Huiskamer
Dolfje
16-09-2021 om 08:13
Leuk Rome! Ik kan je de fietstocht met gids van Baja bikes van harte aanbevelen. Heb hem zelfs 2 keer gedaan, 1 keer toen ik er met vriendin was en 3 jaar geleden met man ook.
Wij hebben vandaag hier onze laatste dag, ben helaas wakker geworden met verschrikkelijke koppijn. Werd vannacht paar keer wakker met slapende arm/hand dus er zit iets niet lekker. Dadelijk maar even douchen en dan ga ik de was doen en kijken wat we meenemen naar de volgende bestemming ( zijn nu met de auto maar mogen op de boot maar elk 1 koffer mee).
AggressiveReindeer87
16-09-2021 om 08:43
He dat is vervelend wakker worden Dolfje, hoop dat het inmiddels minder is! Ik ben vrij vandaag en was wat later wakker dan normaal. (Rond 6 uur wakker voor toiletbezoek maar ben weer in slaap gevallen) Heb de 2 stomste klusjes net maar meteen gedaan dus daar ben ik lekker vanaf
Wat ik verder ga doen vandaag weet ik nog niet, ik moet wat boodschappen halen en verder ga ik proberen een beetje te chillen. Komt goed. Fijne dag allen!
Ik zat trouwens nog te denken, veel mensen zijn op vrijdag vrij, ik moet dan werken. (maandag werk ik niet dus wel 3 dagen weekend) Natuurlijk is het hartstikke lekker, vrij op vrijdag maar ik merk dat zo'n 'tussendoor' vrije dag echt veel voordelen heeft. (En ik ben ook gewoon moe na 2 dagen achter elkaar werken. Ik heb helaas niet zoveel energie)
Ik vind het wel wat hebben, wat vinden jullie? (Ben gewoon benieuwd)
Dolfje
16-09-2021 om 09:47
Vrijdag en maandag vrij zou ik ideaal vinden
Dagje tussendoor is ook fijn denk ik.
Ben tot maart van dit jaar op maandag "vrij" geweest. In praktijk was ik er denk ik 2 van de 4 maandagen. Vergadering hier, overleg zo. Tegenwoordig werk ik 5 halve dagen. Met af en toe extra diensten. En 1 zaterdag per maand. Waarschijnlijk veranderd er binnenkort weer tijdelijk iets in mijn rooster.
PriceyRook54
16-09-2021 om 10:01
Ik heb mijn hele leven fulltime gewerkt, ook toen de kinderen klein waren. Parttime is tegenwoordig wel wat normaler hier, maar fulltime is nog wel echt de norm.
Maar sinds de pandemie werk ik nu wel (gedeeltelijk) thuis en ik vind het heer-lijk. In principe is het donderdag en vrijdag thuis, maar heel flexibel en ik kom ook gerust vijf dagen naar kantoor als het zo loopt. En ook al is mijn werkdag in principe niet anders, het geeft me wel veel rust in mijn hoofd. Zoals nu bijvoorbeeld, met die monitor die omhangt, daar mag ik niet mee douchen, maar dat geeft niet, werk toch thuis, dus ik hoef niet zo strak in de lak.
Dolfje, hoop dat je hoofdpijn snel weg is 
AggressiveReindeer87
16-09-2021 om 11:51
Dolfje: ik werk ook halve dagen zoals je weet (ik kan gewoon niet meer werken qua energie), heeft echt wel voordelen en is best lekker. (Al doe ik het natuurlijk niet helemaal voor mijn lol...)
Zeker nu ik bij mijn huidige werk weer gewoon 3 ochtenden werk. Laatste jaren op vorige werk moest ik sommige dagen ook de middag. Dan kwam ik thuis en was ik zo kapot dat ik niet eens energie had om fatsoenlijk te koken. (Als je beperkt bent zoals chronisch vermoeid dan word je op een gegeven moment erg handig dus ik had daar snel wel wat op gevonden zodat ik toch een beetje fatsoenlijk kon eten) Als ik sochtends heb gewerkt ben ik ook echt wel moe en moet ik even uitrusten maar daarna heb ik tenminste nog wel een beetje energie over om ook nog een beetje een leven te hebben...
Ainnee ik vind thuiswerken vermoeiend en echt minder leuk dan kantoor maar ik wissel ook af, 2 dagen kantoor en 1 thuis en die afwisseling vind ik ook erg fijn dus ik snap je goed.
Haha das idd een groot voordeel van thuis werken, geen strakke haartjes, kleding en make up.
Dolfje
16-09-2021 om 12:00
Mijn werk is best intensief en na een dubbele dienst ( zeg van 10:00-17:00 of middag en avond tot 20:30) ben ik ook echt op. En mijn voeten zijn dan ook niet blij. Merk ook echt dat het veel vermoeiender is dan 10 jaar geleden. Toen was onze werksituatie ook anders, veel beter verdeeld, meer mensen op de vloer etc . Maar ja dat is helaas niet meer zo.
Aberlady
16-09-2021 om 12:20
Ik heb ook tussendoor een dag vrij en vind het ook heerlijk om dan even bij te komen. Op vrijdag werken vind ik ook niet erg, want veel mensen zijn dan vrij en het is een stukje rustiger. Bovendien begin ik dan vaak wat eerder in de ochtend en ben dan rond 16.00 al klaar. Het meest ideaal lijkt mij parttime en dan op maandag-dinsdag en donderdag werken. Maar goed, ik werk nu fulltime en dat is ook oké.
