Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

01-08-2021 om 10:48

Discuzeur en loltopic

Hen74 schreef op 11-08-2021 om 21:46:

Stomme vraag wellicht, maar wat is er met dat zwemgebeuren dan?

Ik weet niet hoe het bij Rouge is natuurlijk, maar hier is het zo dat je een account moet aanmaken voor site waar geloof ik meerdere zwembaden zijn aangesloten. Via dat account tijdstip en bad reserveren, volgens mij ook gezondheidsverklaring invullen, en nog wat dingen die ik heb onthouden als 'gedoe'. Maar ik heb sowieso een hekel aan al die verschillende accounts die je overal voor moet hebben.

Update:  zit nu even te  kijken en het is echt teveel om te quoten. Samenvatting van de chaos: kies tijdstip, neem coronaregels door, wit is niet beschikbaar, groen is vrij, rood is volgeboekt, dit verandert gedurende dag, graag drie dagen van tevoren reserveren, onder datum kun je datum aanklikken en wordt maand zichtbaar (cryptisch ), ga met cursor over tijdstip en zie hoeveel personen er nog bij kunnen, bij afrekenen  graag betalen aan kassa kiezen, bij foutmelding eerst in winkelwagentje openstaande reserveringen afhandelen.

Pffff!!!

AliceM1982 schreef op 11-08-2021 om 21:22:

[..]

Dat zat ik ook te bedenken, het is alweer stil. (En zo erg was het niet, ik ben een beetje moe, dan kan ik niet zoveel hebben)

O gelukkig 🤗

Rogue schreef op 11-08-2021 om 21:30:

ik was een tijd terug bijna 6 kilo afgevallen, helaas zit de helft er weer aan en moet ik weer aan de bak.
voor corona sportte ik best veel , maar toen ik ging ik door mijn rug door prive omstandigheden en de sportscholen waren dicht natuurlijk sindsdien ben ik mijn motivatie een beetje kwijt

@ auwereel, ik ben dol op zwemmen, maar door dit hele gezeik heb ik er geen zin meer in

wandelen doe ik ook wel, vooral toen ik nog in het centrum woonde liep ik overal heen tegenwoordig pak ik het liefst de fiets.

@poezie, of de plantjes nat maken

Nou slaat mijn fantasie op hol 🤔

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

11-08-2021 om 22:42

Aberlady schreef op 11-08-2021 om 22:18:

[..]

Ik weet niet hoe het bij Rouge is natuurlijk, maar hier is het zo dat je een account moet aanmaken voor site waar geloof ik meerdere zwembaden zijn aangesloten. Via dat account tijdstip en bad reserveren, volgens mij ook gezondheidsverklaring invullen, en nog wat dingen die ik heb onthouden als 'gedoe'. Maar ik heb sowieso een hekel aan al die verschillende accounts die je overal voor moet hebben.

Update: zit nu even te kijken en het is echt teveel om te quoten. Samenvatting van de chaos: kies tijdstip, neem coronaregels door, wit is niet beschikbaar, groen is vrij, rood is volgeboekt, dit verandert gedurende dag, graag drie dagen van tevoren reserveren, onder datum kun je datum aanklikken en wordt maand zichtbaar (cryptisch ), ga met cursor over tijdstip en zie hoeveel personen er nog bij kunnen, bij afrekenen graag betalen aan kassa kiezen, bij foutmelding eerst in winkelwagentje openstaande reserveringen afhandelen.

Pffff!!!

Jee, dan is je zin snel over je.

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

12-08-2021 om 07:26

Hen74 schreef op 11-08-2021 om 22:42:

[..]

Jee, dan is je zin snel over je.

Idd, wat een gedoe zeg...

