Huiskamer
_melon
18-08-2021 om 21:10
AliceM1982 schreef op 18-08-2021 om 21:05:
[..]
![]()
![]()
![]()
Heerlijke beesten zijn het toch ook...ik heb mn hele leven al katten en dit doen ze echt allemaal en dat kwartje valt nooit (Terwijl het slimme dieren zijn) dus wen er maar aan. Leuk dat je ook een poezel hebt!
![]()
Ja, dit is de onze 3e en ik ben ook opgegroeid met 1, maar geen van allen deden ze dat. Ik dacht al dat deze stuk was, maar waarschijnlijk vonden de anderen (dat waren dames) mij gewoon een heks en vindt deze kater mij wel een leukerd!
AggressiveReindeer87
18-08-2021 om 21:48
Dan waren dat misschien wat vreemde katten want veel katten zijn meesters in voor je voeten lopen...
Echt, 1 van mijn is ook echt hopeloos nu, ondanks haar oma leeftijd is ze nu druk aan het snuffelen en aan het rondlopen, op zoek naar motjes, spinnetjes of andere beestjes waar ze achter aan kan gaan. Roep ik net tegen haar 'ga op je r**t zitten'!, wat doet ze: ze komt snorrend naar me toe om te knuffelen
(En nu is ze weer aan het rondlopen, ik krijg koppijn van haar... Oww nee dat had ik al...)
Auwereel
18-08-2021 om 22:15
Op één van mijn wandelroutes is er een kat die miauwend voor mijn voeten loopt en pas daarmee stopt als je zelf stopt en hem aait.
Sophia_!
18-08-2021 om 22:27
Ik heb sinds een paar dagen een kat in de tuin die telkens bij het kattenluikje komt staan, hij wil eigenlijk naar binnen denk ik. Hij is echt mager en ziet er niet zo goed uit.
Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. Mijn oude kater zag er ook zo uit en daar werd toch goed voor gezorgd. Dus hij misschien ook wel.
Vreemde katten voeren doe ik niet graag, maar stel dat het wel een zwerver is...
Ik kan m ook niet pakken om te laten checken of hij gechipt is.
AggressiveReindeer87
18-08-2021 om 22:36
Sophia_! schreef op 18-08-2021 om 22:27:
Ik heb sinds een paar dagen een kat in de tuin die telkens bij het kattenluikje komt staan, hij wil eigenlijk naar binnen denk ik. Hij is echt mager en ziet er niet zo goed uit.
Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. Mijn oude kater zag er ook zo uit en daar werd toch goed voor gezorgd. Dus hij misschien ook wel.
Vreemde katten voeren doe ik niet graag, maar stel dat het wel een zwerver is...
Ik kan m ook niet pakken om te laten checken of hij gechipt is.
Ik zou de dierenambulance inschakelen... Eventueel in de buurt vragen of die van iemand is? Ik heb in mijn oude huis een x een wildvreemde kat gehad in de schuur. Dat was wel een wilde kat hoor, toen heb ik via de politie (dat moest) de dierenambu gebeld.
Sophia_!
18-08-2021 om 22:38
AliceM1982 schreef op 18-08-2021 om 22:36:
[..]
Ik zou de dierenambulance inschakelen...
Ja, ik kan ze weleens bellen. Die doen wel heel erg moeilijk over katten hier, maar niet geschoten is altijd mis.
Sophia_!
18-08-2021 om 22:39
ik keek ook al bij Amivedi enzo of hij als vermist geregistreerd staat. Bij de buren navragen kan ik ook nog doen inderdaad.
Dolfje
19-08-2021 om 08:24
Goedemorgen. Ik lag er gisteren op tijd in maar alsnog veel wakker geweest. Vandaag weer een gebroken dienst dus vanmiddag even rustig thuis.
En ik heb de baal van mijn lijf en nog meer van mijn gevreet. Ik wil het stoppen maar ik kan mezelf vaak niet bedwingen en dat vind ik dan weer stom.
PriceyRook54
19-08-2021 om 09:49
Onze jongste heeft er een handje van om in de gang op de bruine sisalmat te gaan liggen (zij is een tortie dus onzichtbaar) nét buiten de deur als je de zitkamer uitstapt. En dan kwaad doen als je bovenop haar stapt...
