag, versoepelingen per die datum zijn dan logischer dan nog ff vlak voor een weekend......) Maar altijd een goede reden voor een ijsje natuurlijk

Ik ben ook erg goed in HOG. Heb geen huisdieren die daar last van kunnen hebben, dat scheelt weer. 

Ik log als ik thuiswerk ook meer in hier, maar als ik geen collega's heb om tegenaan te praten bij de koffiehoek, dan moet ik mijn neiging tot kletsen toch ergens anders kwijt?

Dolfje schreef op 27-09-2021 om 15:45:

Man man, wij moeten echt de schuur eens gaan opruimen. We bewaren echt teveel zooi die we nooit gebruiken.

ik moet mijn tuin ''opruimen'' /schoonmaken  heb er zooooo geen zin ik baal er verschrikkelijk van tis zoo een teringzooi waren vanplan om in de zomer de tuin te verbouwen/inrichten mhja toen werd ik ziek en ging al mijn spaargeld naar overleven  ohwell volgend jaar dan maar maar het irriteert me   

zolang je niet zonder test in het vliegtuig mag ga ik nergens ik weiger zo'n staaf in mijn neus te douwen,sprak er gister nog met mijn zus over en die zei precies het zelfde al heeft zij wel een test moeten doen meteen getraumatiseerd

heb toch geen geld voor vakantie :   ben gevacineerd is genoeg   

ee9dbb614c5853b3298413800d92f6dd.gif

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

27-09-2021 om 21:18

Testen voor een vlucht hoeft niet als je gevaccinneerd bent en een qr code hebt.

Ik ga niet met het vliegtuig, maar als land een inreistest wil heb ik dat in dit geval wel over voor de geplande activiteiten. Eerder dit jaar een buitenlandplan ingeruild voor Nederlandse vakantie.

Twee van mijn struiken hebben het weer op een bloeien gezet tweede helft van september, dus het 'winterklaar' maken van de tuin schuif ik nóg langer voor me uit
Op facebook vinden veel organisaties en vrienden het weer tijd om berichten te delen over 'help de egel de winter door' , dus hoop dat mijn stadswildernisje nog wat nut heeft. (die stekelbeestjes schijnen 2 km af te leggen tijdens nachtelijke zwerftochten, wanneer hun winterslaap begint zal wel wat variëren door weersomstandigheden). Beestje zal het wel moeten doen met wormen en van de boom gevallen appels e.d., want anders krijg ik met het voer-dat-de-egel-ook-wel-lust ook minder gewenste dieren als muizen en meeuwen op bezoek.

Wij gaan waarschijnlijk in januari met het vliegtuig. Dat wordt dan voor het eerst weer sinds januari 2020. 

AliceM1982 schreef op 27-09-2021 om 21:18:

Testen voor een vlucht hoeft niet als je gevaccinneerd bent en een qr code hebt.

for-real-real.gif

echt waar?? toen mijn tante terug naar Su ging moest zij wel testen en op het fora klaagde mensen dat ze voor de UK ook moesten testen   snapt er geen hol meer van 

UK gaat versoepelen in oktober, maar nu nog niet. 
Voor mijn eerdere vakantieland had ik de indruk dat er onderscheid gemaakt werd tussen 'vliegtuigtoeristen' en 'treintoeristen' maar of UK daarin onderscheid maakt / onderscheid gaat maken weet ik niet.

Tot zover dus mijn poging vakantieland niet te verklappen

Reizen tussen continenten is nog weer wat anders en ingewikkelder (past pas in 2024 in mijn planning geloof ik, dus verdiep me er nog niet in).

Ken iemand die voor wetenschappelijke baan redelijk wat reist, die test zich een ongeluk. Inmiddels ingeent en hoogstwaarschijnlijk ook besmet geweest dus volgens NLse normen is het getest totaal overbodig.

Vf_Watervrouw schreef op 27-09-2021 om 22:02:

Reizen tussen continenten is nog weer wat anders en ingewikkelder (past pas in 2024 in mijn planning geloof ik, dus verdiep me er nog niet in).

Ken iemand die voor wetenschappelijke baan redelijk wat reist, die test zich een ongeluk. Inmiddels ingeent en hoogstwaarschijnlijk ook besmet geweest dus volgens NLse normen is het getest totaal overbodig.

vreselijk.. 

Zolang er nog verschillende varianten opduiken, lijkt testen me echt niet overbodig. Met vaccinatie is de ernst waarvan je last krijgt van Covid een stuk minder en ben je minder besmettelijk, maar een nieuwe variant, daar moet je immuunsysteem toch even weer mee aan de slag en ondertussen kan je het met het vliegtuig snel naar een ander continent verplaatsen.

Ainne schreef op 27-09-2021 om 14:33:

Ik vind cavia's zulke leuke beesten, met hun gepiep. Honderd jaar geleden had ik er ook twee, het zouden vrouwtjes zijn maar dat bleek dus niet zo te zijn, en toen had ik er vijf. Zo bijzonder dat cavia's gewoon kant en klaar geboren worden en niet naakt zoals muizen.

Maar cavia's hebben wel scherpe tandjes. Mijn dochter heeft ook cavia's en die is net door één gebeten. Het komt zelden voor, maar soms hebben ze niet door dat wij niet zo'n stevige vacht hebben en dat bij "van je afbijten" omdat je iets niet zint, wij mensen sneller bloeden dan een cavia...

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

28-09-2021 om 07:16

AliceM1982 schreef op 27-09-2021 om 21:18:

Even mezelf quoten; ben ik gister achtergekomen. (Ik dacht ook dat dat moest hoor maar niet dus, gelukkig)

Goedemorgen! Gaat wel lekker met mijn nieuwe ochtend-opwerkdagen-ritme 😁. (En s'ochtends douchen is toch wel erg lekker, ik word daar echt wakker van)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.