Goedemorgen!  Vrij vandaag, vanmiddag naar de kapper voor een nieuwe dosis highlights! En ik ben een beetje trots op mijzelf. Zal het proberen uit te leggen; ik heb een hekel aan uitstellen van 'andijvie' klussen. Dat heb ik al jaren maar ik overdrijf daarmee, ga daarmee over mijn grenzen want ik doe ze ook gerust op momenten dat ik moe ben en op mijn kont moet gaan zitten. Ik heb voor vandaag de kattenbakken gepland maar meestal doe ik ze woensdag dan ben ik ervan af. Echter zo erg stonken ze niet gister en ik was aan het eind vd middag en savonds best wel moe.  Het is een behoorlijke strijd met mijzelf geweest (en dat is jammer maar logisch want ik deed het echt al jaren zo) maar het is gelukt; ik heb op mn kont gezeten en de bakken niet ff snel gedaan gister om er maar vanaf te zijn en daar ben ik trots op

( Toen ik net wakker werd dacht ik 'yes ik mag de bakken doen' haha..)

AliceM1982 schreef op 12-08-2021 om 07:26:

[..]

Idd, wat een gedoe zeg...

(…)  Het is een behoorlijke strijd met mijzelf geweest (en dat is jammer maar logisch want ik deed het echt al jaren zo) maar het is gelukt; ik heb op mn kont gezeten en de bakken niet ff snel gedaan gister om er maar vanaf te zijn en daar ben ik trots op

( Toen ik net wakker werd dacht ik 'yes ik mag de bakken doen' haha..)

Even een reflectie in de ochtend: zit daar een overtuiging achter? En zo ja, is dat misschien dezelfde overtuiging als die je er laatst zo over deed twijfelen “moet ik nou bij die vage date gaan kijken of hij alsnog op de afgesproken plek is, of trek ik me daar niks van aan?” Hoeveel “regels” heb jij waar je aan “moet voldoen”? En is het “ik moet op mijn kont zitten” ook een moet-regel?….of kun je de regels loslaten en mag je op je kont zitten en bepaal jij zelf wanneer je de kattenbak doet (of de regel “dat moet altijd op woensdag!”)? 

Aberlady schreef op 11-08-2021 om 22:18:

[..]

Update: zit nu even te kijken en het is echt teveel om te quoten. Samenvatting van de chaos: kies tijdstip, neem coronaregels door, wit is niet beschikbaar, groen is vrij, rood is volgeboekt, dit verandert gedurende dag, graag drie dagen van tevoren reserveren, onder datum kun je datum aanklikken en wordt maand zichtbaar (cryptisch ), ga met cursor over tijdstip en zie hoeveel personen er nog bij kunnen, bij afrekenen graag betalen aan kassa kiezen, bij foutmelding eerst in winkelwagentje openstaande reserveringen afhandelen.

Pffff!!!

O dan is het bij mijn zwembad beter geregeld! Klik op de datum, dan zie je direct hoeveel plek bij verschillende tijdstippen is, kies een geschikt tijdstip uit, betalen en je krijgt de mail met reservering. En reserveren kan op de dag zelf.

Het enige lastige was dat de button Tijdstippen er niet als een button uitzag, zodat ik niet direct door had dat ik daar op moest klikken. Wegontwerp blijft een apart beroep...

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

12-08-2021 om 08:32

Toch nog een vraag iver dat zwemgebeuren. Las ik nou iets over kort douchen en zeep? Dat stuk begreep ik niet. 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

12-08-2021 om 08:34

er.is.maar.1.Pino schreef op 12-08-2021 om 08:15:

[..]

Even een reflectie in de ochtend: zit daar een overtuiging achter? En zo ja, is dat misschien dezelfde overtuiging als die je er laatst zo over deed twijfelen “moet ik nou bij die vage date gaan kijken of hij alsnog op de afgesproken plek is, of trek ik me daar niks van aan?” Hoeveel “regels” heb jij waar je aan “moet voldoen”? En is het “ik moet op mijn kont zitten” ook een moet-regel?….of kun je de regels loslaten en mag je op je kont zitten en bepaal jij zelf wanneer je de kattenbak doet (of de regel “dat moet altijd op woensdag!”)?