AggressiveReindeer87
19-08-2021 om 09:51
Dolfje schreef op 19-08-2021 om 08:24:
Goedemorgen. Ik lag er gisteren op tijd in maar alsnog veel wakker geweest. Vandaag weer een gebroken dienst dus vanmiddag even rustig thuis.
En ik heb de baal van mijn lijf en nog meer van mijn gevreet. Ik wil het stoppen maar ik kan mezelf vaak niet bedwingen en dat vind ik dan weer stom.
Ach toch... App me als je tijd hebt maar even, misschien kan ik je advies geven. (Ik heb er vrij veel ervaring mee, heb mn kennis van een hele goede en fijne dietiste waar ik een paar x bij gelopen heb en ik vind voeding erg interessant.
Ik was ook vroeg wakker maar gelukkig ben ik weer in slaap gevallen. (Ik had een rare en vervelende droom gehad over mijn kat. Echt geen idee waarom maar ik droomde dat ik niet meer voor haar kon zorgen, geen idee waarom maar ze zat in een kelder met 2 kamertjes en een kattenbak en iemand zou voor haar zorgen maar die liet het door iemand anders doen. Echt een hele rare droom, er waren op een gegeven moment heel veel mensen en vlakvoor dat ik wakker werd kreeg ik te horen dat ze daar weg moest. Toen was ik opgelucht want dan kon ik haar weer mee naar huis nemen. Mijn kat gedroeg zich overigens zoals altijd hoor haha. Anyway, hele rare droom waar ik geen reet van snap en ik ben er door in de war)
Auwereel
19-08-2021 om 10:36
Ik heb na mijn vakantie een paar dagen aan intermittent fasting, schijnt goed te zijn voor je lijf. En aangezien ik toch nergens heen hoef (ik werk thuis), merk ik dat ik meestal ook geen behoefte heb aan eten voor een uur of 12, half één. Tot vandaag, begint opeens mijn maag te rammelen om een uur of 10! Ik heb dadelijk een online bespreking, maar ik heb toch maar even een hapje gegeten, want volgens mij komt mijn maag ruim boven mijn stem uit!
Auwereel
19-08-2021 om 10:39
Wat een rare droom Alice! Ik droom wel eens dat op de zolder (of in de kelder) van mijn huis cavia's zitten waar ik al die tijd nooit voor gezorgd heb.
Binnenkort krijg ik logé-cavia's maar die zet ik pal naast mijn eigen cavia's in de huiskamer, ik zou ze toch eens vergeten als ik ze in een andere kamer zet! Ik ben wel benieuwd hoe ze op elkaar gaan reageren. Als de logeetjes aan de tralies gaan knagen om bij mijn cavia's te kunnen, moeten ze helaas wel naar een andere kamer.
AggressiveReindeer87
19-08-2021 om 12:34
Is ook een rare droom maar ik vind dromen wel interessant. Ik weet bijvoorbeeld dat (Freud zei het al) je plaatsen en mensen en gebeurtenissen in dromen niet letterlijk moet nemen want ze zeggen vooral iets over je onderbewustzijn. Ben het even aan het uitpluizen en dromen over kelders en katten kan ook iets positiefs betekenen.
Wat jij trouwens omschrijft met die cavia's, dat was in die droom ook, ik kon niet voor haar zorgen of zo en wie het zou doen had het aan een ander overgelaten en dat vond ik helemaal niet leuk.
Rogue
19-08-2021 om 22:31
Dolfje schreef op 19-08-2021 om 08:24:
is meal prepping niks voor je Dolf? dan kook je simpele dingen vaak koolhydratenarm of vegetarische/vegan opties dan voor 3-4 dagen kan ook meerdere bakjes doen
pintrest staat er vol mee
@Melon, komt omdat ze logica missen, of ze gaan voor je toetsenbord liggen/staan zitten, ik kan prima blind-typen maar met opa ervoor wordt het next-level
mijn kat heeft er handje van om dingen acties uit tehalen, vraag me soms af hoe hij er bij komt
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.