Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Dingen die we vergeten te waarderen.

Hallo lieve forummers,
Het leek mij leuk om een topic te openen over dingen/personen/situaties  die we eigenlijk vaak onbewust onderwaarderen. Dingen die vanzelfsprekend lijken maar eigenlijk niet vanzelfsprekend is.

Dit kan over personen, spullen, situaties of wat dan ook gaan.

Mischien helpt dit een stuk irritatie over het weer, een persoon of spullen wat weg te nemen, en dat we zien dat we het eigenlijk best goed hebben. Of als je gewoon een rot dag hebt gehad waar alles even mis ging.

Ik heb hier al een voorbeeld van mezelf waar ik eigenlijk wel dankbaar voor mag zijn.



2ae3b57be27056962a4509cf6e7218b6.png

Laten we samen zo proberen het positieve stukje in alles te zoeken.. dit kan nog wel eens een uitdaging zijn voor sommige momenten of situaties, dus het lijkt me leuk en ook goed om dat hier samen te doen en proberen. 

Ook als je een rot dag hebt kan dit een fijn topic zijn om even om te schakelen naar een positiever gevoel. 


 Het hoeft uiteraard niet alleen te gaan over dingen we die we onderwaarderen, maar ook gewoon dingen waar je heel blij van wordt en dankbaar voor bent.


Laten we elkaar hier overspoelen met liefde en positiviteit 🌞


Ik denk dat door corona we dingen meer zijn gaan waarderen die vroeger vanzelfsprekend waren zoals naar het buitenland op vakantie gaan, verjaardagen vieren, uit eten gaan. Nu  is dat niet meer vanzelfsprekend.

Ik ben de mensen om me heen meer gaan waarderen sinds ik alleen woon

Rachel.

Rachel.

06-08-2021 om 10:22 Topicstarter

Ik irriteer me soms aan dat mensen een zitje of feesje verwachten als ik jarig ben.

Terwijl ik dankbaar mag zijn dat ik weer een jaartje ouder heb mogen worden en dat mijn naaste dat samen met mij willen vieren. 
Ik denk dan vaak joh dit jaar doe ik niks, geen zin, ik vier het volgend jaar wel... terwijl dat helemaal niet vanzelfsprekend is of ik volgend jaar mijn verjaardag wel kan vieren.

Rachel.

Rachel.

06-08-2021 om 10:23 Topicstarter

watertoren schreef op 06-08-2021 om 10:18:

Ik denk dat door corona we dingen meer zijn gaan waarderen die vroeger vanzelfsprekend waren zoals naar het buitenland op vakantie gaan, verjaardagen vieren, uit eten gaan. Nu is dat niet meer vanzelfsprekend.

Absoluut!

Zonder nu meteen in kumbaya-gezang uit te barsten vind ik dat je wel een punt hebt.
Gelukkig ben ik me elke dag bewust van de bevoorrechte positie die ik heb met een dak boven mijn hoofd en elke dag te eten wat ik wil.
Leuk idee TO.

Rachel.

Rachel.

06-08-2021 om 10:29 Topicstarter

Als ik extreem veel gelopen heb, spierpijn heb kan ik klagen dat mijn benen pijn doen, maar eigenlijk... goddank dat ik kan lopen en mijn benen kan voelen. Dat geld niet voor iedereen.

Leuk topic Rachel!
Mijn benen zijn verhoudingsgewijs heel dik. Dat vind ik heel lelijk, maar ik denk ook vaak: "ik sta letterlijk stevig op mijn benen en ik ben blij dat ze het goed doen"!

Rachel.

Rachel.

06-08-2021 om 10:34 Topicstarter

Poezie schreef op 06-08-2021 om 10:32:

Leuk topic Rachel!
Mijn benen zijn verhoudingsgewijs heel dik. Dat vind ik heel lelijk, maar ik denk ook vaak: "ik sta letterlijk stevig op mijn benen en ik ben blij dat ze het goed doen"!

Hier wordt ik blij van 🥰

Ik associeer geluk met tevreden zijn. Niet de nadruk leggen op dingen die je zou willen maar de nadruk leggen en genieten van de dingen die je wel hebt en niet alles for grantid nemen zoals ze in het Engels zo mooi zeggen.

Rachel. schreef op 06-08-2021 om 10:22:

Ik irriteer me soms aan dat mensen een zitje of feesje verwachten als ik jarig ben.

Terwijl ik dankbaar mag zijn dat ik weer een jaartje ouder heb mogen worden en dat mijn naaste dat samen met mij willen vieren.
Ik denk dan vaak joh dit jaar doe ik niks, geen zin, ik vier het volgend jaar wel... terwijl dat helemaal niet vanzelfsprekend is of ik volgend jaar mijn verjaardag wel kan vieren.

Ik ben juist bezig het af te schaffen (behalve voor kinderen en kleinkinderen).

Ik snap je punt heel goed hoor, maar ik vind één op één (of twee aan twee) contacten fijner dan een kamer vol. Je komt tot persoonlijkere gesprekken terwijl je met een verjaardag voornamelijk aan het rondrennen bent met koffie en borrels terwijl anderen met elkaar praten).

Sorry voor de off-topic.

watertoren schreef op 06-08-2021 om 10:48:

Ik associeer geluk met tevreden zijn. Niet de nadruk leggen op dingen die je zou willen maar de nadruk leggen en genieten van de dingen die je wel hebt en niet alles for grantid nemen zoals ze in het Engels zo mooi zeggen.

Helemaal eens.

Wat ik ook erg waardeer vandaag zijn de heerlijke koele temperaturen. Lekker fris het huis doorluchten en de regen is fijn voor de tuin.

Dat wanneer ik klaag over wanneer mijn katten een beetje vervelend zijn, dat ik toch waardeer dat er katten zijn. Er zijn ook mensen zonder katten.

En wanneer het zonnetje schijnt.

Herfstappeltaart schreef op 06-08-2021 om 10:50:

Wat ik ook erg waardeer vandaag zijn de heerlijke koele temperaturen. Lekker fris het huis doorluchten en de regen is fijn voor de tuin.

Ik ben het vaak met je eens maar nu niet. Ik had gehoopt op een zomer zoals de afgelopen jaren. 40 graden vond ik wel wat veel maar veel liever dat dan deze zomer. 

Rachel.

Rachel.

06-08-2021 om 10:57 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 06-08-2021 om 10:48:

[..]

Ik ben juist bezig het af te schaffen (behalve voor kinderen en kleinkinderen).

Ik snap je punt heel goed hoor, maar ik vind één op één (of twee aan twee) contacten fijner dan een kamer vol. Je komt tot persoonlijkere gesprekken terwijl je met een verjaardag voornamelijk aan het rondrennen bent met koffie en borrels terwijl anderen met elkaar praten).

Sorry voor de off-topic.

Nee joh maar dat kan zeker hoor, is toch helemaal niet erg. Ook daar zit iets positiefs in.

Dat doe je bewust zodat je genoeg aandacht hebt voor de personen die er zitten. Dat is ook weer iets positiefs 😊

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.