Oei, een confrontatie op de vroege ochtend, al help je me daar wel mee. Om eerlijk te zijn, ik ben altijd zeer perfectionistisch en streng voor mijzelf geweest en idd ik heb altijd heel veel regels gehad. (Niet van 'op die dag dit op die dag dat, daar ben ik te chaotisch voor. Al probeer ik sommige dingen wel op vaste dagen te plannen omdat ik denk dat dat gemakkelijk voor mij zelf is maar daar houd ik me vaak niet aan, dan doe ik het dus de dag daarvoor zodat ik er van af ben)

Dat is nu al minder aan het worden hoor, of beter gezegd ik ben ermee aan het werk om zo maar even te zeggen.
Wat betreft die date, dat was de oude 'te pleaserige' ik en ik snap eigenlijk niet goed waarom ik dat dacht want natuurlijk is hij daar niet als hij me uit zijn date app gesmeten heeft.
Over dat online daten, je hoort regelmatig succesverhalen en in mijn opinie is daar ook niks mis mee maar ik ben er (eindelijk) achter dat het voor mij persoonlijk niet werkt. Ik word er gewoon nogal onrustig van. Bovendien natuurlijk heb ik ook mijn wensen maar ik vind het alleen ook wel lekker.

De bakken zijn overigens inmiddels gedaan. Niet perse omdat dat moet van mezelf maar omdat ik goed voor de katjes zorgen wil en ik houd van een schoon en netjes huis.

AliceM1982 schreef op 12-08-2021 om 08:34:

[..]

Oei, een confrontatie op de vroege ochtend, al help je me daar wel mee. Om eerlijk te zijn, ik ben altijd zeer perfectionistisch en streng voor mijzelf geweest en idd ik heb altijd heel veel regels gehad. (…)

Ik herken dat wel, daarom sloeg ik er ook op aan. De confronterende vraag is dan: zou je die regels ook cadeau doen aan een vriendin? Is dat een goed cadeau, wordt die daar blij van?

Zo nee, waarom jij wel dan? Bennislief voor jezelf 

Hen74 schreef op 12-08-2021 om 08:32:

Toch nog een vraag iver dat zwemgebeuren. Las ik nou iets over kort douchen en zeep? Dat stuk begreep ik niet.

Normaal was ik mijn haar graag met shampoo nadat ik uit het zwembad stap, en spoel ik me wat langer schoon, maar vanwege Corona, om dicht op elkaar staan te voorkomen, kan je in het zwembad alleen kort douchen, zonder gebruik van shampoo. Dat moet dus thuis om touwhaar en chloorlucht te voorkomen.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

12-08-2021 om 08:51

Auwereel schreef op 12-08-2021 om 08:41:

[..]

Normaal was ik mijn haar graag met shampoo nadat ik uit het zwembad stap, en spoel ik me wat langer schoon, maar vanwege Corona, om dicht op elkaar staan te voorkomen, kan je in het zwembad alleen kort douchen, zonder gebruik van shampoo. Dat moet dus thuis om touwhaar en chloorlucht te voorkomen.

Aaah, op die manier! Ik kon het maar niet rijmen met corona. Maar nu snap ik het. Waar ik voorheen zwom stond je hooguit met twee tegelijk te douchen. Dan zal er geen probleem zijn. Dank voor de uitleg!

Hen74 schreef op 11-08-2021 om 21:46:

Stomme vraag wellicht, maar wat is er met dat zwemgebeuren dan?

bij het zwembad waar ik meestal ga kan mag je geen gebruik meer maken van de kluisjes en ja ik heb geen zin om mijn belangrijkste spullen los in een kastje te gooien waar iedereen bij kan 🤷

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

12-08-2021 om 09:04

Rogue schreef op 12-08-2021 om 09:02:

[..]

bij het zwembad waar ik meestal ga kan mag je geen gebruik meer maken van de kluisjes en ja ik heb geen zin om mijn belangrijkste spullen los in een kastje te gooien waar iedereen bij kan 🤷

? En dat is ook coronagerelateerd?

Poezie schreef op 11-08-2021 om 22:23:

[..]

Nou slaat mijn fantasie op hol 🤔

HAHAHASHAHAHAHAHAHAHAH nou zo prive is het ook weer niet maar goed heb dit verhaal zovaak herhaald dit jaar  ik had een klote baan waarvan ik mega stress kreeg, hoge werkdruk gezeik met management, personeelstekort giftige werksfeer, corona  die vervloekte corona 

en ook nog een verhuizing  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.