Op dagen dat ik op locatie zit, ben ik wel echt gesloopt als ik thuiskom. Dan meteen douchen en man zorgt voor eten. Op thuiswerkdagen vind ik het wel leuk om zelf een maaltje in elkaar te zetten.
Alice, ik ken je situatie verder niet, maar van hoe je het beschrijft kan ik me voorstellen dat een tussendoordagje vrij ook heel fijn is. Als je dan tenminste goed tot rust kan komen en niet met meubels gaat sjouwen enzo ![]()
AggressiveReindeer87
16-09-2021 om 13:01
Aberlady schreef op 16-09-2021 om 12:20:
Ik heb ook tussendoor een dag vrij en vind het ook heerlijk om dan even bij te komen. Op vrijdag werken vind ik ook niet erg, want veel mensen zijn dan vrij en het is een stukje rustiger. Bovendien begin ik dan vaak wat eerder in de ochtend en ben dan rond 16.00 al klaar. Het meest ideaal lijkt mij parttime en dan op maandag-dinsdag en donderdag werken. Maar goed, ik werk nu fulltime en dat is ook oké.
Op dagen dat ik op locatie zit, ben ik wel echt gesloopt als ik thuiskom. Dan meteen douchen en man zorgt voor eten. Op thuiswerkdagen vind ik het wel leuk om zelf een maaltje in elkaar te zetten.
Alice, ik ken je situatie verder niet, maar van hoe je het beschrijft kan ik me voorstellen dat een tussendoordagje vrij ook heel fijn is. Als je dan tenminste goed tot rust kan komen en niet met meubels gaat sjouwen enzo
Ben jij helderziend
Oww daar ben ik open over hoor, ik heb op mijn 13e (ben nu 3) een auto ongeluk gehad met hersenletsel waardoor ik beperkt ben in mijn energie.
Dat vind ik ook wel lekker, dat het dan rustiger is, ook op kantoor. Ik kan (door het herseletsel) soms wat minder goed tegen drukte en herrie.
Ma di do lijkt mij ook ideaal, maar goed di wo (thuiswerkdag normaal, volgende week wo ben ik vrij) vrij ochtend is ook prima.
AggressiveReindeer87
17-09-2021 om 07:00
Moggel....
Phoebs/Alice zonder koffie, doe maar niet, dan gebeuren er ongelukken... 😁
Het is dat het alweer vrijdag is...
(Ik had het net even moeilijk met opstaan haha...)
Dolfje
17-09-2021 om 07:17
Weer vroeg wakker maar goed, straks gaan we hier weg en we moeten de auto nog volladen en ff het huisje netjes achterlaten.
AggressiveReindeer87
17-09-2021 om 08:04
Bon voyage Dolf! Op naar Terschelling!
Ik ben inmiddels wakker, na koffie en wat zonnegroetjes. En net op het nippertje nog de eerdere trein gehaald
, ben trots op mezelf. (Ik sta altijd wel op tijd op maar het venijn zit bij mij in de staart.. dan sta ik toch te lang te tutten
)
PriceyRook54
17-09-2021 om 10:09
Oh Terschelling!
Da's de enige plek in Nederland waar ik nog heimwee naar heb, de rest van het land kan me gestolen worden
Het is hier pas 9uur maar ik weet nu al dat het superrustig is vandaag qua werk. Ik denk dat ik stiekem vast het avondeten ga voorbereiden, ik heb een cottage pie in de planning, dan hoeft het alleen maar de oven in vanavond.
Giiiiet hier van de regen trouwens, zelfs mijn arme straatkat is een beetje sip. Ik denk er oprecht aan om een kleine hondenkennel voor haar te kopen zodat ze buiten kan zitten, nu zit ze onder een boom nat te worden. Maf beest 
SilverQuelea47
17-09-2021 om 10:11
Oh, dat is lief en zou ik eigenlijk ook wel doen. Dat ze wel een beetje warm en beschut kan slapen.
CompetentSparrow79
17-09-2021 om 10:14
Ainne schreef op 17-09-2021 om 10:09:
Oh Terschelling!
![]()
Da's de enige plek in Nederland waar ik nog heimwee naar heb, de rest van het land kan me gestolen worden![]()
Het is hier pas 9uur maar ik weet nu al dat het superrustig is vandaag qua werk. Ik denk dat ik stiekem vast het avondeten ga voorbereiden, ik heb een cottage pie in de planning, dan hoeft het alleen maar de oven in vanavond.
Giiiiet hier van de regen trouwens, zelfs mijn arme straatkat is een beetje sip. Ik denk er oprecht aan om een kleine hondenkennel voor haar te kopen zodat ze buiten kan zitten, nu zit ze onder een boom nat te worden. Maf beest
Een kattenhuis niks voor jou?
PriceyRook54
17-09-2021 om 10:14
We hebben een kattenluik, dus ze kan gewoon naar binnen komen en een bed uitzoeken en 's nachts komt ze meestal een paar uur tegen mij aan liggen, maar overdag wil ze perse buiten zijn. We hebben haar van een rescue centre geadopteerd, maar het straatkatterige is er nooit helemaal uitgegaan.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.