Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Dingen waarvan jij weet dat het misvattingen zijn


bieb1963 schreef op 30-01-2023 om 09:30:

Dat je altijd maar over je problemen moet praten. Want dat helpt enz enz. Ik geloof er echt niets van dat dat voor iedereen het beste is. Functioneel er over praten (dus een keer je hart luchten, of tegen iemand die mss wel goede indeeen/inzichten heeft) is prima natuurlijk. Maar altijd maar moeten praten..., nee, zeker niet voor iedereen. Soms is het juist fijn om het JUIST eens over andere dingen te hebben als je met anderen bent, even uit dat hoofd met problemen.

Oeh ja ik haat de "hoe gaat het" vraag, omdat mensen zelden genoegen nemen met "vandaag best wel okee" of iets dergelijks, want dan gaan mensen doorvragen. Ze willen een antwoord over hoe het in het algemeen gaat in de hoop dat het al beter gaat en als ik dan niet kan zeggen dat het de goede kant opgaat voel je gewoon de teleurstelling bij de ander 😒 Ik snap dat ze het goed bedoelen, maar ik besteed liever aandacht aan wat wel gaat. Als er een wonder gebeurt dan hoor je het wel.

Dat hoogbegaafden alles altijd goed kunnen, alleen sociaal heel onhandig zijn. 
Dat je geen autisme kunt hebben als je sociaal vaardig lijkt. 
Dat je geen adhd kunt hebben als je niet opvalt in de klas.
Alle combinaties van voorgaande drie: hoogbegaafden zijn toch altijd een beetje autistisch, of een autist kan niet ook adhd hebben. 
Frustrerend. 

- als je aan bdsm doet moet er wel psychisch iets mis met je zijn, anders wil je zulke dingen niet

- iedereen is wel een beetje autistisch

- long covid is iets psychisch
- je moet heel ziek zijn geweest om long covid te krijgen

- dat je bij meditatie niet mag denken en dat als je steeds afgeleid raakt je het heel slecht doet

Dat menden die met Kerst alleen zijn, zielig zijn (met Pasen is het blijkbaar geen probleem)
Alleen in een restaurant, op terras, naar theater ook zielig

nlies schreef op 30-01-2023 om 11:16:

Dat menden die met Kerst alleen zijn, zielig zijn (met Pasen is het blijkbaar geen probleem)
Alleen in een restaurant, op terras, naar theater ook zielig

Dit vindt volgens mij alleen de persoon zelf zielig, terwijl anderen die iemand in zn eentje ergens zien er helemaal niets over denken. Of juist stoer vinden. 

Dat vrouwen slechter zijn in wiskunde en techniek. Hé, ik toevallig wel, maar echt niet allemaal!

Aviendha schreef op 30-01-2023 om 11:29:

[..]

Dit vindt volgens mij alleen de persoon zelf zielig, terwijl anderen die iemand in zn eentje ergens zien er helemaal niets over denken. Of juist stoer vinden.

Nee hoor, ik vind mezelf niet zielig als ik alleen naar theater ga. Anderen kijken naar mij alsof ze het zielig voor mij vinden en zeggen dat soms ook. In mijn eentje kan ik helemaal opgaan in de voorstelling zonder ook nog sociaal te hoeven doen met anderen, heerlijk.

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

30-01-2023 om 11:44

Hans Rosling -- onthoud die naam -- heeft er een heel rijtje, die ik dus nooit meer zal vergeten:
* Het gemiddelde aantal kinderen dat een vrouw krijgt, wereldwijd, is ongeveer 2.2 kind per vrouw, ook in zogenoemde ontwikkelingslanden.
* Dus: de wereldbevolking neemt niet meer toe, doordat vrouwen (in ontwikkelingslanden) heel veel kinderen krijgen. Het neemt nog toe doordat de bevolkingspyramide er anders uit komt te zien.
* Mannen/jongens, wereldwijd gemiddeld, krijgen tegenwoordig ongeveer 8 jaar onderwijs. Vrouwen/meisjes, wereldwijd gemiddeld, ongeveer 7 jaar. Er is nu nog verschil in beloning tussen man en vrouw, maar geen verschil in onderwijs meer.

Aviendha schreef op 30-01-2023 om 11:29:

[..]

Dit vindt volgens mij alleen de persoon zelf zielig, terwijl anderen die iemand in zn eentje ergens zien er helemaal niets over denken. Of juist stoer vinden.

Als dat zo zou zijn zou je niet voordurend aangestaard worden en zelfs naar je gewezen worden als je alleen in een restaurant zit. Of dat ze naar je tafel komen om te vragen of je dan bij hun wil zitten omdat je zo zielig alleen zit.

Laat me met rust, ik lees een boek en heb gewoon geen zin om te koken en af te wassen ok.

Dat mensen met anorexia niet van eten houden.

BlairW schreef op 29-01-2023 om 23:44:

Wij zeiden dus precies hetzelfde over die wc-rol 🤣 ik kampeer nu zo’n 20 jaar en de pleerollen die ik de eerste vakantie heb gekocht zijn nog niet op.
Nog zo’n misvatting, dat kamperen zo behelpen is. Mijn keuken in de caravan heeft een grotere koelkast dan thuis 😁 vast bed er in, warm water, ik heb een mover. Nee hoor, dat behelpen hoeft al lang niet meer!

Met de caravan is ook niet echt kamperen😎

Bakblik schreef op 30-01-2023 om 07:38:

Dat je alleen buiten was kunt drogen als je het in de zon hangt.
Als de straat droogt, droogt de was. Echt waar.

Ja daaag, bij mij niet hoor. Dan gaat er een nacht overheen, is het nat van de dauw, moet ik werken en kan ik het niet binnenhalen en stinkt de was. Ik heb het vaak genoeg geprobeerd. Echt waar. 

Herfst en winter, zo’n of niet, maken mijn was echt niet prettig droog. Wat iedereen ook beweert. Dus: als de straat droogt, droogt de was, dank je Koekkoek. 

Mevrouw75 schreef op 30-01-2023 om 12:58:

[..]

Ja daaag, bij mij niet hoor. Dan gaat er een nacht overheen, is het nat van de dauw, moet ik werken en kan ik het niet binnenhalen en stinkt de was. Ik heb het vaak genoeg geprobeerd. Echt waar.

Herfst en winter, zo’n of niet, maken mijn was echt niet prettig droog. Wat iedereen ook beweert. Dus: als de straat droogt, droogt de was, dank je Koekkoek.

Je moet natuurlijk niet een programma kiezen waarbij je kiest voor de optie niet centrifugeren! Dan krijg ik mijn was ook niet droog.  Ik heb nu handdoeken hangen op 1200 toeren gecentrifugeerd en dat droogt al heel behoorlijk. Hing voor mijn doen laat, pas na 10.30 uur.

Bakblik schreef op 30-01-2023 om 13:17:

[..]

Je moet natuurlijk niet een programma kiezen waarbij je kiest voor de optie niet centrifugeren! Dan krijg ik mijn was ook niet droog. Ik heb nu handdoeken hangen op 1200 toeren gecentrifugeerd en dat droogt al heel behoorlijk. Hing voor mijn doen laat, pas na 10.30 uur.

Nee, dat is een misvatting, dat ik een programma kies die niet centrifugeert. 


LostJellyfish83

LostJellyfish83

30-01-2023 om 13:53

Mevrouw75 schreef op 30-01-2023 om 13:50:

[..]

Nee, dat is een misvatting, dat ik een programma kies die niet centrifugeert.


ghe


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.